וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בישיבה הראשונה כרה"מ: "נתנהל כאילו אין מערכת בחירות"

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 11:24

ברקע פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-25, השרים התכנסו לישיבתם השבועית. יו"ר יש עתיד ישב על כיסא ראש הממשלה בפעם הראשונה, לצד ראש הממשלה לשעבר בנט. "האזרחים זכאים לממשלה מתפקדת - משבר החינוך, האיראנים, חיזבאללה וחמאס לא מחכים"

בווידאו: ישיבת הממשלה הראשונה של לפיד כרה"מ בה הוא מבהיר שהמטרה היא לנהל ממשלה כאילו אין בחירות/צילום: רוני כנפו

ישיבת הממשלה הראשונה בראשותו של יאיר לפיד נערכת בשעה זו (ראשון). זאת, ברקע פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-25. ראש הממשלה לשעבר, כעת ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הגיע גם לישיבה. "בחודשים הקרובים המטרה שלנו היא לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות", אמר לפיד בפתח דבריו. "האזרחים זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. משבר החינוך לא יכול לחכות, האיראנים, חמאס וחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות וזה בדיוק ממה שנעשה".

אתמול לפיד נשא הצהרה לתקשורת, לראשונה מאז כניסתו לתפקיד. "מדינת ישראל גדולה יותר מכל אחד מאיתנו, חשובה יותר מכל אחד מאיתנו", אמר בפתח דבריו. "היא לא שייכת רק לנו, אלא גם לאלה שחלמו עליה אלפי שנים בגולה וגם לאלו שעדיין לא נולדו, לדורות הבאים". הוא קרא לבחור ב"טוב משותף".

"ברוב הנושאים החשובים אנחנו מאמינים באותם הדברים", המשיך לפיד, "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי; שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו; שעלינו לשמור תמיד על עוצמתנו הצבאית". הוא הוסיף כי "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית. אופיה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא יהודים הוא יחס יהודי".

לפיד הדגיש כי ישראל היא מדינה שוחרת שלום "ומושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלסטינים, ואומרת: 'הגיעו הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מפה, אז בואו נלמד לחיות יחד'". הוא הזכיר את הסכמי אברהם ואמר, "יש ברכה גדולה בהסכם, בתנופה הבטחונית והכלכלית שנוצרה בפסגת הנגב עם האמירויות, בחריין, מצרים ומרוקו, ותהיה ברכה גדולה בהסכמים שעוד יבואו".

לאחר מכן התייחס בנאומו לאיום האיראני, וקרא "לכל מבקשי רעתנו, מעזה ועד טהרן, מחופי לבנון ועד סוריה - אל תנסו אותנו". הוא הזכיר את השבויים והנעדרים ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד ואמר "לא נשקוט ולא ננוח עד שיוחזרו בנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully