וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים ונגיחה בפנים: גבר עם תסמונת דאון הותקף בכפר סבא

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 11:09

על פי החשד, ילד לעג לאיש עם המוגבלות, שהשיב לו. הילד קרא לאביו, שהכה את הגבר, צביקה סודרי, בעל התסמונת דאון. בתיעוד ממצלמות האבטחה של המכולת שבה התרחש האירוע, נראה החשוד מכה את סודרי גם כשניסה להתחבא מתחת לדלפק. "הנפש שלו שבורה"

בווידאו: גבר עם תסמונת דאון הותקף במכולת בכפר סבא/מצלמות אבטחה

גבר בן 40 עם תסמונת דאון הותקף ביום חמישי בכפר סבא. על פי החשד, ילד בן 11 לעג לגבר, צביקה סודרי, וכשהשיב לו קרא לאביו - שהכה אותו באגרופים ונגח בפניו. החשוד, בשנות ה-30 לחייו, עוכב לחקירה בתחנת כפר סבא בחשד לתקיפה ושוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

בתיעוד ממצלמות האבטחה, נראה החשוד נכנס למכולת, מזהה את סודרי ומכה אותו כמה פעמים בגופו ובפניו. סודרי מנסה להתחבא ומתיישב מאחורי הדלפק בעוד המוכר מגונן עליו, אולם החשוד עוקף את המוכר, מצליח לאחוז ולהכות אותו פעם נוספת, מושך בחולצתו ונוגח בראשו. האירוע מסתיים, לפי התיעוד, כשהמוכר מתעמת עם האב ומצליח להוציא אותו החוצה.

אחותו של צביקה, סיפרה כי ניסה להתרחק מהילד, אך אמו "התנפלה עליו". לדבריה, צביקה יצא מהמכולת וספר באזור הכניס אותו למספרה כדי להגן עליו. כשחשב שהאירוע נגמר, נכנס צביקה למכולת שוב ושם האב תקף אותו. "הוא קרע לו את החולצה, הגענו למיון", אמרה האחות. "הנפש שלו שבורה, לקחתי אותו בכוח לעבודה עם מונית כדי שיחזור לעצמו".

תקיפת גבר בעל תסמונת דאון במכולת בכפר סבא. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
תיעוד התקיפה במכולת. שבוע שעבר/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צביקה עובד בשנים האחרונות בכפר סבא, במפעל הרב נכותי המוגן של עמותת צ'יימס ישראל, למען אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. עפרה גוטנברג. המדריכה של צביקה בסדנה היצרנית מספרת כי כשהגיע לעבודה ביום ראשון הוא היה מאוד נסער. "היה קשה להבין מה קרה", תיארה. "הוא סיפר שגבר ואישה הרביצו לו ואמר שכואב לו, האחות שלנו טיפלה בו ואנחנו בקשר עם המשפחה המדהימה שלו. באופן טבעי, הוא קצת מותש ולוקח לו זמן לחזור לעצמו אבל צביקה עובד חרוץ ואנרגטי, מאוד אוהבים אותו פה, כולם עוטפים אותו ומקשיבים לו ואנחנו מקווים שיחזור לשגרה מלאה בקרוב."

מוקדם יותר היום נגזר על עובד שופרסל שהכה עובד עם צרכים מיוחדים מאסר של שנה ותשלום 10,000 שקלים לנפגע. לפני כשלוש שנים, התפרסם תיעוד בו צולם העובד, כאמל חמידאן, תושב בית ג'אלה, מכה עובד בסניף בגוש עציון באמצעות גליל קרטון, כשידיו קשורות בניילון נצמד.

סגן נשיא בית משפט לתעבורה בבית משפט השלום בירושלים, השופט יהושע צימרמן, גזר על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל, שלוש שנות מאסר על תנאי ותשלום פיצויים. השופט צימרמן אמר כי סכום הפיצוי "אמור לשקף את המשמעות הסימבולית של הפגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully