וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מהם תאריכי הפריימריז ומתי יחלו תשדירי התעמולה: בחירות 2022 - הלו"ז

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 12:46

הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו ב-1 בנובמבר. החודש הראשון עשוי להיות רגוע, ויוקדש לטובת התארגנויות פנים-מפלגתיות. מאוחר יותר יוגשו הרשימות, ותעמולת המפלגות תשודר בטלוויזיה וברדיו. ב-7 בנובמבר לכל המאוחר יתפרסמו תוצאות הבחירות, ויחל סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה

בווידאו: טקס העברת התפקיד בין רה"מ היוצא נפתלי בנט לנכנס יאיר לפיד/צילום: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו ב-1 בנובמבר, כך הכריעו חברי הכנסת לאחר שהצביעו על התפזרותה של הכנסת ה-24. מערכת הבחירות הקרובה החלה באופן רשמי מיד לאחר סיום עבודתה של הכנסת, אבל זו צפויה להיות ארוכה והיא תימשך 124 ימים, שבשיאם ימי חופשת הקיץ והחגים.

החודש הראשון עשוי להיות מעט רגוע יותר, וחלק מהמפלגות יקדישו את התקופה לטובת התארגנויות מפלגתיות ופריימריז לראשות או לרשימה.

במפלגת העבודה יקיימו בחירות פנימיות לראשות המפלגה ב-18 ביולי, ובהיעדר מתמודדים אחרים, ניצחונה של היו"ר הנוכחית מרב מיכאלי כמעט מובטח. הבחירות הפנימיות לרשימה של המפלגה ייערכו בתשעה באוגוסט. יום לאחר מכן ייערכו הפריימריז לרשימת הליכוד.

גם במפלגת הציונות הדתית ייערכו הפעם פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת, ואלה יתקיימו ב-23 באוגוסט, וגם בהן סמוטריץ' צפוי לנצח ולעמוד בראשות המפלגה.ברע"ם יערכו פריימריז ב-6 באוגוסט, בחדש ב-13 באוגוסט ובציונות הדתית ובמרצ ב-23 באוגוסט.

מליאת הכנסת 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
המירוץ מתחיל. מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

מאוחר יותר יגיע שלב הגשת הרשימות - אז כל המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות יצטרכו להגיש את רשימות המועמדים לכנסת ה-25. מדובר בתקופה שבה כוכבים חדשים יצטרפו לפוליטיקה הישראלית, ידונו ויסגרו חיבורים בין מפלגות ומועמדים. בתאריכים 14 ו-15 בספטמבר יגיעו נציגי המפלגות לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת ויגישו את רשימותיהן.

ב-18 באוקטובר שידורי התעמולה בערוצי הטלוויזיה והרדיו ייצאו לדרך. כל מפלגה המתמודדת בבחירות זכאית, על פי חוק, לשבע דקות מסך בטלוויזיה שיפוצלו בין ימי השידור השונים, ולרבע שעה של תעמולה ברדיו. מפלגות שכיהנו בכנסת היוצאת זכאיות לזמן תעמולה נוסף: על פי המפתח, כל ח"כ שכיהן בקדנציה החולפת יזכה את מפלגתו בשתי דקות נוספות בתעמולת הטלוויזיה ובארבע דקות ברדיו.

רגע השיא הוא כמובן ה-1 בנובמבר. מיד עם סגירת הקלפיות, יחלו בוועדת הבחירות בספירת הקולות, ואלה יזרמו בכל יום, ויתפרסמו באופן רשמי לכל המאוחר בתוך שבעה ימים - לרוב הן מתפרסמות עוד קודם. לאחר פרסום התוצאות, יחל סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה, שיעביר בהמשך את המנדט להרכבת הממשלה למועמד עם מספר הממליצים הגדול ביותר. הוא ינסה, בתוך תקופה של כחודש, עם אפשרות של הארכה נוספת - להרכיב ממשלה. השבעת הכנסת תתקיים כנראה ב-15 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully