וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מסתיר דוח על התנהלות המחלקה האונקולוגית בוולפסון: "מגונן על הנהלת ביה"ח"

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 19:06

הדוח נכתב עקב הסכסוך בין מנהל המחלקה לאחיות המחלקה והנהלת בית החולים, שכמעט גרם להשבתת המחלקה ולפגיעה בטיפול בחולי סרטן. לוואלה! נודע מפי גורמים המעורים בנושא כי הדוח כבר נכתב והיה אמור להיחשף לפני שבועיים, אולם לפתע הצדדים הסכימו להתכנס לגישור והוא נגנז

בווידאו: הפגנת חולי סרטן ומשפחותיהם נגד הכוונה לסגור את המכון האונקולוגי בוולפסון/מערכת וואלה!

משרד הבריאות מסרב לחשוף דוח על התנהלות המחלקה האונקולוגית בבית החולים וולפסון - בניסיון לגונן על הנהלת המרכז הרפואי, כך נודע לוואלה! מפי גורמים המעורים בנושא. הדוח נכתב בעקבות הסכסוך בין מנהל המחלקה למנהלת בית החולים, שגורם להשבתת המחלקה ולכך שחולי סרטן לא מקבלים טיפול.

לפני שלושה שבועות אחיות המחלקה האונקולוגית סירבו להגיע לעבודה לאחר סכסוך קשה עם מנהל המחלקה, ד"ר רונן ברגר, בטענה להתעמרות מצידו. הנהלת בית החולים ביקשה את עזרת משרד הבריאות, שהחל בהליך בדיקה. במקביל, המשרד הורה לבתי חולים באזור להיערך לקליטת חולים אונקולוגית מבית החולים, מאחר והמחלקה כולה עלולה להיסגר.

לאחר שוועדת בדיקה מטעם המשרד הקשיבה לצדדים נכתב הדוח שהיה אמור להיחשף כבר לפני שבועיים, אולם לפתע הצדדים הסכימו להתכנס להליך גישור אותו תוביל השופטת הילה גרסטל - והדוח נגנז. ההליך טרם החל.

בית חולים וולפסון בחולון. Creative Commons
בית החולים וולפסון/Creative Commons

מטופלים מהמחלקה כועסים על החלטת המשרד וטוענים כי אם יש ביקורת על מנהל המחלקה או על בית החולים, האמת צריכה להיחשף. "לא יכול להיות שלא נדע מה כתוב בדוח", אמרה ת', אחות של מטופלת במחלקה האונקולוגית בבית החולים. "לא מדובר פה על סכסוך שכנים, אלא על מחלקה אונקולוגית שלמה שעמדה להיסגר. מדובר פה בחיי אדם וזכות הציבור לדעת מה קרה שם".

תגובת משרד הבריאות: "משרד הבריאות עושה ככל שניתן על מנת לאפשר לחולים לקבל טיפול רפואי בטוח. מצב הדברים בין צוות הסיעוד והעומד בראש המכון נבדקת בימים אלה על ידי בכירי משרד הבריאות. משרד הבריאות מכוון לתהליך של גישור בין הצדדים בכפוף להסכמת כל המעורבים. ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות וגורמים נוספים ממשרד הבריאות נמצאים בקשר עם מטופלים ובני משפחה. משרד הבריאות ימשיך לטפל בסוגיה עד לפתרונה המלא".

  • עוד באותו נושא:
  • וולפסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully