וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן באבל על רצח ראש הממשלה לשעבר אבה: "מותו ייזכר כמו מות קנדי"

עודכן לאחרונה: 9.7.2022 / 20:04

מחוץ לביתו בטוקיו התאספו מאות אנשים היום בתקווה לראות את המכונית שנשאה לשם את הגופה. שורות של אבלים בדמעות התאספו והניחו זרי פרחים גם מחוץ למקום שבו אבה נורה בעיר נארה. המשטרה הודתה: "לא יכולים להכחיש שהיו בעיות אבטחה"; הבחירות לפלרמנט יתקיימו מחר כרגיל

בווידאו: התנקשות ביפן: רה״מ לשעבר שינזו אבה נורה למוות במהלך נאומו/מערכת וואלה

גופתו של ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, שנרצח אתמול (שישי) בהתנקשות במהלך נאום בעיר נארה, הגיע היום לטוקיו. אלמנתו, אקיה אבה, נסעה עם גופת בעלה מהעיר נארה לטוקיו, שם המשפחה מתגוררת. גורמים רשמיים ייפגשו עם המשפחה כדי לדון בהסדרי הלוויה, נמסר מלשכת אבה ל-CNN.

המשטרה היפנית המשיכה לתשאל את היורה, בן 41, שקודם לכן הודה ברצח ובביתו נמצאו חומרי נפץ ורובים מתוצרת ביתית. בהצהרה לתקשורת, קצין המשטרה המקומית הודה כי "אנחנו לא יכולים להכחיש שהיו בעיות אבטחה". "אני מרגיש תחושת אחריות כבדה", הוסיף.

יפן באבל על רצח ראש הממשלה לשעבר, שינזו אבה, 9 ביולי 2022. רויטרס
יפן באבל, היום/רויטרס
גופתו של ר"מ יפן לשעבר שינזו אבה מובאת לטוקיו
9.7.22. רויטרס
גופתו של אבה מובאת לטוקיו, הבוקר/רויטרס

מותו של אבה, בן ה-67, נקבע על ידי רופאים בבית החולים מארה מדיקל יוניברסיטי בשעה 05:05 אחר הצהריים ביום שישי, חמש שעות לאחר שנורה במהלך נאום קמפיין בעבור המפלגה הליברלית הדמוקרטית (LDP) השלטת, לקראת בחירות בבית העליון של הפרלמנט מחר. הבחירות ייערכו כמתוכנן. אף שהתפטר מתפקידו ב-2020 בשל מחלה כרונית, אבה נותר דמות רבת השפעה במדינה ותמך במפלגה.

יפן באבל על רצח ראש הממשלה לשעבר, שינזו אבה, 9 ביולי 2022. רויטרס
יפן באבל, היום/רויטרס
יפן באבל על רצח ראש הממשלה לשעבר, שינזו אבה, 9 ביולי 2022. רויטרס
אזרחי יפן חולקים כבוד לאבה, היום/רויטרס

מחוץ לביתו בטוקיו התאספו מאות אנשים היום בתקווה לראות את המכונית שנושאת את הגופה. שורות של אבלים בדמעות התאספו והניחו זרי פרחים גם מחוץ למקום שבו אבה נורה בעיר נארה.

טומוהיקו טניגוצ'י, יועץ מיוחד לשעבר של אבה, אמר כי ראש הממשלה היה "אחד הדמויות המשפיעות והמשנות" ביפן ותיאר את הרצח שלו כמקביל להתנקשות בג'ון פ. קנדי, נשיא ארצות הברית.

חברי פרלמנט חולקים כבוד לראש הממשלה שנרצח שינזו אבה ליד המכונית בה נמצאת גופתו
9.7.22. רויטרס
חברי פרלמנט חולקים כבוד ליד הרכב בו גופתו של אבה, היום/רויטרס
אזרחים עומדים בתור להניח זרי פרחים במקום בו נרצח ר"מ יפן לשעבר שינזו אבה 
9.7.22. רויטרס
אזרחים עומדים בתור להניח זר במקום בו נורה אבה, היום/רויטרס

"אני חושב שזה ייזכר בדומה ליום ההתנקשות בקנדי. זה יום של עצב, אבל, הלם, ובעבורי, זעם גדול. אנשים מתקדים לעכל את המציאות", הוא אמר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר לראש ממשלת יפן פומיו קישידה אתמול "להביע את זעמו, צערו ותנחומיו הכנים" על ה"המוות הטרגי והאלים" של אבה, נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully