וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון עם הקצין שצילם חיילות בסתר: הרמטכ"ל יכריע על קבלת כספי הפנסיה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 14:57

לאחר הסערה שפרצה אתמול בעקבות פרסום פרטי ההסדר, מבדיקת וואלה עולה כי בעוד כשנתיים יחליט הרמטכ"ל אם להעניק לאשתו וילדיו של המואשם את הכספים כחלק מזכויותיו הסוציאליות. גורם צבאי הדגיש כי התביעה תבקש בכל אופן עונש מאסר ממושך

הרמטכל בהדלקת נרות עם חיילות צה"ל שנפגעו מהסא"ל שצילם אותן ללא ידיעתן/צילום: דובר צה"ל

הפרקליטות הצבאית מקדמת עסקת טיעון עם סא"ל דן שרוני, שהואשם ביותר מ-70 עבירות מין אחרי שצילם בסתר בעשרות מקרים חיילות צה"ל. לאחר הסערה שפרצה אתמול בעקבות הפרסום כי יקבל את כספי הפנסיה שלו כחלק מההסדר, מבדיקה של וואלה עולה היום (שלישי) כי לא כך הדבר.

אשתו וילדיו של הקצין יוכלו לבקש את החלק היחסי בכספי הפנסיה שלו במסגרת הזכויות הסוציאליות שניתנו לו. אם יבקשו, הרמטכ"ל יידרש להכריע בנושא בעוד כשנתיים. גורמים המצויים בתהליך אמרו הבוקר כי נושא הפנסיה כלל לא נכלל בהסדר, ומדובר בזכות בסיסית של המשפחה, שלא בהכרח תאושר על ידי הרמטכ"ל.

סא"ל דן שרוני החשוד בעבירות מין בחיילות 29 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
הקצין שמואשם בצילום בסתר חיילות. דן שרוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

בהתאם לעסקת הטיעון, יורדו מכתב האישום חלק מהסעיפים, שלפי הערכת גורמים משפטיים לא ניתנים להוכחה על ידי התביעה הצבאית. הקצין יצא לטיפול תחת פיקוח של שירות מבחן, שבסיומו יחזור להליך משפטי צבאי ויודה במיוחס לו. בהמשך יתקיים הליך הרשעה וייגזר דינו. עוד טענו גורמים המצויים בהליך כי הקצין ייקח אחריות על מעשיו ויחסוך עדות מנפגעות העבירה. מנגד, בכוונת התביעה לדרוש עונש כבד הכולל מאסר ממושך והורדה מדרגותיו.

בתקופה הקרובה אמורה הפרקליטות הצבאית להודיע אם היא עומדת מאחורי עסקת הטיעון ותציג אותו לאישור בית הדין הצבאי בהסכמת עורכת הדין עדי אייזנר שמייצגת את שרוני. כבר בשלב הזה יש התנגדות של חלק מהחיילות שנפגעו, וייתכן מאוד כי הן ישפיעו על המשא ומתן להסדר. חשוב להדגיש כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. גורם צבאי הוסיף כי "בכל מקרה, התביעה הצבאית תעמוד על כך שעל סא"ל שרוני יוטל עונש מאסר ממושך ועל הורדתו מדרגותיו".

עוד בוואלה!

גנץ צמצם את רשימת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל: הרצי הלוי מול אייל זמיר

לכתבה המלאה

תגובת דובר צה"ל

ההליך הפלילי בעניינו של סא"ל דן שרוני מתנהל בפני בית הדין הצבאי המיוחד. לאחרונה, עדכנה התביעה הצבאית את נפגעות העבירה באפשרות שיושגו הסכמות עם סא"ל דן שרוני, שכוללות את הודאתו במעשים המיוחסים לו, תשלום פיצויים לכלל נפגעות העבירה, וכן את הפסקת שירותו. לאחר סיום השירות, תישקל האפשרות לשלול את קצבת הפנסיה של הקצין. התביעה ביקשה את עמדת נפגעות העבירות, בהתאם לזכותן על פי חוק. מטבע הדברים, לא ניתן להתייחס לפרטים עד לאחר השלמת תהליך העדכון וקבלת החלטות סופיות ביחס לתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully