וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנקשות ביפן: מדוע אירועי ירי במדינה הם כה נדירים?

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 12:51

כדי לקבל רישיון לנשק, הרוכש צריך להגיע לסדנה של יום שלם, לעבור מבחן כתוב ומבחן במטווח עם דיוק של לפחות 95%. הוא צריך לעבור הערכה של בריאות הנפש ובדיקות סמים, כמו גם בדיקות רקע מחמירות - כולל של החובות שלו, מעורבות בפשע מאורגן, רקע פלילי ויחסים עם המשפחה

ההתנקשות בראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה זיעזעה היום (שישי) את יפן, מדינה שבה נרשמים אחוזי פשיעת נשק מהנמוכים בעולם, הודות לחוקי נשק קשוחים לגבי בעלות על נשק. אלימות נשק לפיכך היא נדירה ביותר ביפן.

ב-2018, יפן, שבה חיים כ-125 מיליון אנשים, רשמה תשעה מקרי מוות כתוצאה מנשק - לעומת 39,740 בארצות הברית, על פי נתוני בית הספר לבריאות ציבורית של סידני באוניברסיטת סידני.
תחת החוקים ביפן, הנשק היחיד שמאושר למכירה הם רובי אוויר ורובי ציד. אקדחים אסורים למכירה. אך תהליך המכירה הוא מסובך וארוך ודורש סבלנות רבה.

על פי CNN, כדי לקבל רישיון לנשק, הרוכש צריך להגיע לסדנה של יום שלם, לעבור מבחן כתוב ומבחן במטווח עם דיוק של לפחות 95%. הוא צריך לעבור הערכה של בריאות הנפש ובדיקות סמים, כמו גם בדיקות רקע מחמירות - כולל של החובות שלו, מעורבות בפשע מאורגן, רקע פלילי ויחסים עם המשפחה והחברים.

לאחר שהשיג את הנשק, הבעלים חייב לרשום אותו במשטרה ולספק פרטים לגבי אחסון הנשק והכדורים במקום נעול. הנשק חייב להיבדק על ידי המשטרה פעם בשנה, והבעלים צריך לעבור שוב סדנה ומבחן כל שלוש שנים כדי לחדש את הרישיון.

ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, רגעים לפני ההתנקשות בו, 8 ביולי 2022. רויטרס
שינזו אבה/רויטרס

ב-2017 כ-377 אלף רובים הוחזקו בידי אזרחים ביפן - 0.25 רובים על כל מאה איש, לעומת 120 רובים על כל מאה איש בארצות הברית, על פי נתוני סקר סמול ארמיס, פרויקט של המכון למחקרים ופיתוח בינלאומיים בז'נבה.

הירי האחרון המוכר ביפן של פוליטיקאי היה ב-2007, כשראש העיר של נגסקי, איצ'ו איטו, נורה פעמיים בגבו על ידי חבר כנופיה. הוא מת מהירי.

מאז, יפן הידקה את חוקי הפיקוח על נשק, ואכפה עונשים כבדים יותר על עברות נשק, בעיקר של חברי כנופיות פשע מאורגן. כעת, אחזקת נשק כחלק מסינדיקט פשע מאורגן יכולה להוביל לעונש מאסר של 15 שנה. אחזקה של יותר מכלי נשק אחד היא גם פשע, עם עונש זהה. ירי בנשק במקום ציבורי יכול לגרור עונש מאסר עולם.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully