וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן טוענת שעצרה את סגן השגריר הבריטי בחשד לריגול; בריטניה: טענות שקריות

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 23:01

כלי התקשורת באיראן דיווחו כי הסגן ואזרחים נוספים נעצרו, לאחר שלטענתם נראו ליד אתרים צבאיים רגישים. עוד נמסר כי סגן השגריר התנצל והוא יגורש מאיראן. דיפלומט מערבי מסר לוואלה!: "זה פייק ניוז, סגן השגריר סיים את שירותו באיראן בנסיבות נורמליות לחלוטין"

בווידאו: הדיווח בטלוויזיה האיראנית, אודות מעצרם של אזרחים זרים בחשד לריגול/מערכת וואלה

איראן הודיעה הערב (רביעי) כי עצרה כמה אזרחים זרים בחשד לריגול, בהם גם סגן שגריר בריטניה בטהראן. כלי התקשורת באיראן, המזוהים עם משמרות המהפכה, דיווחו שהחשודים נעצרו לאחר שנצפו מבצעים פעולות מודיעיניות בשטח המדינה, וכי סגן השגריר התנצל ויגרוש מהמדינה. בריטניה הכחישה את הפרסומים.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה כי סגן השגריר נעצר במדבר סמוך לאתר בו התקיים תרגיל טילים "תוך כדי ביצוע פעילות מודיעינית". הסוכנות אף פרסמה סרטונים בהם לטענתה הוא ואנשים שהיו עימו נראים מתקרבים לאתרים צבאיים רגישים במסווה של תיירים.

במקביל דיווחה סוכנות הידיעות "פארס" כי השגריר הבריטי והאנשים שהיו עמו לקחו דגימות קרקע באזור מדברי אסור. לפי הדיווח, מל"ט של משמרות המהפכה עקב אחריהם וצילם אותם. עוד דווח כי הוא התנצל אך יגורש מאיראן.

סגן שגריר בריטניה בטהראן. שגרירות בריטניה בטהראן, אתר רשמי
סגן השגריר הבריטי, ג'יילס וויטקר/אתר רשמי, שגרירות בריטניה בטהראן

בעקבות הפרסומים, דיפלומט מערבי מסר לוואלה! כי הטענות האיראניות לפיהן סגן השגריר הבריטי בטהראן נעצר הן "פייק ניוז". "הדיפלומט המדובר סיים את שירותו באיראן לפני יותר מחודש בנסיבות נורמליות לחלוטין", מסר.

עוד בוואלה!

4 ספינות איראניות נצפו בים האדום: "הנוכחות המשמעותית ביותר מזה עשור"

לכתבה המלאה
הדיפלומטים המערביים שנעצרו באיראן. מתוך טוויטר, אתר רשמי
החשודים בריגול שנעצרו/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בסוף חודש שעבר איראן גזרה על בנז'מן ברייר, תייר צרפתי שנעצר באיראן במאי 2020, שמונה שנים בכלא בגין אישומים בריגול. פעילי זכויות אדם האשימו את המדינה במעצרים חוזרים ונשנים של אזרחים זרים ואזרחים בעלי אזרחות כפולה, בניסיון לזכות בוויתורים ממדינות אחרות.

בחודש מאי דווח כח חמד רזא ג'לאלי, מדען איראני משטוקהולם שהורשע בריגול בטהרן, הוצא להורג במדינה. לפי הדיווחים, ג'לאלי נעצר באיראן באפריל 2016 והורשע בריגול. הוא הואשם שהעביר מידע לישראל במטרה לסייע להתנקש במדעני גרעין בכירים. שבדיה העניקה לו אזרחות ודרשה שלא להוציא אותו להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully