וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי בדרך לכהונה שניה? מתפקדי העבודה בוחרים מי יוביל את המפלגה בבחירות

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 13:58

הבחירות המקדימות לראשות העבודה נערכות בין היו"ר מרב מיכאלי לבין מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. על פי ההערכות, מיכאלי, שנהנית מתמיכה רחבה של הח"כים, צפויה לזכות בפריימריז, אך מידת התמיכה ביריבה תשקף את עוצמת האופוזיציה שעוד נותרה לה במפלגה

בווידאו: מרב מיכאלי וערן חרמוני מצביעים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה/צילום: דוברות מפלגת העבודה

הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה יצאו היום (שני) לדרכם, ו-36 אלף מתפקדי המפלגה יוכלו לבחור באמצעות מסרונים או בקלפיות בין יו"ר מפלגת העבודה המכהנת, מרב מיכאלי, לבין מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני.

לפי ההערכה בעבודה, מיכאלי צפויה לזכות בפריימריז, אך מידת התמיכה בחרמוני תשקף את עוצמת האופוזיציה שעוד נותרה לה במפלגה. אם מיכאלי אכן תיבחר הערב לכהונה שניה, היא תהיה היו"ר המכהנת הראשונה של מפלגת העבודה שלא הודחה בתום הקדנציה מאז שהונהגה שיטת הפריימריז בתחילת שנות ה-90.

ההצבעה נפתחה בשעה 10:00 ויימשכו עד השעה 19:00 במנגנון הצבעה משולב שמשלב בין הצבעה אינטרנטית באמצעות מסרון שנשלח למתפקדים, והצבעה בקלפיות שנפרשו בערים הגדולות. בשבוע שעבר ערכו בעבודה "ניסוי כלים" לשיטות ההצבעה השונות ובמהלך יום הבחירות ינסו לתפעל תקלות והפרעות במערכות השונות.

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הראשונה שלא תודח? מיכאלי מצביעה, היום/ראובן קסטרו

יו"ר המפלגה מיכאלי הצביעה בפריימריז ואמרה: "לפני שנה מפלגת העבודה הייתה 0.3 אחוז בסקרים. אני נאבקתי עליה והתעקשתי עליה בניגוד לכל הסיכויים ובניגוד לכל האמונות של כולן וכולם. הצלחתי והצלחנו ובנינו את הקומה הראשונה ועכשיו אנחנו באות ובאים לבנות את הקומה השנייה".

היא קראה "לכל חברות וחברי מפלגת העבודה להשתמש בקול שלכןם, להיכנס ללינק או ללכת לקלפי ולהצביע, ולהצביע לי כי אנחנו נמשיך לבנות את המפלגה לטובת בניית המדינה האהובה שלנו".

מיכאלי, שנבחרה לראשונה בפברואר אשתקד ונחשבת למי שחילצה את העבודה מסכנת אחוז החסימה, זוכה לתמיכת הח"כים והמנגנון המפלגתי. כל חברי סיעת העבודה בכנסת אף פירסמו אתמול מכתב תמיכה פומבי בו קראו להצביע לה בבחירות. "כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי העבודה יביעו בה אמון מחודש", נכתב במכתב.

עוד בוואלה!

השיא של מיכאלי, הקאמבק של גלאון: שבוע של הכרעות בשמאל

לכתבה המלאה
ערן חרמוני מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
אם ייבחר - יפעל למנות מנהיג אחר. חרמוני מצביע, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

חרמוני, שנבחר למזכ"ל בתקופה בה כיהן כיו"ר נשיא המדינה יצחק הרצוג, ונחשב למקורב ליו"ר לשעבר, עמיר פרץ, מוביל את האופוזיציה וקו לעומתי למיכאלי, מאז בחירתה בשנה שעברה. הוא הכריז שאם ייבחר ליו"ר, יפעל למנות מנהיג אחר למפלגה, וקרא לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להצטרף לעבודה ולעמוד בראשה בבחירות. "במידה ואבחר אפתח מיד את הדלת לכוחות חדשים ואביא מועמד מהשורה הראשונה, שיוביל את הרשימה לכנסת בבחירות הקרובות ויתמודד על הנהגת המדינה. מיד לאחר מכן אסיר את הווטו שהטילה מיכאלי על חיבורים, ואפעל ליצירת גוש גדול במרכז-שמאל שמפלגת העבודה תהיה גורם מרכזי בו", הוא אמר אתמול.

אחרי בחירת היו"ר בעבודה יעברו להתמקד בפריימריז לרשימה, שיתקיימו בעוד כשלושה שבועות ב-9 באוגוסט. בפריימריז צפויים להתמודד כל השרים והח"כים המכהנים של העבודה, וכן מתמודדים חדשים, למרות שהסקרים הראשונים של הבחירות מבשרים שהעבודה נחלשת ומתחילה את הקמפיין עם 6-5 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully