וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המליאה תתכנס בשעה 7:30 להצביע על פיזור הכנסת

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 10:20

לאחר שאתמול נקראו הח"כים להתייצב בשעה 23:30, נדחתה לבסוף ההצבעה לשעה 7:30 הבוקר. בשעה 8:45 ינאם יו"ר האופוזיציה נתניהו, וההצבעה צפויה להיפתח בשעה 9:00. מסתמן כי הבחירות ייקבעו ל-1 בנובמבר. באופוזיציה הציעו לתמוך בחוק המטרו בתמורה לביטול ההפרשה של שיקלי

בווידאו: בנט מודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות ואיילת שקד תוביל את ימינה/צילום: קונטקט ויפעת רוזנברג

לאחר שחברי הכנסת עודכנו כי פיזור הכנסת יידחה לשעה 7:30 הבוקר, הם נקראו להתייצב שוב במליאת הכנסת בשעה 23:30. שקד שוחחה הלילה עם לפיד והבהירה לו כי היא לא עוסקת בהקמת ממשלה חלופית. שקד יזמה את השיחה לאחר שנפוצו שמועות בכנסת כי מתקיימים מגעים להקמת ממשלה עוד בכנסת הנוכחית. בעקבות כך, ביש עתיד מיהרו להקדים את ההצבעה על פיזור הכנסת, אך לאחר השיחה עם שקד ובדיקות נוספות שערכו בכנסת דחו אותה מחדש להיום בבוקר.

על פי לוח הזמנים הצפוי המליאה תיפתח בשעה 7:30. בשעה 8:45 ינאם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. ההצבעות ייפתחו בשעה 9:00 והדיון על הפיזור יסתיים בשעה 10:30.

מסתמן רוב בהצבעה לתאריך הבחירות ב-1 בנובמבר. עד כה לא הושגו הסכמות על חוק המטרו, שנועד לאפשר את המשך הקמת פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן.

לקראת פיזור הכנסת, המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה נמשכים. לפי גורמים בקואליציה, באופוזיציה הציעו לתמוך בהעברת חוק המטרו בתמורה לביטול ההפרשה של ח"כ עמיחי שיקלי. עד עכשיו באופוזיציה דרשו בתמורה לחוק המטרו את הקדמת תאריך הבחירות ובשעות הלילה הדרישה השתנתה. הגורמים בקואליציה הוסיפו כי הם "שוקלים את ההצעה בכובד ראש".

מליאת הכנסת 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
תפוזר הלילה? מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הביע את התנגדותו להפרשת שיקלי. "‏הכניעה לסחטנות בענין שיקלי היא עסקה מושחתת שמנוגדת לחוק ולהחלטת ועדת הכנסת שהתבססה עליו", טען. "'ההלבנה' הזאת גם גם תהיה עידוד לעריקה ממפלגות יום אחרי הבחירות. האופוזיציה ניהלה מסע לרכישת עריקים והקואליציה לצערי נותנת לזה כעת הכשר". גם בימינה מתנגדים לביטול ההפרשה של שיקלי, אבל במפלגת העבודה ובישראל ביתנו שמקדמים את חוק המטרו שוקלים בחיוב.

בימינה הגיבו באמירה: "העובדה שעמיחי שיקלי מוכן להקריב את חוק המטרו שישנה את חייהם של מיליוני ישראלים בשביל לשפר את הקריירה הפוליטית היא שיא העליבות והאופורטוניזם שנראו כאן. ידע כל ישראלי שעומד בפקק מיותר שזה בזכות עמיחי שיקלי".

‏מבחינה טכנית, נדרשת אקרובטיקה משפטית כדי לבטל את ההפרשה של שיקלי. אחת האפשרויות שנשקלות היא להוסיף הסתייגות של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לחוק פיזור הכנסת, שתקבע שהמליאה יכולה לבטל החלטות של ועדת הכנסת, ולכנס את המליאה בשבוע הבא כדי להצביע על ביטול ההחלטה.

הכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, ועדת הכנסת, 25 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ההפרשה תבוטל? שיקלי/פלאש 90, יונתן זינדל

עם פיזור הכנסת, יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד יהפוך לראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל, ויכהן בראש ממשלת מעבר, עד להקמתה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות הקרובות או בכל מועד אחר. לפיד ייכנס לתפקיד מכוח חוק ממשלת החילופים והוא לא יצטרך להישבע אמונים בכנסת, לאחר שכבר עשה זאת בעת כניסתו לתפקיד ראש הממשלה החליפי. ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, שהודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, יכהן כראש הממשלה החליפי.

עד כה לא הושגו הסכמות גם על חוקי הוויזה לארצות הברית, שנועדו לאפשר בהמשך תהליך פטור מאשרות כניסה לישראלים. באופוזיציה מודים כי ההתנגדות לחוקים אינה עקרונית, אלא מתוך ניסיון לקפל את הקואליציה שתסכים להקדים את הבחירות לתאריך באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully