וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימינה נערכים ליום שאחרי בנט: אם שקד תוביל את המפלגה - כהנא יעזוב

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 18:13

סגן השר החליט שלא ירוץ לצד שרת הפנים אם ראש הממשלה יפרוש, בשל חילוקי דעות בין השניים בנוגע לתמיכה בממשלה בראשות נתניהו. אם בנט ימשיך להוביל את המפלגה, השניים צפויים להוביל קו נגד תמיכה ביו"ר האופוזיציה, ובמקרה כזה שקד מצויה בבעיה

בווידאו: סגן השר קארה בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר מתייחס ליום שאחרי בנט/צילום: רוני כנפו, הפקה: יפעת רוזנברג ושי ורקר

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להחליט בימים הקרובים אם יפרוש מהחיים הפוליטיים, אבל בימינה כבר נערכים ליום שאחרי פרישתו. לוואלה! נודע כי סגן השר מתן כהנא החליט כי לא ירוץ עם שרת הפנים איילת שקד במקרה שבו היא תוביל את המפלגה לאחר פרישת בנט.

בין השניים קיימים חילוקי דעות על המשך דרכה של ימינה, ובעוד כהנא מעוניין בממשלת אחדות, שקד רוצה לשמר אפשרות של תמיכה בממשלה בראשות נתניהו. כהנא קיבל בימים האחרונים הצעות מכמה מפלגות בקואליציה הנוכחית, והוא צפוי לבחון את המשך דרכו באחת מהן.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
מעוניין בממשלת אחדות רחבה. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

לפי תרחיש אחר, במסגרתו בנט יישאר בחיים הפוליטיים ויוביל את ימינה בבחירות הקרובות, הוא וכהנא צפויים להוביל קו נגד נתניהו ובעד הקמת ממשלת אחדות רחבה. אז, שקד עשויה להימצא בבעיה בעקבות הרצון שלה לפזר עמימות באשר לתמיכה אפשרית בממשלה בראשות נתניהו לאחר הבחירות.

אתמול נפגשו השלושה במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך הפגישה הצדדים דנו באפשרויות לקראת הבחירות הקרובות, ומהם עלה, כי אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים מי שיוביל את המפלגה היא איילת שקד. עם זאת, כבר אתמול התעוררו בין כהנא לשקד חילוקי דעות על המסרים של המפלגה בבחירות.

עוד בוואלה!

הפגישה המשולשת עם בנט: שקד רוצה לתמוך בנתניהו, כהנא בעד אחדות

לכתבה המלאה
שרת הפנים, איילת שקד במהלך הצהרה בה הציגה את המדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל 8 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מעוניינת להוביל את ימינה. שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כן אמרה שקד לבנט בפגישתם כי היא מעוניינת להוביל את מפלגת ימינה אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים. עוד הוסיפה כי בהמשך היא מתכננת לחבור למפלגות נוספות - וזאת מבלי לפסול חבירה אפשרית לנתניהו.

השניים נפגשו בסוף השבוע לראשונה מאז ההודעה על פיזור הכנסת ה-24. שקד שהתה בשבוע שעבר במרוקו ועודכנה ברגע האחרון על ידי בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים. מאחורי הקלעים, עוד קודם, שקד הצליחה לשכנע את חבר הכנסת ניר אורבך לדחות את תמיכתו בחוק פיזור הכנסת בשבוע עד לחזרתה מחו"ל, אך יו"ר ימינה החליט יחד עם שותפו יאיר לפיד להקדים אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully