וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאולם הדיונים - לכנסת? השופטת לשעבר אתי כרייף מנסה להתמודד בפריימריז בליכוד

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 15:28

השופטת לשעבר, שעזבה את תפקידה אחרי פרשת "מין תמורת מינוי", הגישה בקשה רשמית לקיצור תקופת האכשרה הנדרשת לפני התמודדות בפריימריז במפלגה. הבקשה של כרייף, שנחשדה במתן שוחד לאפי נוה, תלויה באישור של נתניהו - שצריך להכריע גם לגבי מועמדים נוספים

בווידאו: השופטת לשעבר אתי כרייף בריאיון לוואלה! סלבס/מערכת וואלה!

השופטת לשעבר אתי כרייף החליטה היום (שלישי) להתמודד בפריימריז הליכוד והגישה בקשה רשמית לקיצור תקופת האכשרה הנדרשת לפני התמודדות בפריימריז במפלגה.

לפי חוקת הליכוד, נדרש פז"מ חברות במפלגה של לפחות 16 חודשים כדי להתמודד בפריימריז, אלא אם כן יו"ר התנועה חותם על קיצור תקופת האכשרה. על שולחנו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ממתינות מספר בקשות לקיצור פז"מ של מתמודדים חדשים בליכוד, בהם של כרייף, עו"ד טלי גוטליב והאלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום.

בימים אלה מקיים נתניהו שיחות עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ על תקנון הפריימריז לרשימת הליכוד וסידורי הבחירות, ורק לאחר שאלה יסוכמו ויאושרו הוא צפוי להתפנות לבקשות שהוגשו לו. גורמים המקורבים לנתניהו אומרים כי הוא יחליט במרוכז על כל הבקשות לקיצור פז"מ, ולא באופן פרטני. עם זאת, לפי גורמים בליכוד, ההערכה היא שנתניהו לא בהכרח ימהר לסייע לכרייף, לאור רצונו לעמעם את המסרים הקשים של הליכוד נגד מערכת המשפט. ההחלטה של כרייף לבקשת קיצור הפז"מ פורסמה לראשונה בערוץ 14.

אתי כרייף. צילום מסך קשת 12, אתר רשמי
בקרוב בכנסת? אתי כרייף/אתר רשמי, צילום מסך קשת 12

כרייף עזבה את תפקידה כשופטת בשנת 2019 בעקבות פרשת "מין תמורת מינוי", בה היו מעורבים כרייף ועו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר. החשד נגד השניים היה כי נוה פעל לקדם את המינוי של כרייף בוועדה לבחירת שופטים, וזאת לכאורה תמורת שוחד מיני. לאחר שלשניים נערך שימוע, החליט במרץ 2021 המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר, לסגור את התיק נגדם ללא הגשת כתב אישום, "על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה". כרייף יוצגה בהליך על ידי אחד מעורכי הדין של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, עמית חדד, ועל ידי יועץ התקשורת שלו, עופר גולן.

בדצמבר 2019 החליט פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, לזמן את נוה לשימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ואת כרייף בחשד לעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה. ההחלטה להאשים את השניים בכפוף לשימוע נשענה על פי הפרקליטות על כך שכרייף ביקשה מנוה פעם אחר פעם לקדם את מינויה, במקביל ובשילוב עם שיח אינטימי ו"שמירת האש" ביניהם. בפרקליטות סברו כי כרייף נפגשה עם נוה גם מתוך רצון ומטרה שיסייע לה, וגם בשל יחסי הידידות והמשיכה, ונוה היה מודע לכך. "ואולם, לאחר קיום השימוע ושמיעת כלל טענות והסברי ההגנה, סבר המשנה לפרקליט המדינה כי "הערכת הראיות בתיק השתנתה". עם כרייף סוכם שתפרוש מתפקידה כשופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully