וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בשיקגו: שבעה אישומים ברצח הוגשו נגד היורה

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 8:18

התובע הכללי של אילינוי אמר כי אם היורה רוברט קרימו יורשע, צפוי לו מאסר עולם ללא חנינה. בירי ההמוני שאירע בתהלוכה לציון חגיגות יום העצמאות האמריקני בפרבר היילנד פארק נהרגו לפחות 7 בני אדם ו-36 נפצעו. קרימו נלכד לאחר מצוד ממושך אחריו

בווידאו: תיעוד של ירי במצעד ה-4/7 בשיקגו - לפחות 6 הרוגים, החשוד נעצר/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

שבעה אישומים ברצח מדרגה ראשונה הוגשו היום (רביעי) נגד רוברט "בובי" קרימו השלישי, היורה במצעד הארבעה ביולי לפני יומיים בפרבר האמיד של שיקגו, היילנד פארק. התובע הכללי של אילינוי, אריק ריינהרט, מסר כי אם קרימו יורשע, הוא צפוי לקבל מאסר עולם ללא חנינה. הוא הוסיף כי צפויים לו אישומים נוספים לפני תום חקירתו, וכי יבקש להשאירו במעצר עד שיובא מאוחר יותר היום בפני שופט.

בטבח שאירע באילינוי נהרגו לפחות שבעה בני אדם, בהם אישה יהודייה, ו-36 פצועים פונו לבתי חולים, כך לפי הודעת ראש העיר ננסי רוטרינג. רוטרינג אמרה כי הקהילה בת 30 אלף אנשים עדיין בהלם מהמתקפה ביום שני. "הטרגדיה הזאת לא היתה צרכיה להגיע למפתן ביתנו", אמרה ל-NBC ניוז. "כעיירה קטנה, כולם מכירים מישהו שמושפע ממנה ישירות, וכמובן כולנו עדיין מזועזעים", היא הוסיפה.

החשוד במעשה, קרימו, צעיר לבן בן 22, נלכד לאחר מצוד ממושך אחריו. חוקרי האירוע חשפו כי ייתכן והוא תכנן את הפיגוע "במשך שבועות" ולבש בגדי נשים במהלך הירי כדי להסתיר את זהותו ואת קעקוע הפנים שלו. רוטרינג סיפרה שהכירה את החשוד כשהיה ילד קטן בצופים והיא היתה מדריכה. "מה קרה? כיצד מישהו נהפך לאדם כל כך כועס ומלא שנאה?", היא תהתה. היא הוסיפה כי הרובה החצי אוטומטי של היורה נרכש באופן חוקי. "האומה שלנו צריכה לקיים דיון על האירועים בשבועיים האלה שבהם נרצחים עשרות בני אדם עם נשק שהושג באופן חוקי", אמרה.

רוברט קרימו, היורה בהיילנד פארק, שיקגו. רויטרס
מתוך סרטון של רוברט קרימו/רויטרס

בעוד המשטרה באילינוי היתה בעיצומו של המרדף אחר היורה מהיילנד פארק, איגוד הרובאים הלאומי של ארצות הברית (NRA) לא הוריד ציוץ שהעלה לכבוד הארבעה ביולי, שבו נכתב כי "הסיבה היחידה שאתם מסוגלים לחגוג את יום העצמאות היא בגלל שיש אזרחים חמושים". הציוץ לא הוסר אפילו בזמן שתושבי המקום נאלצו להסתתר במשך שעות.

ציוץ אחר של קבוצת הלובי Gun Owners of America היה ברוח דומה. "סוף השבוע הארוך הזה נערך בחסות אזרחים חמושים", נכתב בציוץ.

שלט של הגרלה בעצרת גיוס כספים של הסנאטור דארן ביילי, אילינוי. טוויטר, אתר רשמי
שלט הגרלה בעצרת גיוס כספים של הסנאטור דארן ביילי/אתר רשמי, טוויטר

סנאטור מדינת אילינוי, דארן ביילי, מועמד המפלגה הרפובליקנית למושל המדינה שנתמך גם על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר במהלך אירוע הירי בסרטון כי אנשים "צריכים להמשיך הלאה ולחגוג את יום העצמאות של האומה הזאת!". בסרטון נראים אנשים מנופפים בדגלי הקמפיין של ביילי, שכן ביקש להתפלל בעבור משפחות הקורבנות.

לאחר ביקורת עזה, לשכתו של ביילי פירסמה הצהרה שבה נאמר כי "אני מתנצל אם זילזלתי באופן כלשהו בכאב שמרגישה המדינה שלנו כיום. אני שבור לב בשל האירועים הטרגיים והכאב והאובדן שחשים כה רבים. אני מתכוון להתפלל בעבור הקורבנות ומי שנפגע על ידי הטרגדיה", נכתב.

על פי ארגון Gun Violence Archive, הירי ביום שני היה ה-15 במספר השנה, שבו נהרגו לפחות ארבעה בני אדם בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully