וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיר במרכז הארץ עוכב בחשד לעבירות שוחד וסחיטה באיומים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:38

חוקרי להב 433 עיכבו את ראש העיר המוכר יחד עם 3 ממקורביו. החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה ראש העיר דרש לפטר או להרחיק מתפקיד את מתנגדיו ובני משפחותיהם כתנאי להעברת תקציבים. המתלונן בחקירה: "חוויה קשה מאוד, בגלל כובד האחריות החלטתי להעיד"

בווידאו: מבצע למעצר אחד מראשי משפחת חרירי בחשד לסחיטה ואיומים/צילום: משטרת ישראל

ראש עיר במרכז הארץ ושלושה ממקורביו עוכבו הבוקר (שני) לחקירה בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה ראש העיר דרש את פיטורי מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. שלושת מקורביו של איש הציבור חשודים שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

בשיחה עם וואלה! הגיב המתלונן שהוביל לפתיחת החקירה נגד ראש העיר: "מדובר ביום עצוב, אין שום שמחה ביום כזה", אמר. "המשטרה עשתה את עבודתה, והאינטרסים של הציבור חשובים יותר מכל אינטרס אחר".

המתלונן הוא איש ציבור מוכר בעיר, הפעיל במאבקים ציבוריים מול רשויות התכנון, שספג לפי החשד התנכלויות, בין השאר, איומים כלפי בני משפחתו ופיטורי רעייתו מתפקידה ברשות העירונית. "מדובר בחוויה קשה מאוד, שמעטים האנשים שמסוגלים לעמוד בה. את הכוחות קיבלתי מהציבור, בגלל כובד האחריות ובגלל המשימות החשובות לא נותרה לי ברירה אלא להמשיך בדרך. אני חייב לציין שנעשו כל ניסיונות ההידברות האפשריים עם העירייה על מנת לשתף אותם במאבקים מבלי לייצר אינטריגות בין העירייה לבין הציבור".

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
ראש העיר ושלושה ממקורביו עוכבו לחקירה. משרדי להב 433/יותם רונן

בינואר השנה קבעה הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות להשעות את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן מתפקידו. זאת, בעקבות הגשת כתב האישום נגדו בגין מרמה והפרת אמונים, מידע כוזב או פלט כוזב, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט. ההשעייה תקפה עד ל-20 לחודש זה.

בהחלטתם כתבו חברי הוועדה כי נגד גנדלמן הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות פליליות בדרגות חומרה שונות. "צבר המעשים מלמד כי לא היו למשיב עכבות בנקיטת פעולות בניגוד לדין ולמנהל ציבורי תקין. אף שמדובר במקרים בדרגות חומרה משתנות ואף שלא דובר בפעולות מתוחכמות יתר על המידה, הן אינן הולמות ראש רשות שאמור לשמש מופת לניקיון כפיים וטוהר המידות", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully