וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית האב שהציל את ביתו - וטבע: "הוא לא חשב פעמיים ובא לעזור לי"

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:30

האני אבו ריש מת כשהציל מטביעה את בתו דימא מול חוף בצת בצפון. הבוקר היא שחזרה את הרגעים האחרונים. "כשטבעתי לא יכולתי לראות כלום. פתחתי את העיניים שלי רק לשנייה אחת, ובשנייה הזו ראיתי אותו מחייך, וידעתי שהחיים שלי ניצלו. את החיוך הזה אני תמיד אזכור"

בווידאו: האני אבו ריש, שהציל את בתו מטביעה, מובא למנוחות/צילום: יואב איתיאל

"כשטבעתי לא יכולתי לראות כלום. הוא לא חשב פעמיים ובא להציל אותי. פתחתי את העיניים שלי רק לשנייה אחת, ובשנייה הזו ראיתי אותו עם חיוך, וידעתי שהחיים שלי ניצלו. את החיוך הזה אני תמיד אזכור" - כך אמרה הבוקר (שלישי) דימא אבו ריש בת ה-17, שאביה האני מת אתמול כשהציל אותה מטביעה מול חוף בצת שבכפר ראש הנקרה בצפון.

אבו ריש, תושב ירכא בן 49, אב לשישה וסגן מפקד כלא עופר, נמשה מהים, וצוותי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו במצב קריטי לבית חולים, שם נקבע מותו. היום הוא הובא למנוחות בכפר ירכא, ובטקס משתתפים אלפי בני אדם.

האני אבו ריש ובתו שהציל מטביעה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"הוא לא חשב פעמיים". האני אבו ריש ובתו דימא/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

כמקובל, ארונו הפתוח של המנוח הונח בלב אולם הנשים, כשמאות הנשים האבלות לבושות שחור ועוטות כאפיה דרוזית צחורה חצי שקופה בכו, קוננו ושרו שירי אבלות. באולם בית העם הסמוך עמדו הגברים האבלים וקיבלו את פני המנחמים. בין הבאים השר לביטחון פנים עומר בר לב, נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל שיח מואפק טריף , השר לשעבר איוב קרא, ח"כ חאמד עמאר, תושב הכפר ח"כ פטין מולא - שכן של האני המנוח, ועוד.

עוד בוואלה!

הציל את בתו - ומצא את מותו: אב לשישה טבע למוות בחוף בצפון

לכתבה המלאה
הלוותיו של האני אבו ריש שמת כשהציל מטביעה את בתו דימא מול חוף בצת בצפון 12 ביולי 2022. יואב איתיאל
אולם הנשים לקראת הלווייה. היום/יואב איתיאל

האסון אירע כשאבו ריש עמד לחתן את בנו היחיד, שהתארס לפני שלושה חודשים. קרוב משפחה אמר לוואלה! שהמשפחה הייתה כולה נרגשת לקראת החתונה הצפויה. "מדובר בגבר משכמו ומעלה", אמר קרוב משפחתו סאמי אבו ריש. "הוא הלך כמו שחי, תוך נתינה לאחרים, במיוחד לילדים. אפשר לומר שהייתה לו ילדות קשה, אז תמיד רצה לתת לילדים שלו הכול.

"לא פשוט לפרנס ככה משפחה שלמה אז הוא עשה כל מה שהיה יכול, אפילו למד חשמלאות ועבד בעבודה נוספת. שירת בבית כלא בדרום. במקביל לפני שנה וחצי החל לימודי דוקטורט", הוסיף קרוב המשפחה. שכנו ובן דודו של אבו ריש אמר כי זהו "אסון נורא". לדבריו, "יצאנו בדרך לבית החולים כדי לחזק אותו ואז שמענו את הבשורה האיומה על מותו. על מה בדיוק קרה שם אנחנו עדיין מנסים ללקט פרטים".

אחיינו, פואד אבו ריש, שמתגורר סמוך אליו אמר: "זו בשורה קשה מאוד למשפחה. הוא היה כל כך אהוב וכל כך מקובל וכל כך נערץ, על ידי כולם. לדבריו, לפני כמה ימים סיים את התזה שלו לדוקטורט בנושא "חוק הלאום והשפעתו על העדה הדרוזית".

הלוותיו של האני אבו ריש שמת כשהציל מטביעה את בתו דימא מול חוף בצת בצפון 12 ביולי 2022. יואב איתיאל
הלוותיו של האני אבו ריש, היום/יואב איתיאל
חוף בצת ,14 במאי 2019. שלומי גבאי
"אסון נורא". חוף בצת/שלומי גבאי

מטעם שירות בתי הסוהר נמסר: "נציבת בתי הסוהר, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער עמוק על מותו הטראגי של סגן גונדר האני אבו ריש, סגן מפקד בית סוהר עופר. סג"ד אבו ריש זכרו לברכה, תושב הכפר ירכא, היה בן דודו של מישר וסים אבו ריש, זכרו לברכה אשר נספה באסון הכרמל. אנו משתתפים בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully