וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בחקלאות יוצאת לדרך: הסכם חדש בין האוצר לחקלאים על הירקות והפירות

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 21:56

אחרי כמעט שנה של מאבק, הח"כים בקואליציה שהתנגדו לרפורמה ביחד עם החקלאים, הגיעו להסכמות עם שר האוצר ושר החקלאות. פורר צייץ: "אזרחי ישראל יזכו בתוצרת חקלאית מגוונת, זולה יותר ולאורך כל השנה. ישלוט העם בסלט"

בווידאו: מסיבת עיתונאים שבה מוכרזת הרפורמה בחקלאות/מערכת וואלה!

סוף למשבר בקואליציה סביב הרפורמה בחקלאות: הח"כים בקואליציה שהובילו בשנה האחרונה את ההתנגדות לרפורמה של שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, הגיעו הערב ביחד עם נציגי החקלאים להסכם חדש בענף הצומח, ועל פתיחת השוק לייבוא פירות וירקות. זאת לאחר שביממה האחרונה איימו חברי הכנסת אלון שוסטר (כחול לבן) רם שפע (העבודה) ורם בן ברק (יש עתיד) ונציגי החקלאים כי במידה שלא יהיו הסכמות עם החקלאים עד הערב, הם יפילו את הצווים שהיו אמורים לבטל את המכסים על פירות וירקות במליאה. בשעות האחרונות הם הגיעו להסכם מול משרד האוצר ומשרד החקלאות ומשכו את הצווים.

שיירת חקלאים בדרכה להפגנה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על רפורמת החקלאות, 1 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
חקלאים מפגינים נגד הרפורמה, 1 באוגוסט 2021/יואב איתיאל

שר החקלאות עודד פורר צייץ: ‏"יש הסכם על הרפורמה בחקלאות! כולם הבינו שהם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה במאבק ביוקר המחייה. חברי הכנסת יחזרו בהם מהבקשה לבטל הורדת המכסים, החקלאות תזכה בתמיכה משמעותית לעידוד השקעות הון, חדשנות ומו"פ ואזרחי ישראל יזכו בתוצרת חקלאית מגוונת, זולה יותר ולאורך כל השנה. ישלוט העם בסלט!".

ראש הממשלה יאיר לפיד דיבר הערב עם פורר ובירך אותו על ההסכם. לפיד אמר: "החקלאות הישראלית היא ערך והיא עתודת המזון של כולנו. הממשלה הזאת הצליחה להביא להסכם שיביא את החקלאות הישראלית במחיר הוגן לצרכן הישראלי ובאותה העת תשמור על הנכס של החקלאות והחקלאים".

עוד בוואלה!

החקלאים מוחים: "רפורמת הייבוא תשמח את חקלאי חמאס וארדואן"

לכתבה המלאה
מאות חקלאים הפגינו מול הכנסת: "מאבדים את הפרנסה"
12 בינואר 2022. רוני כנפו
חקלאים מפגינים מול הכנסת, 12 בינואר 2022/רוני כנפו
  • ההסכם החדש כולל בעיקרו:
  • הורדת מכסים על מגוון פירות וירקות ומעבר מתמיכה עקיפה לתמיכה ישירה ודיפרנציאלית לענפים שונים תוך שמירה קפדנית על הגנת הצומח, ועל ענף הדבש הישראלי.
  • מתווה לשיפוי החקלאות במידה שיעלו בעתיד מחירי המים.
  • תמיכות רחבות מאד בהשקעות בחקלאות הישראלית.
  • שיפורים והקלות בתנאי העסקת העובדים הזרים בחקלאות.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן אמר אחרי החתימה: "טוב שהממשלה הבינה את חשיבות החקלאות המקומית ואת חשיבות החקלאים הישראלים, בוודאי בתקופה שבה מדינות בכל העולם דואגות לייצור עצמי של מזון ולאי-תלות במדינות אחרות לאספקת מזון, וזאת כדי לדאוג לביטחון תזונתי לאזרחיה. אני מודה לשרי החקלאות והאוצר על שלאחר הליך ארוך הגיעו יחד איתנו להבנות משותפות למען תושבי ישראל וחקלאיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully