וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מסכם: התרסקות מסוק העטלף מול חיפה - בעקבות כשל אחזקתי

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 19:39

בתאונה הקטלנית שהתרחשה בתחילת השנה נהרגו טייסי חיל האוויר סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל. מבדיקת חיל האוויר עולה כי הכשל נבע מתקלה טכנית שאיננה מוכרת ליצרן ולצבא, והופיעה לראשונה במנועים כתוצאה ממתאר נדיר של נזקי קורוזיה. מפקד חיל האוויר: "נושאים באחריות"

בווידאו: ממצאי דו״ח הביניים השני אודות תאונת מסוק ״עטלף״/צילום: דובר צה"ל

צה"ל פרסם היום (ראשון) את ממצאי הדוח המסכם על התרסקות מסוק העטלף מול חופי חיפה בתחילת השנה, ממנו עולה כי כשל אחזקתי הוא שגרם לפגיעה בכלי הטיס. בתאונה נהרגו טייסי חיל האוויר סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל.

מתחקור האירוע עולה, כי הצוות תפעל אירוע חירום מורכב במשך דקה ו-57 שניות עד לפגיעה במים. האירוע התרחש בשל כשל פנימי שהתפתח במנוע שמאל, אשר גרם בהמשך להידלקות אש ולחדירת עשן לתא הצוות ולהתפשטות האש גם במנוע ימין. כתוצאה מכך המסוק הנמיך במהירות ופגע במים בעוצמה. עוצמת הפגיעה במים הותירה את הטייסים מחוסרי הכרה וכתוצאה מכך טבעו.
 
מממצאי הדו"ח המסכם עולה כי הכשל נבע מתקלה טכנית שאיננה מוכרת ליצרן ולחיל האוויר, והופיעה לראשונה במנועים אלה כתוצאה ממתאר נדיר של נזקי קורוזיה חמה ברכיב פנימי במנוע (סטטור). הדבר הוביל לשבירת להב בטורבינה ולאש שהתפתחה במהירות. על פי היצרן, שבירת להב טורבינה במנגנון זה, הינו המקרה היחיד בעולם בסוג ובסדרת מנועים זו.

סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל. 11 בפברואר 2022. דובר צה"ל
סא"ל שחייני/דובר צה"ל
רב-סרן חן פוגל ז"ל. 11 בפברואר 2022. דובר צה"ל
רס"ן פוגל/דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר תומר בר קיבל את ממצאי ומסקנות תחקיר צוות המומחים וציין כי "מדובר בתקלה טכנית לא מוכרת, המופיעה פעם ראשונה בעולם במנועים אלו כתוצאה ממתאר נדיר של נזקי קורוזיה חמה. חיל האוויר נושא באחריות על הכשירות והבטיחות, ועל תהליך ההכשרה והאימון של לוחמיו, ויעשה כל שביכולתו על מנת למנוע את התאונה הבאה".

לדבריו, "מדובר בתאונה טראגית וכואבת, בה איבדנו שניים מטובי בנינו, שתרמו רבות לחיל האוויר ולביטחון מדינת ישראל. חיל האוויר ימשיך לחבק וללוות את המשפחות שהינן חלק בלתי נפרד ממשפחת חיל האוויר וימשיך להנציח את זכרם של סא"ל ארז שחייני ז"ל ורס"ן חן פוגל ז"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully