וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החסימות, השיבושים והשינויים בנתב"ג: כל הפרטים על ביקור ביידן בישראל

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 20:43

נשיא ארה"ב ינחת מחר בנתב"ג, לביקור מדיני בן שלושה ימים רצוף פגישות, טקסים ושינויים בלתי פוסקים בלוחות הזמנים. היכן יתארח, עם מי ייפגש ומתי - ואיפה צפוי בלאגן בכבישים? כל הפרטים

בווידאו: תדרוך של מפקד שיירת הנשיא ביידן מטעם המשטרה לקראת הביקור/צילום: רוני כנפו ודוברות משטרת ישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע מחר (רביעי) לביקור בן שלושה ימים לישראל, רצוף בפגישות, טקסים, ושינויים בלתי פוסקים בלוחות הזמנים. הביקור ילווה בשיבושי תנועה וחסימות מתמשכות בכבישי המרכז ואזור ירושלים.

עיריית ירושלים הודיעה כי השלימה את ההיערכות לביקור ביידן, שיכלול שינויים בתנועת הרכבות, מערך האוטובוסים והסדרי חניה. בזמן הביקור ברחבי העיר ייתלו אלפי דגלי ארצות הברית, ישראל ועיריית ירושלים, ולצד זה חומות העיר העתיקה וגשר המיתרים יוארו בדגלי המדינות, כמו גם כיכרות מרכזיות בעיר.

פרטיו של ג'ו ביידן. עיבוד תמונה, אתר רשמי
יפתח את הביקור במזרח התיכון. ביידן/אתר רשמי, עיבוד תמונה

עם נחיתתו בנתב"ג, שלפי שעה צפויה להתבצע ב-15:30, ביידן ימשיך ליד ושם ומשם בשעות הערב למלון המלך דוד בו ישהה בזמן הביקור. לקראת ההגעה תיערך היום חזרה גנרלית בנתב"ג שתדמה את טקס קבלת הפנים המלא, וזו תהווה סיכום לעבודת המטה ושיתוף הפעולה בין כל הגורמים האחראיים על הביקור.

באשר לשיבושי התנועה, המשטרה הודיעה כי כביש 1 ייסגר ביום זה במשך כשלוש עד חמש שעות לקראת הביקור הנשיאותי. הכביש ייחסם כשעה לפני יציאת הפמלייה באופן הרמטי לשני הכיוונים ולרשות ציבור הנהגים יעמדו דרכים חלופיות. נכון לשעה זו הוחלט כי שאר הצירים שהיו צפויים להיחסם לא ייסגרו וכי יוצבו יותר מ-16 אלף שוטרים ברחבי הארץ.

הכנות בירושלים לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן 12 ביולי 2022. ארנון בוסאני, אתר רשמי
ירושלים ערוכה. דגלי ארה"ב ברחובות הבירה/אתר רשמי, ארנון בוסאני

רשות שדות התעופה הודיעה כי כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3 החל מיום רביעי בשעה 1:00. הטיסות הפנים ארציות יצאו מטרמינל 1 ללא כל שינוי. המלצת רשות שדות התעופה היא להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00 בצהריים של יום רביעי.

אם לא יחולו שינויים, ביום חמישי הלו"ז של הנשיא צפוי להתחיל בבוקר המאוחר במלון וולדורף בבירה, שם יתקיימו פגישות עם ראש הממשלה יאיר לפיד, מפגשים מדיניים ומסיבות עיתונאים. בשעות אחר הצהריים ביידן יגיע לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא, שם ייוועד גם עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכן ישתתף בטקס בו יוענק לו עיטור הנשיא.

ביום זה החל מהשעה 01:00 תחזור הפעילות בטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות בטיסות החסך. טרמינל 1 ייסגר שוב לטיסות בינלאומיות ביום חמישי בחצות (בין חמישי לשישי) והטיסות יועתקו לטרמינל 3.

הכנות בירושלים לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן 12 ביולי 2022. ארנון בוסאני, אתר רשמי
גשר המיתרים לקראת הביקור/אתר רשמי, ארנון בוסאני

בערב חמישי ביידן מתוכנן להשתתף בטקס המכביה, שם הוא צפוי להיפגש עם 250 ספורטאים אמריקנים בנוכחות ראש הממשלה לפיד.

ביום שישי, היום האחרון לביקור הנשיא, ייצא ביידן בבוקר לביקור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בירושלים ובהמשך ייפגש עם יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן. משם ביידן ימשיך לנתב"ג שם ייערך טקס פרישה לפני שיעזוב את ישראל וימשיך בטיסה ישירה לערב הסעודית.

הביקור ילווה בשיבושי תנועה וחסימות מתמשכות החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

הסדרים חניה ותחבורה ציבורית בירושלים במהלך הביקור

חניות חלופיות הוסדרו עבור תושבים המתגוררים על צירי תנועת שיירת הנשיא, שלאורכם לא תתאפשר חנייה. להלן רשימת החניונים, על בסיס מקום פנוי: מנורה, וולפסון-דיסקין, הלאום, אגרון, חסיד-שופן, אחד העם, ימק"א, יס פלאנט, כיכר ספרא והגן הבוטני.

בימים רביעי וחמישי תעבוד הרכבת הקלה כסדרה. ביום שישי, 15 ליולי, בין השעות 12:00-08:00, לא יתקיים שירות רכבות בין תחנת גבעת המבתר לתחנה המרכזית. לפיכך, תפעל הרכבת הקלה במתכונת חלקית מתחנת חיל האוויר ועד תחנת גבעת המבתר בשני הכיוונים. עם סיום הביקור וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא מתחנת חיל האוויר ועד לתחנה המרכזית בשני הכיוונים. במקביל, ייתכנו שיבושים בלוחות הזמנים ובמסלולי קווי האוטובוסים. ניתן להתעדכן בשינויים בזמן אמת במוקד המידע של משרד התחבורה *8787.

קו הרכבת מתחנת ירושלים - נבון יעבוד כסדרו, והרכבות אף יתוגברו, בדגש על תגבור קו מודיעין-ירושלים. מומלץ לקהל להחנות את רכבם בתחנת פאתי מודיעין ומשם לעלות ברכבת לירושלים. מארגני האירוע יפעילו מערך היסעים, ללא עלות, מתחנת ירושלים יצחק נבון אל אצטדיון טדי ובחזרה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully