וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג יעניק לביידן את "עיטור הנשיא" במהלך ביקורו בישראל: "ידיד אמת"

עודכן לאחרונה: 9.7.2022 / 19:32

נשיא ארה"ב יקבל את העיטור בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים, במהלך ביקורו בארץ בשבוע הבא. הוועדה המייעצת נימקה את בחירתה בכך שביידן "מבטא במעשיו את מחויבותו לביטחון ישראל ולהתמודד בנחישות באנטישמיות". העיטור הוענק בעבר בין היתר לאובמה ולמרקל

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג יעניק לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את "עיטור הנשיא" במהלך ביקורו בישראל בשבוע הבא. הוועדה המייעצת להרצוג נימקה את בחירתה בכך שביידן הוא "ידיד אמת של מדינת ישראל, העם בישראל והעם היהודי".

הנשיא הרצוג יעניק לביידן את העיטור בטקס חגיגי בבית הנשיא שבירושלים, בשבוע הבא. בין היתר, הוענק העיטור בעבר לנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, חתן פרס נובל לשלום יו"ר יד ושם לשעבר אבנר שלו, שר החוץ האמריקני לשעבר הנרי קיסינג'ר ועוד.

עיטור הנשיא. דוברות בית הנשיא
עיטור הנשיא/דוברות בית הנשיא

הוועדה המייעצת, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנצינגר, הרחיבה את עמדתה על כך שביידן "מבטא בהתבטאויותיו ובמעשיו את כך שארצות הברית היא בת בריתה הקרובה ביותר של ישראל". עוד ציינו, "החל מראשית הקריירה הציבורית העשירה של הנשיא ביידן, בשנות ה-70 של המאה הקודמת, מיצב עצמו הנשיא כאוהב ישראל וידיד אמת של העם היהודי באשר הוא".

לדברי הוועדה, נשיא ארצות הברית "נותן ביטוי בהתבטאויותיו ובמעשיו לחשיבות הברית בין שתי המדינות, למחויבותו להעמקת שיתוף הפעולה ביניהן, לתמיכתו בביטחון ישראל, ולמחויבותו להתמודד בנחישות באנטישמיות".

ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי בערב לביקור של כ-40 שעות. ב-15 ביולי הוא ימריא מישראל בטיסה ישירה לעיר ג'דה שבסעודיה שם יקיים פסגה עם תשעה מנהיגים ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully