וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה לאחר שניסה לשים קץ לחייו: יהודה משי זהב הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 8:33

משי זהב אושפז במשך כשנה במוסד השיקומי הרצוג בירושלים - שם הידרדר מצבו ומותו נקבע הבוקר כשהוא בן 62. לפני כשנה ניסה לשים קץ לחייו ערב שידור תחקיר נגדו, ובו עדויות רבות על עבירות מין שביצע לכאורה בילדים, בני נוער ונשים

בווידאו: קטעים מתוך תחקיר ״עובדה״ על יהודה משי זהב/סטילס: ראובן קסטרו, צילום: קשת 12

יהודה משי זהב, מייסד ויו"ר ארגון זק"א לשעבר שנחשד בעבירות מין, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 62. זאת, כשנה לאחר שניסה לשים קץ לחייו. מאז ניסיון ההתאבדות בביתו שבגבעת זאב, זהב אושפז במוסד השיקומי הרצוג בירושלים. הבוקר עדכן המוסד על מותו. "לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי בימים האחרונים, נפטר לפנות בוקר, יהודה משי זהב".

במרץ 2021 התפרסם תחקיר בעיתון הארץ שבו הועלו חשדות, שלפיהם תקף והטריד מינית גברים ונשים, ילדים וילדות. כחודש לאחר פרסום הידיעה ניסה להתאבד ומאז אושפז ללא הכרה, בתרדמת, עד היום.

יהודה משי זהב, 19 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

במרץ 2021 משי זהב נבחר לחתן פרס ישראל על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. לאחר ההודעה על בחירתו פרסם עיתון "הארץ" עדויות של מי שתיארו כי תקף אותם מינית. משי זהב הכחיש את הפרטים, אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל.

עוד בטרם נפתחה חקירה רשמית, משי זהב הגיע מיוזמתו למשרדי להב 433 שחקרה את המקרים על מנת להשיב על החשדות נגדו, אולם במשטרה דחו את בקשתו. התחקיר חשף שש עדויות על תקיפה וניצול מיני מצדו, ומאז הצטברו עדויות רבות נוספות.

העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו. כשבוע לאחר פרסום התחקיר, גבר שטען כי הותקף על ידי זהב בעת שהיה קטין הגיש את התלונה הראשונה נגדו למשטרה.

עוד בוואלה!

יהודה משי זהב נמצא בין חיים למוות כבר כמעט שנה, זק"א מתקשה להתאושש מהפרשה

לכתבה המלאה
ביתו של יהודה משי זהב בגבעת זאב, 22 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שוטר בביתו של משי זהב לאחר ניסיון ההתאבדות/פלאש 90, יונתן זינדל

ב-22 באפריל 2021 שודר בטלוויזיה תחקיר "עובדה" שחשף עדויות חדשות נגדו. בבוקר אותו היום, טרם שידור התחקיר, ניסה להתאבד בביתו. פעולות החייאה הצליחו להחזיר לו סימני חיים, אך הוא לא שב להכרתו ואושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק. לאחר חודש הועבר לבית חולים הרצוג כשהוא מורדם ומונשם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully