וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנוצרים יש חובה מוסרית לעמוד לצד ישראל

יורגן בוהלר

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 7:34

דוח שפורסם בשבוע שעבר בגרמניה מעיד על כך שמחלת האנטישמיות עדיין איתנו. בשנה שעברה עלה שיעור התקריות האנטישמיות ב-30%. בזמן שאויבי ישראל לא מסתירים עוד את רצונם בחורבנה, המאמצים הנוצריים לחזק אותה ולסייע לביטחונה ולעליית יהודים אליה חייבים להתחזק

כתובות נאצה ושנאה במוזאון השואה שבהר ציון בירושלים 8 בינוי 2022. דוברות משטרת ישראל
כתובות נאצה במוזיאון השואה בהר ציון, 8 ביוני 2022/דוברות משטרת ישראל

בשנה שעברה הייתה לי הזכות לשאת דרשה המשודרת בכל רחבי מולדתי גרמניה ב"יום ראשון של ישראל", שירות מיוחד שנערך בכנסיות גרמניות באחד מימי ראשון אחת לשנה. זוהי מסורת שראשיתה בעשורים הראשונים של הרפורמציה, אך באותם ימים היא כונתה "יום ראשון היהודי", ולעתים קרובות כללה מסרים אנטישמיים. זה נקבע בדרך כלל בסביבות תשעה באב, כאשר יהודים מתאבלים על אובדן שני המקדשים בירושלים.

הליטורגיה השתנתה בסופו של דבר, במיוחד לאחר השואה, והיום שונה ל"יום ראשון של ישראל", כדי לשמש זמן לכנסיות להדגיש את נאמנותו הנצחית של אלוהים לישראל. המסר שלי בשנה שעברה התמקד בחשיבות ה"שמע" לעם היהודי ולאמונה, ודרשתי אותו באחת הכנסיות ה"מתוודות" שהתריסו נגד היטלר והסתירו יהודים מהנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

הפעילות הזו מראה שזמנים ואנשים יכולים להשתנות. אבל מחלת האנטישמיות עדיין איתנו, כולל בגרמניה, כפי שנחשף בדו"ח מטריד מאוד שפורסם בשבוע שעבר. הדו"ח הוצא על ידי המשרד הפדרלי להגנה חוקתית והתבסס על נתונים שהוגשו על ידי משרד המשטרה הפלילית הפדרלית בשנת 2021 בהשוואה ל-2020.

משתתפים בצעדה אנטישמית בפולין, 11 בנובמבר 2021. TVN24, מערכת וואלה!
הזמנים יכולים להשתנות, אבל האנטישמיות עדיין איתנו. צעדה אנטישמית בפולין/מערכת וואלה!, TVN24

בסך הכול נרשמו בגרמניה בשנה שעברה 3,027 תקריות אנטישמיות - עלייה של כ-30%. בעוד שבעבר התרחשו מעשים אנטישמיים בעיקר ברחובות הערים, בעשורים האחרונים היא מציפה פלטפורמות דיגיטליות. אפילו אתרים פופולריים כמו Spotify מכילים כמויות אדירות של תוכן אנטישמי וקריאות לרצח יהודים, לפי התנועה למאבק באנטישמיות. רק בשבוע שעבר רוססו כתובות נאצה אנטישמיות כאן בישראל ביד ושם, בעוד שנבחרת ישראל בכדורגל נתקלה בשריקות בוז צורמות בתחילת משחקה באלבניה. האנטישמיות מעולם לא נעלמה, היא רק מתעוררת מחדש בצורות שונות ובמקומות חדשים.

כארגון הציוני הנוצרי הגדול בעולם, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים מחויבת להילחם באנטישמיות ולחיזוק מעמדה של ישראל בעולם. האנטישמיות העולמית נותרה איום רציני על ישראל ועל היהודים בתפוצות. בין אם באה לידי ביטוי בהסתה מילולית או באלימות פיזית נגד יהודים, אף יהודי ברחבי העולם לא יכול להרגיש בטוח. התשובה היחידה היא מאבק בלתי מתפשר נגד הגל הגואה של האנטישמיות בעולם, שכן ציונים נוצרים בכל מקום מצטרפים לקרב במדינות ובערים שלהם נגד הנגע הזה.

במקביל, אנו פועלים להחזרת יהודים מכל העולם הביתה לישראל, המקלט הבטוח האמיתי היחיד עליו יכול העם היהודי לסמוך. אנו מאמינים שחזרת העם היהודי לארץ ישראל היא גם הכרחית וגם מובטחת בכתבי הקודש. נמשיך לתת עדיפות עליונה לעלייה כחלק מהסולידריות שלנו עם עם ישראל. הן המאבק באנטישמיות והן המאמץ העולמי להחזיר יהודים הביתה מהגולה ראויים לתמיכה נוצרית.

עוד בוואלה!

דוח: הקורונה והלחימה בעזה הביאו לשיא באנטישמיות בשנת 2021

לכתבה המלאה
אוהדי אלבניה. רויטרס
אוהדי נבחרת אלבניה ששרקו בוז בתחילת המשחק עם ישראל, 10 ביוני 2022/רויטרס

בהתבסס על מחויבותנו לעקרונות אלו, ה-ICEJ היה מעורב עמוקות בגל העלייה שהחל על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה. לדוגמה, מימנו טיסות חירום לעלייה עבור 820 עולים יהודים במהלך החודשים האחרונים. מימנו גם צוות חילוץ בתוך אוקראינה שפינה למעלה מ-90 ניצולי שואה מערים תחת הפצצה מתמדת, כמו חרקיב, מריופול ומחוז חרסון.

במהלך שלושת העשורים האחרונים, ICEJ סייע לכמעט 165,000 יהודים בעלייה לישראל. בשבוע הבא נקבל בברכה טיסה נוספת של 160 עולים יהודים אתיופיים שאנו מממנים עבורם את העלייה לישראל. מעבר להבאת העולים החדשים הללו לישראל, אנו גם מבקשים לעזור להם להסתגל לחיים בישראל ולוודא כי הארץ תמשיך ותישאר המקום הבטוח ביותר עבור יהודים מרחבי העולם.

זה לא רק הדבר הנכון לנוצרים לעשות - זו חובתנו המוסרית. זהו זמן שבו אויבי ישראל אינם מסתירים עוד את עצמם ואת חזון חורבן ישראל. גם במדינות מרוחקות מישראל, או שבהן מתגוררים מעט מאוד יהודים, הרצון שלהם לפגוע במדינה ובעם היהודי גובר. זה אומר שהמאמצים שלנו להגן על ישראל חייבים להתחזק עוד יותר.

העם היהודי בישראל ובעולם יכול להיות סמוך ובטוח שהשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים בונה להם תמיכה בקרב נוצרים בכל היבשות. אלו נוצרים שאוהבים את ישראל וינקטו עמדה נגד האנטישמיות, וביחד ננצח במאבק הזה! נמשיך לעזור להחזיר יהודים הביתה לארץ המובטחת, ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מכל איומים. אנו מאמינים שלישראל יש זכות לחיות כאן במולדת אבותיה בשלום ובביטחון.

ד"ר יורגן בוהלר הוא נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים (ICEJ) ובעל תואר דוקטור בכימיה ממכון ויצמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully