וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים מוחים: "רפורמת הייבוא תשמח את חקלאי חמאס וארדואן"

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 12:21

במפגן מחאה שקיימה התאחדות החקלאים בשדות עוטף עזה קראו החקלאים לדון מחדש ברפורמה הממשלתית, והזהירו כי פגיעה בענף תוביל לפגיעה בביטחון המדינה. במסגרת הרפורמה מתכוונים משרדי האוצר והחקלאות להוריד את המכס על יבוא פירות וירקות - שמחירם עלה ב-20% בשנים האחרונות

בווידאו: כנס חירום של החקלאים בדרום/צילום: התאחדות החקלאים

התאחדות החקלאים בישראל ותנועת המושבים ערכו היום (ראשון) מפגן מחאה נגד הרפורמה הממשלתית בייבוא החקלאי. באירוע, שהוגדר "כנס חירום" והתקיים בשדות יישובי עוטף עזה, נכחו יו"ר ההתאחדות ומזכ"ל התנועה. לדבריהם, החקלאות בישראל היא תנאי הכרחי לביטחון המדינה. "אנחנו כאן על הגדר", אמר היו"ר עמית יפרח. "פה, בזמן ירי הרקטות ושיגור הבלונים, מגדלים עגבניות ופלפלים בעוטף עזה. וכך, מייצרים רצועת ביטחון, וביטחון מזון".

יפרח הוסיף כי "הרפורמה כפי שהיא מוצעת תגרום לחקלאי חמאס וארדואן לשמוח, במקום שהממשלה תגרום לחקלאות שלה בגבולות לפרוח. אנו בעד רפורמה בחקלאות שתטיב עם הצרכן והחקלאי ומתנגדים לרפורמה שתפגע בחקלאות בעוטף עזה, בגליל ובגולן ותשאיר את המדינה עם 220 אלף דונם אדמות נטושות בגבולותיה. אנו שבים וקוראים לראש הממשלה נפתלי בנט להחזיר את כולם לשבת סביב שולחן המשא ומתן ולגבש יחד רפורמה מאוזנת שתבטיח את רציפות העיבוד עד התלם האחרון, שמירת השטחים וביטחון המזון לדורות הבאים".

כנס חירום | עתיד החלקאות. בהשתתפות: ח"כים, ראשי מועצות, בכירי צבא לשעבר, והנהגת החקלאים. בארות יצחק 13 בפברואר 2022. התאחדות חקלאי ישראל, אתר רשמי
"בעד רפורמה בחקלאות שתטיב עם הצרכן והחקלאי". יפרח בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, התאחדות חקלאי ישראל
כנס חירום | עתיד החלקאות. בהשתתפות: ח"כים, ראשי מועצות, בכירי צבא לשעבר, והנהגת החקלאים. בארות יצחק 13 בפברואר 2022. יניר יגנה
"תהיה פה אוגדה במקום שדות". מוגרבי בעוטף עזה, היום/יניר יגנה

במסגרת הרפורמה, שהייתה אמורה להיכלל בחוק ההסדרים ונמשכה ממנו, מתכוונים משרד האוצר והחקלאות להוריד במהלך חמש שנים את מכסי הייבוא על פירות וירקות, שמחירם הממוצע עלה בעשור האחרון ב- 20%. שרי האוצר והחקלאות היו אמורים להודיע בשבוע שעבר על ביטול המכסים ללא צורך בחקיקה, אבל הלחץ הפוליטי מתוך הקואליציה - של מפלגת העבודה, כחול לבן ומרצ דחה את ההודעה לפחות עד סוף פברואר, מועד הגשת מסקנות הוועדה שמונתה לבחינת פערי התיווך.

אלי מוגרבי, יו"ר הוועדה החקלאית שדות נגב, מרחבים ובני שמעון, אמר כי "אם לא יגדלו בעוטף עזה שטחים חקלאיים, תהיה פה אוגדה במקום שדות. ברגע שיהיה יבוא ומדינות נוספות - החקלאים בעוטף עזה ובנגב יפסיקו לגדל. החקלאים הם ציונים ושומרי קרקע הלאום של מדינת ישראל".

"החקלאות הפכה בישראל למילה גסה, כמו הציונות", הוסיף ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. "החקלאים הם הציונים. אם לא תהיה בעוטף חקלאות - יהיו חיילים. החמאס רואה את הגידולים ואת הבנייה בעוטף. הוא מוריד ראש. כשהוא רואה את החקלאים מעבדים את האדמה עד לגדר, הוא מבין שהוא מפסיד. אם חס וחלילה לא יהיה כך - החמאס ינצח. אנחנו לא נגד רפורמה בחקלאות, אבל רוצים איזון וקשב לחקלאים".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים אמר כי "ראש הממשלה נפתלי בנט לא יכול לטמון את ראשו בחול. יש לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע לפתרונות. שיבדקו איפה הבעיה. נביא רפורמה טובה לעם ישראל ולחקלאות. במקום שאין חקלאות יש גדודי צבא. החקלאים הם שמצאו חלק מהמנהרות כאן, הם שזיהו את הרעשים. אלה השדות שהוצתו בקיצים הקודמים מבלוני תבערה. לא נפקיר אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully