וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבת הפיקוח או פיצוי למאפיות: לפיד כינס דיון חירום על עליית מחירי הלחם

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 17:56

בדיון השתתפו בכירים ממשרדי האוצר, הכלכלה, הרווחה והמשפטים, ובחנו הצעות כלכליות וחקיקתיות כדי לבלום את ההתייקרות של הלחם המפוקח - שמחירו היה אמור לעלות היום ביותר מ-20%. רה"מ הורה על כינוס דיון נוסף בתוך שלושה ימים בו תגובש דרך מיטבית לעשות כן

בווידאו: ישיבת הממשלה הראשונה של לפיד כרה"מ בה הוא מבהיר שהמטרה היא לנהל ממשלה כאילו אין בחירות/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס היום (ראשון) דיון דחוף בנושא התייקרות הלחם. זאת, לאחר שבסוף שבוע שעבר הודיעה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי כי מחיר הלחם המפוקח צפויים להתייקר בכ-20%, כשלמעשה מחיר לחם אחיד, הלחם הבסיסי ביותר, צפוי להתייקר ב-36% - כלומר המחיר יעלה מ-5.12 שקלים ל-6.96 שקלים. בתום הדיון הורה לפיד על כינוס דיון נוסף בתוך שלושה ימים.

בדיון השתתפו בכירים ממשרדי האוצר, הכלכלה, הרווחה והמשפטים. הועלו בו מספר הצעות כלכליות וחקיקתיות, כיצד ניתן להגיע להסכמות לבלימת העלייה במחירים. לפיד הורה לראש אגף התקציבים במשרד האוצר, לחזור בתוך שלושה ימים לדיון נוסף, עם גיבוש דרך העבודה הטובה ביותר לעצירת העלייה במחיר הלחם האחיד.

המשתתפים בדיון היו שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר, שמילא את מקומו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שלא הגיע בשל ניגוד עניינים. כמו כן היו שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, שר המשפטים גדעון סער, ראש הסגל דני וסלי, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הכלכלה רון מלכא, החשב הכללי יהלי רוטנברג, ראש אגף תקציבים במשרד האוצר יוגב גורדוס, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד רה"מ אמיר ברקן וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה יאיר לפיד, ישיבת ממשלה, 10 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
הנחה לבחון אפשרויות לבלימת עליית המחירים. לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

נוכח ההתייקרות הצפויה הנחה לפיד לבחון את כל האפשרויות כדי לבלום את עליית מחירי הלחם, החל מהרחבת הפיקוח עליו ועד שיפוי המאפיות. עוד נבחנות אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך. כמו כן, ראש הממשלה שוחח היום עם היועצת המשפטית לממשלה, ועדכן אותה על הצעדים המתוכננים.

ביום שישי האחרון ביקשה ברביבאי מרשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף להשהות את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים. הרשתות הסכימו לבקשתה וזאת למרות החלטת ועדת המחירים באוצר לעדכון מהבוקר.

עוד בוואלה!

מיום ראשון: מחיר הלחם צפוי להתייקר ב-20%

לכתבה המלאה
לחם אחיד. שרון בוקוב
המחיר צפוי להתייקר ב-36%. לחם אחיד/שרון בוקוב

בנוסף, שוחחה השרה עם נציגי המאפיות הגדולות, ובכוונתה להמשיך ולקיים איתם דיאלוג, במטרה למצוא פתרון ממשלתי כמענה לעליית מחירי ייצור הלחם המפוקח, מבלי לפגוע בצרכנים.

בתוך כך, ברשת רמי לוי אישרו לוואלה! בשיחת טלפון בסוף השבוע האחרון כי היא עתידה להקפיא את עליית המחירים עד לאחרי החגים, עד לתאריך ה-30 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully