וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לרה"מ: מנע את האלימות כלפי נשות הכותל והזרמים הליברליים

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 20:44

במכתב שנשלח ללפיד מטעם נשות הכותל, התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית דרשו הארגונים טיפול תקיף של המשטרה באלימות באתר, הפסקת הבידוק המשפיל ומתן גישה לאבני הכותל. זאת, בין היתר, בעקבות התבטאויותיו בעבר שהארגונים צירפו להודעה, ולקראת ביקורו של הנשיא ביידן

בווידאו: מפגיננים חרדים קרעו סידור וקנחו באמצעותו את האף בתפילת התנועה המסורתית/צילום: התנועה המסורתית

נשות הכותל, התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית פנו היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה יאיר לפיד. הארגונים דרשו כי ינקוט בצעדים באופן מיידי, על מנת למנוע אלימות ופגיעה בזכויות נשות הכותל והזרמים הליברליים. זאת, בעקבות האירועים האלימים נגד נשות הכותל בשבוע שעבר, ולקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל בשבוע הבא.

במכתב, הנשלח עם מינוי של לפיד לראש הממשלה, ובמלאת חמש שנים לביטול מתווה הכותל, מתוארת האלימות הקשה באתר ו"אוזלת ידה המכוונת של הקרן למורשת הכותל בטיפול באלימות במקום ובמניעתה". בנוסף, ראשות הארגונים הזכירו ללפיד את התבטאויותיו הקודמות בנושא. "לפני כשנה, ציינת כי 'הכותל שייך לכל זרמי היהדות: לאורתודוכסים, לרפורמים ולקונסרבטיבים'. בדצמבר 2021 אמרת כי 'לא יכול להיות שמדינת ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם המערבי שבה אין חופש דת דווקא ליהודים", נכתב.

נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, 05 בנובמבר 2021. שלו שלום, TPS
נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי. נובמבר 2021/TPS, שלו שלום

בסיומו של המכתב מבקשות ראשות התנועה הרפורמית, הקונסרבטיבית ונשות הכותל כי ראש הממשלה לפיד יתערב באופן דחוף וינקוט בצעדים מידיים על מנת למנוע אלימות ופגיעה בזכויותיהן במקום. בין היתר באמצעות "טיפול תקיף של המשטרה באלימות במקום, הפסקת הבידוק המשפיל בכניסה לכותל, קביעת כללים ברורים לגבי עזרת ישראל ומתן גישה לאבני הכותל במקום".

מוקדם יותר היום הוציא רב הכותל שמואל רבינוביץ' הודעה חריגה באנגלית לתקשורת הזרה, שבה הוא גינה אלימות באופן כללי, ובכותל המערבי בפרט. בהודעה קרא הרב רבינוביץ' לכל הצדדים להסיר את המחלוקות מהאתר הקדוש ולשמור על הכותל המערבי כמקום מאחד ברוח המסורת ומורשת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully