וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל רחפן של חיזבאללה שחצה לשטח ישראל בגבול לבנון

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 18:37

זמן קצר לאחר מכן איתר הצבא את הרחפן, ואישר כי מדובר ברחפן של הארגון השיעי. בשנה האחרונה הגביר חיזבאללה את החיכוך עם צה"ל באמצעות "מלחמת רחפנים", כשהמטרה שלו היא לאסוף מודיעין אחר פעילות הצבא

בווידאו: תיעוד רחפן צה"ל שנפל בדרום לבנון/מתוך טוויטר

צה"ל הפיל היום (שני) רחפן שחצה לשטח ישראל בגבול לבנון. הערכה היא כי מדובר ברחפן של חיזבאללה, שאסף מודיעין על פעילות צה"ל לאורך הגבול ובמוצבים. זמן קצר לאחר שהרחפן הופל, הוא אותר על ידי הצבא.

בשנה האחרונה הגביר חיזבאללה את החיכוך עם צה"ל באמצעות "מלחמת רחפנים", כהגדרת גורמי צבא, ומפעיל רחפנים מסוגים שונים על ידי יחידה ייעודית בחיזבאללה, במטרה לאסוף מודיעין ולהתחקות אחר פעילות של צה"ל.

בעקבות התקרית מצה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל זיהו רחפן חוצה משטח לבנון לשטח ישראל, במרחב החטיבה המרחבית 300 מוקדם יותר היום והפילו אותו. הרחפן היה במעקב של יחידות הבקרה האוויריות לאורך האירוע. הרחפן ככל הנראה משוייך לארגון הטרור חיזבאללה. צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

הרחפן שהופל בגבול לבנון. דובר צה"ל
הרחפן של חיזבאללה שהופל בגבול לבנון, היום/דובר צה"ל

בשנה שעברה פרסם צה"ל תמונות של פעילי חיזבאללה, שצולמו על ידי רחפן של הארגון שהופל על ידי הצבא. גם צה"ל מפעיל רחפנים וכלי טיס זעירים לאורך הגבול, ובשנים האחרונות דווח על מספר מקרים בהם חיזבאללה הצליח להפיל רחפנים שלו. בכל המקרים טענו בצה"ל כי אין חשש שמידע דלף.

עוד בוואלה!

"האויב לא מבין איך חשפנו אותו": הצצה ראשונה ליחידת ה"רחפניסטים" של צה"ל

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully