וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי מה להסתיר": ראש עיריית פתח תקווה חשוד בסחיטה באיומים ושוחד

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 9:24

רמי גרינברג חשף בפייסבוק כי הוא ראש העיר ממרכז הארץ שנחקר בפרשה. על פי החשד, הוא דרש את פיטורי מתנגדיו או בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים. "אני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו. לצערי בשליחות הציבורית יש הרבה אינטריגות, שנאה ורצון להכשיל"

רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה. ראובן קסטרו
חשוד בשוחד וסחיטה באיומים. גרינברג/ראובן קסטרו

ראש עיריית פתח תקווה חשף היום (רביעי) כי הוא ראש העיר שנחקר בחשד לסחיטה באיומים ושוחד. החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה, לפיה ראש העיר דרש את פיטורי מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. שלושת מקורביו של איש הציבור חשודים שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

"עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה - 24/7, ללא חופשות, ללא בילויים, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושב ותושבת ואיכות חייהם", כתב גרינברג לתושבים בפוסט בפייסבוק. "בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיניי והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים".

"במסגרת המחויבות שלי אליכם.ן ולאור השמועות, חשוב לי לשתף אתכם בפרטים שניתן. ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסוים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאוד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו", הוסיף גרינברג. "לצערי בשליחות הציבורית יש הרבה אנטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל. כראש עיר אני ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד".

"אין לי מה להסתיר": הפוסט של גרינברג

גרינברג, שנעצר ביום שני, שוחרר למעצר בית והורחק ממשרדו בעירייה ליומיים. מעבר לכך, שלושת החשודים הנוספים שנעצרו גם שוחררו בתנאים מגבילים ונאסר עליהם להיפגש.

בשיחה עם וואלה! הגיב המתלונן, איש ציבור מוכר בעיר, שהוביל לפתיחת החקירה נגד ראש העיר. "מדובר ביום עצוב, אין שום שמחה ביום כזה. המשטרה עשתה את עבודתה, והאינטרסים של הציבור חשובים יותר מכל אינטרס אחר", אמר. המתלונן, הפעיל במאבקים ציבוריים מול רשויות התכנון, ספג לפי החשד, בין השאר, התנכלויות, איומים כלפי בני משפחתו ופיטורי רעייתו מתפקידה ברשות העירונית.

עוד בוואלה!

שנה וחצי לפני הבחירות - כתב אישום לראש עיריית קריית מוצקין

לכתבה המלאה

"מדובר בחוויה קשה מאוד, שמעטים האנשים שמסוגלים לעמוד בה. את הכוחות קיבלתי מהציבור, בגלל כובד האחריות ובגלל המשימות החשובות לא נותרה לי ברירה אלא להמשיך בדרך. אני חייב לציין שנעשו כל ניסיונות ההידברות האפשריים עם העירייה על מנת לשתף אותם במאבקים מבלי לייצר אינטריגות בין העירייה לבין הציבור", אמר.

מעורך הדין עפר ברטל המייצג את גרינברג נמסר כי: "ראש העיר לא נלקח לחקירה על ידי המשטרה. הוא הוזמן טלפונית והתייצב מייד. מאז הוא משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר. כפי הנראה, ללא ידיעתו - נעשה שימוש בשמו על ידי מספר אנשים כדי לאיים על אחרים והדברים עוד יתבררו. אנו מציעים לכולם להמתין בסבלנות לתום החקירה, על מנת להיווכח שלא היה בהתנהגותו כל דופי".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully