וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חום חדש בבריטניה: 40.2 מעלות צלזיוס

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 15:37

השיא הקודם בבריטניה היה 38.7 מעלות צלזיוס ב-2019. במערב אירופה נמשך גם כן גל החום ועמו שריפות קטלניות. כמה ערים בצרפת רשמו את הטמפרטורה הגבוהה ביותר בכל הזמנים

בוווידאו: שריפות משתוללות ברחבי אירופה, בריטניה שוברת שיאי חום/צילום: רויטרס

בריטניה חווה היום (שלישי) את היום החם ביותר בתולדותיה. על פי הלשכה למטאורולוגיה במדינה, הטמפרטורה בצ'ארלווד בחבל סארי הגיעה ל-40.2 מעלות צלזיוס - הגבוהה ביותר שאי פעם נרשמה בבריטניה. השיא הקודם היה 38.7 מעלות צלזיוס שנרשם בקיימברידג' ביולי 2019. על פי הלשכה, המעלות היום עוד צפויות לטפס ואולי להגיע גם ל-41.

למעשה, בריטניה כעת חמה מ-98.8% מכדור הארץ. לדברי בן נול, מטאורולוג אמריקני, בריטניה כעת היא אחד המקומות החמים ביותר בכדור הארץ, למעט, קליפורניה, מדבר סהרה, צרפת, בלגיה, המזרח התיכון, הודו ומערב סין חמים יותר. "הטמפרטורות הגבוהות ביותר בבריטניה צפויות להיות חמות ב-30 מעלות צלזיוס מהממוצע הגלובלי של הטמפרטורה המקסימלית. במלים אחרות, זאת אנומליה ברמה גלובלית".

התרעות צהובות לגבי סופות רעמים פורסמו היום בנוגע לחלקים מאנגליה מחר אחר הצהריים. דרום מזרח אנגליה, דרום מערבה, לונדון, מרכז אנגליה ומזרחה יהיו עדים לסופות רעמים וממטרים כבדים. הלשכה למטאורולוגיה הזהירה מפני שיטפונות והצפות, כמו גם הפסקות חשמל.

איילים נחים בצל בריצ'מונד פארק, בריטניה, 19 ביולי 2022. רויטרס
איילים נחים בצל בפארק ריצ'מונד באנגליה/רויטרס

במערב אירופה נמשך גם כן גל החום ועמו שריפות קטלניות. כמה ערים בצרפת רשמו את הטמפרטורה הגבוהה ביותר בכל הזמנים, בעוד כאלפיים לוחמי אש נלחמים בלהבות ענק בדרום מערב המדינה.

בעיר נאנט, לחופי האוקיינוס האטלנטי, נרשמו אתמול 42 מעלות לעומת שיא של 40.3 שנרשם ב-1949. בברסט בבריטאני נרשמו 39.9 מעלות - גבוה בארבע מעלות מהשיא ב-2002 של 35.1.

בשריפות בצרפת לא דווח עדיין על קורבנות. אך בספרד, רועה בן 69 מת בשריפת יער במחוז זאמורה בצפון מערב המדינה. ביום ראשון מת באזור כבאי. ביום שני, אדם בשנות החמישים לחייו מת ממכת חום במדריד. ברחבי המדינה מתו יותר מ-510 בני אדם בשל החום. ליד העיר הצפונית טבארה, אדם שניסה לסייע בכיבוי האש, ניצל מהלהבות והוטס לבית החולים. הרשויות הספרדיות דיווחו כי יותר מ-20 שריפות יער עדיין משתוללות בדרום ובצפון מערב, שם הרסו הלהבות עשרות אלפי דונמים של אדמה.

בפורטוגל אלף כבאים נלחמים בשריפות בצפון. מניין ההרוגים מהשריפות ביום שני עלה לארבעה בפורטוגל, לאחר שמכונית סטתה מהכביש כשניסתה להימלט מהלהבות ליד וילה ריאל בצפון. 60 אנשים נפצעו בשבוע האחרון בשריפות. "מצאנו את המכונית ואת שני האנשים שבה, בני 70 בערך, שרופים לחלוטין", אמר ראש העיר מורסה, מריו ארטור לופז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שריפות יער במחוז אווילה בספרד, 18 ביולי 2022. GettyImages
שריפות יער באווילה בספרד/GettyImages

גם היום צפויים שיאי חום להישבר, לדברי המטאורולוגים, כשהאוויר החם שאפף את חלקים גדולים באירופה בשבועות האחרונים עובר צפונה ומזרחה לתוך מזרח צרפת, בלגיה, הולנד וגרמניה. שירות מזג האוויר ההולנדי KNMI הודיע כי הטמפרטורה עלולה להגיע ליותר מ-38 מעלות היום, ופירסם התרעה כתומה במרכז ודרום המדינה. בבלגיה הזהירו הרשויות מפני טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות. הנציבות האירופית הודיעה כי אזהרות של בצורות פורסמו לגבי 46% משטח האיחוד.

בנוסף, זיהום האוויר מזנק בבריטניה, צרפת ודרום אירופה על רקע גל החום והשריפות. מדענים בשירות ניטור האטמוספירה קופרניקוס של האיחוד האירופי (CAMS) הזהירו היום מפני רמות לא בריאות של זיהום אוזון ברחבי דרום ומערב אירופה, ובקרוב בצפון מערב. ייצור האוזון מואץ במהלך גל חום, ולפי מדענים, זיהום האוזון ילך ויחמיר עם ההחרפה בשינוי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully