וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין הגיע: ה"מאדאם של אפשטיין" תרצה 20 שנה בכלא

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 21:36

ג'יליין מקסוול נמצאה אשמה בהשגת נערות צעירות לחברה הקרוב, איל ההון ג'פרי אפשטיין, שניצל אותן מינית ב-1994-2004. אפשטיין התאבד בתאו ביולי 2019 בעודו ממתין למשפטו

השופטת אליסון נייתן מבית משפט פדרלי במנהטן גזרה היום (שלישי) על ג'יליין מקסוול, בת ה-60, עונש מאסר של 20 שנה, לאחר שהורשעה בסחר בקטין למטרות מין ובאישומים נוספים שקשורים לאיל ההון ג'פרי אפשטיין.

נייתן אמרה לפני הקראת גזר הדין כי ההנחיות הן לעונש של 188-235 חודשים, אך הן רק "גורם אחד" שצריך לשקול. "מקסוול אינה נענשת כי היתה שליחה של אפשטיין, אלא על תפקידה בפשע. היא השתתפה בניצול. ההתנהלות שלה היתה טורפנית ומתועבת", אמרה השופטת. לדבריה, "גזר דין משמעותי ישלח מסר מפורש וברור" לכל אלה שמבצעים ניצול מיני וסחר בקטינים למטרות מין.

מקסוול, שעצורה במתקן מעצר פדרלי בברוקלין, אמרה לפני גזר הדין כי היא מצטערת על הכאב שסבלו הקורבנות וכי "אפשטיין שיטה בכל מי שהיה מקורב אליו". לדבריה, היא תמיד תהיה מוכתמת בשל הקשר שלה עם אפשטיין וכי החרטה הגדולה ביותר בחייה היא שאי פעם פגשה אותו. "הוא זה שאמור היה לעמוד מולכן אבל במקום זאת אני כאן", היא הוסיפה.

גיליין מקסוול, ג'פרי אפשטיין, מלניה טראמפ ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, 12 בפברואר 2000. GettyImages
ג'יליין מקסוול, ג'פרי אפשטיין, מלניה טראמפ ודונלד טראמפ ב-2000/GettyImages

התובעים הפדרליים ביקשו מהשופט לגזור על מקסוול עונש של 30-55 שנה בכלא, בטענה כי "היא קיבלה החלטה לנצל מינית קטינות".

"ג'יליין מקסוול ניצלה מינית נערות צעירות במשך שנים. קשה להגזים בעוצמה של הפשעים שלה והנזק שגרמה. הפשעים שלה דורשים צדק", טענו התובעים. "הממשלה מפצירה בבית המשפט להטיל גזר דין של 360-660 חודשים בכלא.

"ההתנהלות שלה היתה טורפנית. היא היתה פושעת מחושבת, מתוחכמת ומסוכנת שארבה לנערות צעירות וטיפחה אותן לניצול מיני. לא רק שהפגינה אדישות גסה לחיי בני אדם אחרים, אלא גם התמקדותה בקורבנות פגיעות משקפת את תחושתה כי אפשר להתייחס לנערות צעירות מתקשות כאל חפצים ברי תחליף". עוד על פי התביעה, "הנאשמת התנהגה כמארגנת ומנהיגה של מבצע עצום שנמשך שנים רבות".

בווידאו: פתיחת משפטה של גיליין מקסוול/צילום: רויטרס

עורכי דינה ביקשו בשבוע שעבר מהשופט לגזור עליה 4.25-5.25 שנה בכלא בטענה כי ילדותה הקשה ואביה השתלטן גרמו לה להתחבר עם אפשטיין ולהיות נתונה למרותו.

לדברי עורך הדין בובי סטרנהיים, מקסוול נשלחה ביום שישי בפתאומיות לבידוד והושמה תחת השגחה מפני התאבדות בלי שעברה הערכה פסיכולוגית לפני כן ו"ללא הצדקה". "נפגשתי עם גברת מקסוול, היא אינה עומדת להתאבד", הוא כתב. על פי התביעה, מקסוול תישאר בהשגחה עד ש"לא תהיה בסכנה גבוהה של נזק עצמי".

האחים של ג'יליין מקסוול - קווין, איזבל וכריסטין מקסוול, מחוץ לבית המשפט בניו יורק לפני הרשעתה. 30 בדצמבר 2021. David 'Dee' Delgado, רויטרס
אחיה של ג'יליין מקסוול/רויטרס, David 'Dee' Delgado

אפשטיין, שחוג מקורביו כלל בעבר את הנסיך אנדרו וביל קלינטון, התאבד בתא מעצרו ביולי 2019 בעודו ממתין למשפט, לאחר שהורשע בסחר בקטינות למטרות מין. מקסוול נעצרה שנה לאחר שאפשטיין התאבד, ונמצאת בכלא מאז. על פי התביעה, היא סייעה לאפשטיין להמציא תוכנית לפיתוי נערות צעירות לקיים מערכת יחסים מינית איתו ב-1994-2004.

מקסוול נמצאה אשמה בחמישה סעיפים פדרליים בדצמבר, כולל סחר למטרות ניצול מיני של קטין, העברת קטין מתוך כוונה לנהל פעילות מינית פלילית ושלושה סעיפים של קנונייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully