וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום משמעותי עבור איילת שקד: המועד האחרון לפיצולים בסיעות קיימות

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 15:48

על אף השיחות שקיימה יו"ר ימינה עם חברי מפלגתה, יש פוטנציאל גבוה לפיצול. צעד שכזה עלול להקשות עליה בבחירות, שכן כל ח"כ ייקח איתו יחידת המימון בשווי 1.4 מיליון שקל. כהנא הודיע שלא יתפצל בימים הקרובים מימינה, אך הפורשים מהמפלגה שוקלים פיצול של שליש מחבריה

בווידאו: ממשלת השינוי חילצה את המדינה מהכאוס. עכשיו חוזרים למכונת הרעל/בן כספית, מעריב

היום (ראשן) בחצות הוא המועד האחרון שבו חברי הכנסת יוכלו להתפצל מהסיעות שבהן כיהנו בכנסת ה-24 ויוכלו לקבל את יחידת המימון שלהם בשווי של כ-1.4 מיליון שקלים לטובת הוצאות במערכת הבחירות הקרובה. מדובר ביממה משמעותית עבור יו"ר ימינה איילת שקד, שבמפלגתה יש פוטנציאל גבוה מאד לפיצול, וצעד שכזה מצד חלק מחברי המפלגה עשוי להקשות עליה בקמפיין הבחירות הקרוב.

רק שליש מחברי סיעה יוכלו להתפצל מסיעתם או לחילופין אחד מהם בהסכמת הסיעה בלבד. במקרה של ימינה, סגן השר מתן כהנא בחן אפשרות לפיצול עצמאי כך שיוכל לעבור למפלגה אחרת - כחול לבן, תקווה חדשה או יש עתיד - עם יחידת המימון שלו. חברי כנסת אחרים במפלגה, כמו אלה שכבר פרשו מהקואליציה במהלך הכנסת ה-24, בוחנים אפשרות לפיצול של שליש חברים.

שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות 13.03.22. ראובן קסטרו
יום משמעותי עבורה. שקד/ראובן קסטרו

אם שקד תעבור את היממה הקרובה ללא פיצולים הרי שמדובר בתוספת כוח עבורה במימון הבחירות הקרובה, אך אם חלק מחברי המפלגה יתפצלו מסיעת ימינה, יהיה זה על חשבון מימון הבחירות השוטף של המפלגה. שקד ערכה מאז שבוע שעבר סדרת שיחות עם חברי הכנסת במפלגה בניסיון למנוע מהלך כזה.

בהמשך כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו לעזוב את המפלגה בימים הקרובים. עם את, הודעת כהנא לשקד אינה בהכרח סותרת את האפשרות כי יעזוב את המפלגה בהמשך לטובת מפלגה אחרת. האחרון קיבל בימים האחרונים הצעות שונות ממפלגות הקואליציה, והוא בוחן את המשך דרכו.

מלבד זאת, במפלגות החרדיות והערביות צפויים התפצלויות כמו בין דגל התורה ואגודת ישראל, שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה אך הן צפויות לרוץ יחד והפיצול ביניהן נועד למטרת התנהלות עצמאית של כל אחת מהן ברמה התקציבית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully