וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון: מחיר הלחם צפוי להתייקר ב-20%

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 17:52

אחרי הדלק, החשמל, החלב והביצים, הודיעה היום שרת הכלכלה אורנה ברביבאי כי מחיר הלחם בפיקוח צפוי לעלות משמעותית בשבוע הבא. ברביבאי ציינה כי בשל גל ההתייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, היא לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם, והוא יישאר מפוקח

אחרי מחירי הדלק, החשמל ומחירי החלב והביצים, גם מחיר הלחם צפוי להיכנס לגל ההתייקרויות הגובר במדינה. שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הודיעה היום (רביעי) כי הלחם צפוי להתייקר בכ-20% החל מיום ראשון.

ברביבאי, ציינה כי נוכח גל התייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, היא לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח. עם זאת, מחירו צפוי לעלות.

"לאור התנאים המוגדרים בחוק, יעלה מחירו של הלחם המפוקח, ככל הנראה, מיום א', בשיעור של כ-20%, אך בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח".

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
ברביבאי/ראובן קסטרו
לחם אחיד. שרון בוקוב
"רווחת הציבור תילקח בחשבון". לחם אחיד/שרון בוקוב

בשבוע שעבר נודע כי גם העדכון למחירי הביצים שבפיקוח ייכנס לתוקף, ובמסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-0.75 שקל.

מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019. עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021 לפני כשנה. אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון לא יצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully