וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה על גבעת הקפיטול: לטראמפ לא היה אכפת כי למתפרעים יש נשק

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 23:02

בשימוע השישי שמע הפאנל שחוקר את ההסתערות ב-6 בינואר 2021 את העוזרת של ראש הסגל מעידה כי שמעה את הנשיא לשעבר אומר: "לא פאקינג אכפת לי אם יש למשתתפי העצרת שלי נשק, הם לא כאן כדי לפגוע בי". טראמפ גם ניסה להשתלט על הלימוזינה שלו כדי להגיע לגבעת הקפיטול

בווידאו: עדותה של קאסידי האצ'ינסון, עובדת לשעבר בבית הלבן בועדת החקירה לאירועי הפריצה לקפיטול/רויטרס

ועדת בית הנבחרים החוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 ערכה היום (שלישי) את השימוע השישי כדי "להציג ראיות שהושגו באחרונה".

יו"ר הוועדה, בני תומפסון, אמר בשבוע שעבר כי הפאנל זקוק לעוד זמן כדי לעבור על צילומים חדשים שהתקבלו מבמאי הסרטים התיעודיים אלכס הולדר, שליווה את טראמפ ומשפחתו באותה תקופה, ומידע חדש שהגיע מהארכיונים הלאומיים.

קסידי הצ'ינסון, עוזרת של ראש הסגל לשעבר של דונלד טראמפ, מארק מדוז, העידה בפני הפאנל ואמרה כי שמעה את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אומר כי לא אכפת לו אם לתומכיו יש נשק - ואף הוסיף כי אין לו שום בעיה אם יצעדו לגבעת הקפיטול.

"שמעתי את הנשיא אומר משהו כמו 'לא פאקינג אכפת לי אם יש להם נשק, הם לא כאן כדי לפגוע בי. תנו לאנשים שלי להיכנס, הם יכולים לצעוד לגבעת הקפיטול מכאן".

קסידי הצ'ינסון, עוזרת של מארק מדוז, ראש הסגל של דונלד טראמפ, מעידה בשימוע על המתקפה על גבעת הקפיטול, 28 ביוני 2022. רויטרס
לטראמפ לא היה אכפת מהנשק. קסידי הצ'ינסון מעידה בפני הפאנל, 28 ביוני 2022/רויטרס

הצ'ינסון גם העידה כי גורם בבית הלבן, טוני אורנטו, אמר כי שוחח עם טראמפ בעצרת שקיים בבוקר ה-6 בינואר על הנשק. על פי דיווחים של רשויות החוק, לאנשים בעצרת של טראמפ היו תרסיסי פלפל, סכינים, טייזרים וחפצים קהים שיכלו לשמש כנשק.

אורנטו עדכן את מדוז לגבי הנשק ואמר להצ'ינסון כי "האנשים המ.....ם האלה מרכיבים חניתות על גבי תרנים", היא סיפרה. לדבריה, מדוז באותו בוקר כלל לא קלט את מה שאמרו לו לגבי נשק. הוא רק בדק אם טראמפ מעודכן.

עוד שמע הפאנל כי טראמפ רצה ללכת לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר לאחר העצרת שלו, למרות הניסיונות למנוע ממנו זאת מצד בכירי ביטחון לאומי שעקבו אחר המצב בזמן אמת. השירות החשאי גם כן ניסה למצוא דרך להרחיק את טראמפ דקות לפני שהאלימות תתחיל להסלים, על פי יומן שיחות של המועצה לביטחון לאומי מה-6 בינואר.

"הנשיא טראמפ ניסה להשתלט על הלימוזינה של השירות החשאי ביום המהומות בקפיטול ודרש להצטרף לתומכיו, תפס את ההגה וכמעט חנק סוכן חשאי", אמרה הצ'ינסון. היא הוסיפה כי שמעה את מדוז אומר שטראמפ חשב כי המתפרעים נהגו כשורה וכי סגן הנשיא מייק פנס ראוי לקריאות לתלות אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תומכיו של הנשיא דונלד טראמפ פורצים לגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. רויטרס
הפריצה לגבעת הקפיטול/רויטרס

טראמפ אמר בתגובה כי "אני בקושי מכיר אותה, קסידי הצ'ינסון, למעט ששמעתי דברים שליליים מאוד עליה (צבועה ו"מדליפנית"), כשביקשה ללכת עם שאר הצוות לפלורידה לאחר ששירתה כהונה שלמה במשרד, אני באופן אישי סירבתי. למה היא רצתה ללכת איתנו אם היא הרגישה כל כך רע? אני מבין שהיא מאוד מוטרדת וכועסת אבל לא רציתי שתלך, או תהיה אחת מהצוות שלי. היא חדשות רעות!"

אתמול דווח גם כי הטלפון של עורך דין של טראמפ, ג'ון איסטמן, הוחרם בשבוע שעבר על ידי ה-FBI. איסטמן חשף את ההחרמה בבית משפט פדרלי בתביעה שהגיש בניו מקסיקו, שבה כינה את החיפוש "לא ראוי".

סוכנים פדרליים ממשרד המשפטים פשטו גם בשבוע שעבר על ביתו של ג'פרי קלארק, בכיר לשעבר במשרד. הפשיטה קרתה באותו יום של החרמת הטלפון של איסטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully