וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תיתקעו בפקק: השינויים הצפויים בעקבות ביקור ביידן

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 18:26

נשיא ארצות הברית נחת בישראל בצהריים, ושיבושים כבדים מורגשים ברחבי הארץ. כביש 1 נסגר לתנועה, טרמינל 1 ייפתח שוב לטיסות בינלאומית בחמישי. היכן יתארח, עם מי ייפגש ומתי - והיכן צפוי עומס? כל הפרטים

בווידאו: עדכון ממשלט המשטרה על הכוונה לצמצם את הפקקים במהלך ביקור ביידן/צילום: רוני כנפו ומשטרת ישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע היום בצהריים (רביעי) לביקור בן שלושה ימים לישראל, רצוף בפגישות, טקסים, ושינויים בלתי פוסקים בלוחות הזמנים. הביקור ילווה בשיבושי תנועה וחסימות מתמשכות בכבישי המרכז ואזור ירושלים.

עיריית ירושלים השלימה את ההיערכות לביקור, שיכלול שינויים בתנועת הרכבות, מערך האוטובוסים והסדרי חניה. בזמן הביקור ברחבי העיר ייתלו אלפי דגלי ארצות הברית, ישראל ועיריית ירושלים, ולצד זה חומות העיר העתיקה וגשר המיתרים יוארו בדגלי המדינות, כמו גם כיכרות מרכזיות בעיר.

פרטיו של ג'ו ביידן. עיבוד תמונה, אתר רשמי
יפתח את הביקור במזרח התיכון. ביידן/אתר רשמי, עיבוד תמונה

לאחר נחיתתו בנתב"ג ב-15:30, התקיים בנמל טקס קבלת פנים. משם ביידן המשיך ליד ושם ובביקור זה התבטלה פגישה שלו עם שורדות שואה והוא רק ילחץ את ידיהן. בשעות הערב ימשיך למלון המלך דוד בו ישהה בזמן הביקור. לקראת ההגעה נערכה אתמול חזרה גנרלית בנתב"ג שדימתה את טקס קבלת הפנים המלא.

מפת הפקקים - אזור ירושלים

מפת הפקקים - אזור המרכז

בלאגן בכבישים - שיבושים בתחבורה הציבורית

באשר לשיבושי התנועה, המשטרה הודיעה כי כביש 1 (כביש תל- אביב-ירושלים) נסגר היום לקראת הביקור הנשיאותי ממחלף שפירים עד לגינות סחרוב, בשני הכיוונים. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 (חוצה ישראל) במחלף בן שמן ובמחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 ו-443. נכון לשעה זו הוחלט כי שאר הצירים שהיו צפויים להיחסם לא ייסגרו וכי יוצבו יותר מ-16 אלף שוטרים ברחבי הארץ.

החל משעות הצהריים, נסגרה לתנועה הכניסה לעיר ירושלים מצומת גינות סחרוב ועד למוזיאון "יד ושם", דרך רחוב ויצמן ושדרות הרצל עד לצומת הולנד. לקראת סיום ביקורו במוזיאון, ייסגרו לתנועה הרחובות- צומת הולנד שד' הרצל, שמואל בייט בשני הכיוונים ותיחסם העליה מכביש בגין לבייט. כמו כן, ייסגר קטע כביש בזק-הרצוג, רחוב עזה, כיכר פריז, קרן היסוד ורחוב דוד המלך שיישאר סגור עד יום שישי בשעות הצהריים.

רכבת ישראל עדכנה בשינויי התנועה בשלושת ימי הביקור ולפי שעה היא תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות שיועמדו בכוננות.

המשטרה הודיעה כי עם חסימת המשטרה את כביש 1 משעות הצהריים, יוסטו הקווים הבין-עירוניים לדרכים חלופיות, ובראשן 443. כמו כן, בהתאם לחסימות הצירים על ידי המשטרה ברחבי ירושלים, יחולו שינויים בקווים העירוניים, עד יום שישי. הרכבת הקלה תפעל בכפוף לעבודות התשתית המבוצעות בימים אלה. ביום שישי, הרכבת הקלה בירושלים תפעל עד גבעת המבתר בין השעות 08:00 ועד 12:00.

הנוסעים והנוסעות מתבקשים להתעדכן על השינויים במוקד המידע הארצי לתחבורה הציבורית 8787* ובמוקדי המידע של חברות התחבורה הציבורית.

מפת החסימות, היום

על פי נתוני Waze נכון לשעה 16:00, ישנו עומס כבד מאוד בכביש 44 מהראל לבקוע, מהירות ממוצעת של כ-24 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-10 דקות.

עומס כבד מאוד דווח בכביש 443 מזרח מגינתון ועד כרם בן שמן, מהירות ממוצעת של כ-5 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-29 דקות וגם ב-443 מערב מבית סירה עד כפר רות, מהירות ממוצעת של כ-11 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-9 דקות.

בכביש 375 דווח על עומס כבד מצור הדסה עד מחסום המנהרות, מהירות ממוצעת של כ-13 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-7 דקות.

בתוך ירושלים גם כן ישנן עומסים לקראת הגעתו של הנשיא ביידן, ודווח עומס קל בשדרות בגין דרום. עומס כבד דווח ברחוב חטיבת ירושלים הסמוך לחסימות סביב מלון המלך דוד, מהירות ממוצעת של כ-11 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-3 דקות, וגם ברחוב חיים הזז, מהירות ממוצעת של כ-12 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-5 דקות.

מפת החסימות, מחר

מפת החסימות, יום שישי

רשות שדות התעופה הודיעה כי כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3 החל מהלילה בשעה 1:00. הטיסות הפנים ארציות יצאו מטרמינל 1 ללא כל שינוי. המלצת רשות שדות התעופה היא להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00.

אם לא יחולו שינויים, ביום חמישי הלו"ז של הנשיא צפוי להתחיל בבוקר המאוחר במלון וולדורף בבירה, שם יתקיימו פגישות עם ראש הממשלה יאיר לפיד, מפגשים מדיניים ומסיבות עיתונאים. בשעות אחר הצהריים ביידן יגיע לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא, שם ייוועד גם עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכן ישתתף בטקס בו יוענק לו עיטור הנשיא.

החל מהשעה 01:00 תחזור הפעילות בטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות בטיסות החסך. טרמינל 1 ייסגר שוב לטיסות בינלאומיות ביום חמישי בחצות (בין חמישי לשישי) והטיסות יועתקו לטרמינל 3.

הכנות בירושלים לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן 12 ביולי 2022. ארנון בוסאני, אתר רשמי
גשר המיתרים לקראת הביקור/אתר רשמי, ארנון בוסאני

בערב חמישי ביידן מתוכנן להשתתף בטקס המכביה, שם הוא צפוי להיפגש עם 250 ספורטאים אמריקנים בנוכחות ראש הממשלה לפיד.

ביום שישי, היום האחרון לביקור הנשיא, ייצא ביידן בבוקר לביקור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בירושלים ובהמשך ייפגש עם יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן. משם ביידן ימשיך לנתב"ג שם ייערך טקס פרישה לפני שיעזוב את ישראל וימשיך בטיסה ישירה לערב הסעודית.

הביקור ילווה בשיבושי תנועה וחסימות מתמשכות החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

הסדרים חניה ותחבורה ציבורית בירושלים במהלך הביקור

חניות חלופיות הוסדרו עבור תושבים המתגוררים על צירי תנועת שיירת הנשיא, שלאורכם לא תתאפשר חנייה. להלן רשימת החניונים, על בסיס מקום פנוי: מנורה, וולפסון-דיסקין, הלאום, אגרון, חסיד-שופן, אחד העם, ימק"א, יס פלאנט, כיכר ספרא והגן הבוטני.

בימים רביעי וחמישי תעבוד הרכבת הקלה כסדרה. ביום שישי, 15 ליולי, בין השעות 12:00-08:00, לא יתקיים שירות רכבות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית. לפיכך, תפעל הרכבת הקלה במתכונת חלקית מתחנת חיל האוויר ועד תחנת גבעת המבתר בשני הכיוונים. עם סיום הביקור וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא מתחנת חיל האוויר ועד לתחנה המרכזית בשני הכיוונים. במקביל, ייתכנו שיבושים בלוחות הזמנים ובמסלולי קווי האוטובוסים. ניתן להתעדכן בשינויים בזמן אמת במוקד המידע של משרד התחבורה *8787.

קו הרכבת מתחנת ירושלים - נבון יעבוד כסדרו, והרכבות אף יתוגברו, בדגש על תגבור קו מודיעין-ירושלים. מומלץ לקהל להחנות את רכבם בתחנת פאתי מודיעין ומשם לעלות ברכבת לירושלים. מארגני האירוע יפעילו מערך היסעים, ללא עלות, מתחנת ירושלים יצחק נבון אל אצטדיון טדי ובחזרה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully