וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה יששכר, ששוחררה לפני שנתיים מהכלא הרוסי, משחזרת לראשונה: "לא ידעתי כמה רע זה יכול להיות"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 8:11

"לא הבנתי עד כמה זה יכול להיות רע - שזו כנראה אחת המדינות הגרועות ביותר שזה יכול לקרות בהן", אמרה ל-NBC. היא סיפרה שכשהייתה כלואה היא לימדה את עצמה רוסית כדי להבין טוב יותר בענייניה, והתגעגעה לדברים הקטנים: לבחור מתי להדליק ולכבות את האור

נתניהו פגש את נעמה יששכר בנמל התעופה במוסקבה/עריכה: עמית שמחה

נעמה יששכר, הישראלית שנכלאה בכלא הרוסי ב-2019 ושוחררה לאחר עשרה חודשים, התראיינה היום (חמישי) לראשונה ברשת NBC וסיפרה על תקופת מאסרה. יששכר, בעלת אזרחות ישראלית-אמריקנית, נעצרה כששהתה בנמל התעופה במוסקבה לצורך טיסת המשך מהמזרח לישראל, כשברשותה נמצא 9 גרם קנאביס. בריאיון לקייט סנואו סיפרה בת ה-28 שהיא לא שמה לב שהיא מחזיקה בכמות קטנה של קנאביס, שכחה שזה היה במזוודות שלה ולא דמיינה שהיא תעמוד בפני עונש מאסר. "זה אף פעם לא היה מכוון", אמרה. "מעולם לא ידעתי שזה בתיק שלי".

הריאיון הגיע על רקע השוואות בין המאסר של יששכר לזה של בריטני גרינר, כוכבת הכדורסל של ה-WNBA שהודתה בשבוע שעבר באשמה בעבירות סמים בבית משפט במוסקבה. היא עומדת בפני עונש של עד 10 שנות מאסר כאשר משפחתה וחבריה מגבירים את הקריאות לממשלת ארה"ב לעשות יותר כדי לשחרר אותה. קריאות דומות סייעו ליששכר.

לדברי יששכר, כאשר ניסתה לעלות למטוס היא הובלה הצידה לחדר שבו נערכו חיפושים במזוודותיה. אף מתרגם לא היה נוכח במקום, ומכיוון שהיא לא דיברה רוסית היא הייתה מבולבלת ולא בטוחה לגבי המתרחש. לאחר שהתגלה הקנאביס בתיקה, נאמר לה להישאר בשדה התעופה. היא חיכתה 20 שעות למידע, מה שנתן לה מספיק זמן ליצור קשר עם שגרירות ישראל. אמה קפצה על מטוס לרוסיה ובילתה את עשרת החודשים הבאים בעזרה בהבטחת שחרורה.

"ידעתי שזה כנראה רע, אבל לא הבנתי עד כמה זה יכול להיות רע - שזו כנראה אחת המדינות הגרועות ביותר שזה יכול לקרות בהן", אמרה. היא סיפרה לסנואו כי שהייתה כלואה היא לימדה את עצמה רוסית כדי להבין טוב יותר בענייניה. היא הועברה בין כמה מתקני מעצר, כולל זה שבו על פי ההערכות גרינר מוחזק כעת, ומתקן מעצר לנשים שבו המתינה למשפטה במשך שישה חודשים. שם, היא חלקה תא עם 40 נשים נוספות והורשתה לצאת החוצה רק שעה ביום. היא לא קיבלה נייר טואלט, שמפו או אפילו מוצרי היגיינה נשית, והיא הסתמכה על אמה שתספק זאת. היא אמרה שמצאה את עצמה מתגעגעת לדברים הקטנים - הליכה בפארק, להתקלח יחפה, ולהחליט מתי להדליק או לכבות את אור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נעמה יששכר עם אמא ואחותה. -, אתר רשמי
יששכר עם אמה ואחותה לאחר שחרורה/אתר רשמי, -

לדבריה התקרית של גרינר העלתה מחדש כמה מהזיכרונות האפלים ביותר שלה. "אני יודעת מה היא עוברת", אמרה. "אני רואה את הסרטונים שלה ואני אני מכירה את אולם בית המשפט הזה". יששכר, שכותבת ספר על החוויה שלה, אמרה שניסתה להישאר חיובית לאורך כל תקופת המאסר, לנהל יומן הכרת תודה ולהתיידד עם כמה מחבריה לתא. היא תמיד הקפידה להודות לסוהרים. "הפרדתי בין האנשים הגדולים בשלטון שהחליטו אם אשאר שם או לא, לבין האנשים שאני באמת רואה על בסיס יומיומי", אמרה. "אני חושבת שזו הסיבה שהצלחתי לחייך לסוהרים, להגיד תודה, להיות אסירת תודה, להתפלל בכנות בכל ליבי, ולחשוב, 'וואו, החיים שלי כל כך עשירים, כל כך מלאים באהבה וחמלה'".

"נסי לחייך", המליצה לגרינר כשנשאלה איזה מסר היא מעוניינת להעביר לה. "זה עוזר גם אם זה נראה שזה לא. זה באמת עוזר. אני חושבת שיש כל כך הרבה כוח במה שאנחנו מאמנים את המוחות שלנו לחשוב", היא המשיכה. "היה משהו שקראתי, וזה באמת שינה את כל מה שחשבתי. זה היה ציטוט שאמר שאם אתה לא יכול לשנות שום דבר אחר, אתה יכול לבחור לשנות את דעתך. זה היה כל כך פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully