וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לדור הבא: ישראל זכתה ב-18 מדליות באולימפיאדת המדעים הבינלאומית

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 21:34

במסגרת תחרויות שהתקיימו בפיזיקה, מתמטיקה, כימיה וביולוגיה, זכו תלמידי כיתות ט-י"ב ב-3 מדליות זהב, 8 מדליות כסף ו-7 מדליות ארד, לאחר שהתחרו בנציגים מיותר ממאה מדינות. לפני התחרויות עברו התלמידים הכשרה באוניברסיטאות ברחבי הארץ. השרה שאשא ביטון: "כבוד גדול"

נבחרות ישראל זכו השבוע בשלוש מדליות זהב באולימפיאדות הבינלאומיות למדעים. המשתתפים, מכיתות ט'-י"ב, התחרו בארבע אולימפיאדות - פיזיקה, מתמטיקה, כימיה וביולוגיה - מול נציגים מיותר ממאה מדינות. בסך הכול זכו ב-18 מדליות, הכוללות גם שמונה מדליות כסף ושבע מדליות ארד.

התלמידים התאמנו לקראת התחרויות באוניברסיטאות בישראל כחלק ממיזם משותף של משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד. נבחרת הפיזיקה, למשל, הוכשרה באוניברסיטת בן גוריון. כל החברים בה זכו במדליות - אחת זהב, שתיים כסף ושתיים ארד. את הזהב השיגה רויטל ולך, תלמידת אולפנת הרב בהר"ן בגדרה. באולימפיאדות למדעים מחולקת יותר ממדליה אחת מכל סוג. מעבר לזכייה בזהב, ולך רשמה הישג יוצא דופן כשגברה על 369 משתתפים מ-74 מדינות ודורגה במקום הראשון בתחום - והפכה לתלמידה הישראלית הראשונה שזוכה בזהב בפיזיקה.

"אני מתרגשת, לא חשבתי שאגיע כל כך רחוק", מסרה רויטל ולך לוואלה!, והסבירה: "בנות לא נחשפות לתחומים האלה כמו בנים ואלה שכן לא חושבות שיצליחו. הן לא חושבות לעשות את זה. הכרתי בנות שקשה להן כי הן לא רואות מסביבן בנות אחרות. אני קוראת לבנות ללכת על זה, זה נורא כיף ואפשר להתפתח ולהכיר אנשים חדשים. אין בעיה להיכשל, אבל חבל לא לנסות".

מדד שנגחאי לשנת 2022 | מתמטיקה. מרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
מדליית זהב, 4 כסף ואחת ארד. נבחרת ישראל במתמטיקה/אתר רשמי, מרכז מדעני העתיד

האולימפיאדה במתמטיקה התקיימה באוסלו בירת נורבגיה. 583 משתתפים מ-104 מדינות לקחו חלק בתחרות. הנבחרת הישראלית, שהתאמנה במכון ויצמן, זכתה גם היא במדליות: אחת זהב, ארבע כסף ואחת ארד. עומרי זמר, תלמיד י"ב בתיכון עירוני א' במודיעין, זכה בזהב. "אני שמח מאוד, לא ציפיתי שזה יקרה", סיפר לוואלה!. "לפני ארבע שנים בית הספר הודיע שיש מיונים לנבחרת ואמרתי 'למה לא'. מאז התאמנתי לתחרות שעתיים-שלוש בכל יום. בכל חודש היו לי שני מבחנים. זה היה החלום שלי". נגה פרידמן מתיכון דה-שליט ברחובות זכתה במדליית כסף ונבחרה למצטיינת ביבשת אסיה.

הנבחרת לכימיה התחרתה באופן מקוון מול משתתפים מ-84 מדינות. היא זכתה במדליות זהב, כסף ושתיים ארד, שחולקו בין כל חבריה. המצטיין שבהם היה ניר כהן מהגימנסיה הריאלית בראשון לציון שהשיג את מדליית הזהב. כהן, לצד המתחרים האחרים בנבחרת, התאמן בפקולטה לכימיה בטכניון.

באולימפיאדה בביולוגיה התחרתה נבחרת ישראלית, לראשונה מאז שהחלה התחרות ב-1990. הנבחרת זכתה בשתי מדליות כסף ומדליית ארד אחת. לפני התחרות עברו התלמידים הכשרה באוניברסיטת תל אביב.

מדד שנגחאי לשנת 2022 | פיזיקה. מרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
כולם זכו במדליות. נבחרת הפיזיקה של ישראל/אתר רשמי, מרכז מדעני העתיד

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר על הזכייה "גאה בהישגים המדהימים של נבחרות ישראל באולימפיאדות הבינ"ל במדעים- 18 מדליות אולימפיות! מדליות זהב לעומרי זמר במתמטיקה, ולניר כהן בכימיה. שאפו גדול במיוחד לרויטל ולך מנבחרת הפיזיקה ולנגה פרידמן מנבחרת המתמטיקה", והוסיף "גאווה למדינת ישראל שהנוער הזה הוא העתיד שלה. אתם אלופים!"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה "ברכות חמות לחברות וחברי נבחרות ישראל במדעים, שהגיעו להישגים יוצאי דופן והביאו כבוד גדול למדינת ישראל באולימפיאדת הפיזיקה, המתמטיקה, הביולוגיה והכימיה. אני בטוחה שעוד נכונו להם גדולות, ושבעוד מספר שנים הם יהיו חלק משדרת המדענים שיהוו את חוד החנית של המדע הישראלי".

"הישגי נבחרות ישראל במדעים הם חגיגה לאומית למערכת החינוך הישראלית ולמדינת ישראל כולה".מסר יו"ר מרכז מדעני העתיד ד"ר שמשון שושני והוסיף: "אנו גאים מאוד בתלמידות ובתלמידי הנבחרות ואנו משוכנעים, כי הם ימשיכו להגיע להישגים פורצי דרך ויהיו חלק משמעותי בעיצוב פני העתיד של מדינת ישראל ויטביעו את חותמם בתחומי החיים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully