וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה בחיוכים - ומפיל בפח: כך איתמר בן גביר מעלים מכם את האידיאולוגיה הגזענית שלו

ברוך קרא

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 10:56

בדרך של בן גביר ל"מיינסטרים" הישראלי, יש מי שעושה הכול כדי להכשיר אותו - נתניהו מחבק אותו, עיתונאים מסתחבקים איתו, וסרטונים שבהם הוא מכריז שהוא ממשיך דרכו של כהנא הוסרו מהיוטיוב. כדי להבין כמה הוא מסוכן, לא צריך לחזור ל"גן שולה"

בווידאו: חבר הכנסת בן גביר שלף נשק במהלך ויכוח עם מאבטחים/ידיעות מהשטח

חבר הכנסת המאושר ביותר מפיזורה הוא איתמר בן גביר, משום שלפי הסקרים במהלך הקדנציה האחרונה צבר פופולריות והצליח להגיע לקהלים נוספים, הן במגזר החרדי והן במגזר החילוני. המאמר הזה מיועד לאותם קהלים חדשים. רבים וטובים מכם מסננים לעצמכם עכשיו: "נו באמת, הוא לא מבין שמאמרים כאלה לא רק מגבירים את כוחו של בן גביר"? התשובה היא שאני לא יודע אם כן או לא, ממש לא בטוח, אבל גם אם כן, מה האופציה? לשתוק? נדמה לי שההיסטוריה לחשה לנו שעדיף שלא. נתחיל עם "גן שולה", שבו כנראה בילה בן גביר חלק משנות ילדותו.

השבוע האזנתי לריאיון שנערך לו בגל"צ אצל המגיש ירון וילנסקי. בשלב מסוים בריאיון תהה וילנסקי באוזני בן גביר אם הגיוני בעיניו שקיצוני כמוהו ישב בממשלת ישראל. "אני אדם קיצוני"? תמה בן גביר בקול גבוה, "בוא נפתח את זה, במה אני אדם קיצוני?". וילנסקי השיב: "בדעות שלך, ביחס לערבים". משם הדיון הלך די מהר לדאחקות וצחוקים על הקשר של בן גביר עם נתניהו.

למשמע מצוקתו של וילנסקי באיתור דוגמאות לקיצוניותו של בן גביר, עצרתי את רכבי בצד כדי לסייע לו ולבאים שיעלו לשידור את אותו פוליטיקאי חייכן עם הבייבי פייס, אהוב העיתונאים. צייצתי כמה דוגמאות לצורך המחשה:
1. בן גביר אמר שהוא ממשיך דרכו של מאיר כהנא, אותו גזען שפרסם רשימת חוקים מומלצת שמזכירה חוקים ממשטרים גזעניים קיצוניים.
2. בן גביר היה שותף פעיל בהסתה לפני רצח רבין וחגג לאחר הירצחו.
3. בן גביר במשך שנים רבות תלה בסלון ביתו את תמונתו של רוצח המתפללים הנתעב, ברוך גולדשטיין.
4. בן גביר ארגן קייטנות נערים שבהן אימן אותם כיצד להתמודד עם השב"כ.
5. בן גביר הורשע בהסתה לגזענות, בתמיכה בארגון טרור, בהחזקת חומר תעמולה לארגון טרור ועוד.

בן גביר מיהר להגיב בציוץ המעניין הבא: "ברוכי אתה משעמם אותנו. לא יכול לחכות לתחקיר על 'גן שולה'", בכוונתו לומר: טרחן שכמוך, אתה הולך אל העבר הרחוק שלי כנער כהניסט פוחז, היום אני כבר פוליטיקאי בוגר ומתון. ובאמת, בריאיונות האחרונים שקיים, בן גביר מקפיד לומר כי אינו ממשיך דרכו של הרב כהנא, שאמנם "הרב כהנא היה אדם קדוש", אבל הוא איננו ממשיך דרכו.

איתמר בן גביר, השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שובה בחיוך - ומפיל בפח. בן גביר/ראובן קסטרו

כשצפיתי באחד הריאיונות הללו השתוממתי שכן היה לי זיכרון חי בראש של דברים הפוכים שנשא בן גביר באזכרה לרב כהנא ממש בשנים האחרונות, ממש לא ב"גן שולה", שבה, כשמאחוריו תלוי פוסטר עם הסיסמה האייקונית: "כהנא צדק", הוא אומר במפורש שהוא ותנועתו, "עוצמה יהודית", ממשיכי דרכו של כהנא. גיגלתי ולא מצאתי, וכשכבר הגעתי לקישור ישן לסרטון המדובר, התברר לי שהוא הוסר מיוטיוב - מעניין למה.

כאן כדאי להזכיר שסוגיית המשך דרכו של הרב כהנא, כן או לא, היא לא רק סוגיה פוליטית-תדמיתית, אלא גם סוגיה חוקית. תנועת כך, כזכור, הוצאה מחוץ לחוק הישראלי. בן גביר הצליח לשכנע בעבר את ועדת הבחירות המרכזית ואת בית המשפט העליון שהוא אינו ממשיך דרכו של הרב כהנא, בשונה מתאומיו האידיאולוגים, מיכאל בן ארי וברוך מרזל שנפסלו מהתמודדות בכנסת. האמת היא שבן ארי ומרזל לא שונים בתפישות עולמם מבן גביר, אלא פשוט לא התברכו בכישורי הרטוריקה הממותקת שלו ויכולותו המופלאה ליצור קשרים מעולים עם עיתונאים. לכאורה, סרטון הווידיאו שבו נשמע גביר אומר שהוא ממשיך דרכו של הרב כהנא הוא ראיה מפלילה. אז איפה הוא? למזלי, חברה טובה שמרה את קטע הווידיאו הזה בזמן אמת ושלחה לי אותו אתמול. וכך אומר בו בן גביר על כהנא כהאי לישנא: "נביא היה בעירנו, מנהיג היה בארצנו, אנחנו ממשיכים בדרכו". הדברים הללו לא נאמרו ב"גן שולה", אלא ממש בשנים האחרונות.

אז איזו דרך בדיוק ממשיך בן גביר? מהו אותו חזון נבואי שבן גביר רוצה להגשים כממשיך דרכו של כהנא? התשובה על כך נמצאת בין השאר בסרטון אחר, שגם הוא, מעשה שטן, הוסר מיוטיוב. הדובר הפעם הוא הנביא הקדוש (כדברי בן גביר), מאיר כהנא: "יש ניגוד מוחלט", הסביר כהנא בשנות ה-80 בטקסט מתון יחסית אליו. "בין הדמוקרטיה המערבית לבין ציונות. אני בעד דמוקרטיה לכל יהודי, אבל לא לערבים. הפתרון היחיד הוא ערבים לערב, יהודים לציון".

עוד בוואלה!

אנרגטי, סוחף, פרובוקטור: למה המפלגות החרדיות תוקפות את בן גביר?

לכתבה המלאה
הרב מאיר כהנא בראשון לציון 28/05/1990. ראובן קסטרו
תנועתו הוצאה מחוץ לחוק. מאיר כהנא/ראובן קסטרו

בן גביר יודע שסרטונים כאלה יכולים להישלף מעת לעת, ולכן אמר באחד מראיונותיו כי "אני לא מילה במילה עם כל דבריו של כהנא, שהיה רב קדוש". זו אמירה מעוניינת של בן גביר, אבל מעלה תהיות. רק לשם המחשה, דמיינו לעצמכם שאומר כי אני מעריץ רוצח המונים כלשהו, ואפילו אתלה תמונה שלו בסלון ביתי. למתארחים בסלוני אסביר שאני אוהב את האיש הזה, ואפילו מעריץ אותו, אבל לא מסכים עם זה שהוא רצח 29 בני אדם, תוך שריסס אותם בגבם בזמן תפילתם במסגד. לא ממש הגיוני, נכון? אופס, אצל בן גביר דווקא כן. ולא, גם את זה הוא לא עשה ב"גן שולה", אלא אם הוא נשאר בגן שלה עד גיל 44. בן גביר הסיר את תמונתו של הרוצח הנתעב ברוך גולדשטיין מסלונו רק לאחר שנפתלי בנט לפני כשנתיים הזכיר את התועבה הזאת בזמן שעלתה אפשרות המיזוג בין מפלגות הימין.

מצד שני, אולי בגיל 30 בן גביר כן היה עדיין בגן? כשראש הממשלה אז, אריאל שרון, חטף ב-2006 את השבץ המוחי שממנו לא התאושש עד מותו, הכהניסטים, ובראשם בן גביר, הזמינו עיתונאים כדי לחשוף בפניהם את החגיגות שהם עורכים לרגל האירוע המוחי של שרון. אחד החוגגים אמר: "שרון היה צריך רופא טוב, והיום זה בדיוק יום ההולדת של ד"ר ברוך גולדשטיין", ובן גביר הוסיף תוך כדי הפיכת שיפודים על האש: "אנחנו כמובן שמחים שהגזרות מתבטלות, שהסכנה על ארץ ישראל תוסר. אנחנו מקווים שיהיה מכאן מסר לכל מי שרוצה לפגוע בארץ ישראל, ארץ ישראל חזקה יותר מכולם".

חיילים יקרים שיצביעו בנובמבר בפעם הראשונה, לידיעתכם שרון היה פוליטיקאי שנוי מאוד במחלוקת, וגם הח"מ פרסם עליו תחקירים רבים. עם זאת, שרון היה מצביא ענק, גיבור, לוחם ה-101, גנרל שהציל את מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים. בן גביר, לעומת זאת, שמבקש את קולכם, אף פעם לא לבש את המדים שאתם לובשים, פשוט כי הוא לא שירת בצה"ל - היה דחוף לו יותר לארגן לנערים קייטנות, שבהן הסביר איך להערים על כוחות הביטחון הישראליים המרושעים, אם חלילה הם, הנערים, ייתפסו על ידם במהלך הפרות סדר.

ח"כ איתמר בן גביר מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
הגיע ל"מיין סטרים" הישראלי. בן גביר/ראובן קסטרו

אבל לא רק את מותו של שרון חגג בן גביר, אלא גם את מות רמטכ"ל מלחמת ששת הימים, יצחק רבין, שבמהלכה שוחררה ירושלים ונכבשו שטחי הגדה המערבית. נכון, רבין כראש ממשלה רצה להחזיר חלק מהשטחים הללו במסגרת הסכמים שנויים במחלוקת, זו הסיבה שנרצח. לבן גביר יש מניית כבוד בהסתה שקדמה לאותו רצח, הוא היה זה שהחזיק את סמל מכוניתו של רבין, ובלי להתבייש הצהיר בתקשורת כי כמו שהגיע לסמל, הוא וחבריו יוכלו להגיע גם לרבין עצמו.

הדרך של בן גביר ל"מיינסטרים" הישראלי עוברת דרך פוליטיקאים בליכוד שמזהים את רוחות השעה, כמו למשל חבר הכנסת ישראל כ"ץ המביך, שכבר השווה את בן גביר למנחם בגין ויצחק שמיר. אוי לבושה. שמיר נהג לצאת במחאה מהכנסת בשעה שכהנא היה נושא נאומים. בכ"ץ וחבריו לא נותר כלום ושום דבר מהמורשת של מנחם בגין הענק, מהאבק הבית"רי. המכשיר הגדול ביותר של בן גביר בדעת הקהל הוא יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהיה בין רוקחי החיבור בינו לבין בצלאל סמוטריץ', ואין לי ספק כי בניגוד להבטחותיו, אם יהיה חייב, ייתן לו גם תיק ביצועי בכיר בממשלה אם יקים אותה.

ומילה אחרונה לטובת רבים מהמגיבים הצפויים למאמר הזה, אלה שמרבים למחות על כך שכותבים כמוני לא מקבילים מיד בין בן גביר לקצה השני בפרלמנט - הרשימה המשותפת. פעם אחת ולתמיד, איימן עודה, סמי שחאדה ואחמד טיבי, לא מאיימים לטעמי על הפרויקט הציוני, פשוט כי אינם מתיימרים לייצג ערכים ציוניים. כל עוד ייצגו עמדות אויב, ממילא הרוב הציוני יעמוד מולם בביטחון רב, וכל עוד ייצגו את האינטרסים של המיעוט הערבי, הרוב הציוני ישמח על כך מאוד. ברור שיש לי ציפייה מהם, כמו מכל חברי הכנסת, שיהיו שומרי חוק. לכן, כשעודה תקף פיזית את בן גביר, כתבתי שהוא צריך לעוף מהכנסת. לכן, גם כל חבר כנסת שמעודד בפומבי מאבק מזוין נגד ישראל צריך לעוף מהכנסת ולעמוד לדין.

בינתיים, אף אחד מחברי הכנסת הערבים המכהנים לא סוחב הרשעות פליליות ביטחוניות כפי שבן גביר סוחב. חברי הכנסת הערבים ממילא לא מייצגים ולא מתיימרים לייצג את הקהל שכיוונתי אליו במאמר ספציפי זה - ישראלים ציונים. בן גביר מתיימר להיות כזה, וככזה הוא מאיים על האתוס שכולנו גדלנו עליו, על ערכי מגילת העצמאות, על מורשת בגין, מורשת בן גוריון, וגם על המתינות שהטיף לה הרב עובדיה יוסף. אל תישבו בחיוכים של בן גביר. הוא פשוט צוחק עליכם, כי הוא רואה כיצד אתם נופלים בפח שלו.

ברוך קרא הוא הפרשן המשפטי של חדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully