וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד באזכרה לחללי צוק איתן: "תפקידנו למצוא חלופות לכיבוש עזה או לחימה בלתי נגמרת"

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 18:14

ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ויו"ר הכנסת נשאו דברים בטקס בהר הרצל שבירושלים, במלאות שמונה שנים למבצע בעזה. רה"מ: "במלחמה מול חמאס, ארגון טרור אכזר ורצחני, אנחנו לא רק הצודקים אלא גם החזקים"

בווידאו: לפיד באזכרה לחללי צוק איתן והרמטכ"ל ניגש למשפחת גולדין שהפגינה מחוץ לאירוע/צילום: רוני כנפו ומערכת וואלה!

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכת "צוק איתן" התקיים היום (ראשון) בהר הרצל בירושלים, ובו נכחו ראש הממשלת יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ויו"ר הכנסת מיקי לוי. הטקס ציין שמונה שנים ליציאה למבצע שגבה את חייהם של 70 חיילים וחמישה אזרחים.

"במלחמה מול חמאס, ארגון טרור אכזר ורצחני, אנחנו לא רק הצודקים אלא גם החזקים", אמר לפיד בראשית דבריו. "הצבא הטוב במזרח התיכון, הטכנולוגיה המתקדמת, לצד העוצמה המדינית והכלכלית שלנו, הם הערובה לביטחוננו".

"כבר זמן רב שתי החלופות היחידות שנמצאות על השולחן הן כיבוש עזה או סבבי לחימה בלתי נגמרים", אמר לפיד בהמשך. "תפקידנו למצוא אפשרויות טובות יותר. עוצמתו של צה"ל מאפשרת לנו חופש פעולה בעזה, אבל עוצמתו מאפשרת לנו גם חופש פעולה כלכלי ומדיני". כמו כן הזכיר את החזרתם של השבויים ואמר כי "יש לנו מחוייבות קדושה להחזיר לקבר ישראל את חללינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה".

ראש הממשלה, יאיר לפיד בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכת "צוק איתן", בהר הרצל. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"תפקידנו למצוא אפשרויות טובות יותר". לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שר הביטחון התייחס בנאומו למאמצים להשבת הבנים. "אנו ממשיכים לפעול להשבתם של אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. מבלי שזה יקרה, לא נאפשר הסדרה מלאה ברצועת עזה מעבר לרף ההומניטארי. השבת כל הבנים היא תנאי להסדרה ולפיתוח".

עוד אמר כי "מבצע צוק איתן הביא לתקופה ארוכה של שקט, שלצערי לא נוצלה למהלכים שימשיכו אותו, עד שהגענו למבצע 'שומר החומות'. גם היום, כשאנחנו בשנה השקטה ביותר מזה זמן רב בדרום הארץ, אנו זוכרים שהמערכה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully