וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הפגישה המשולשת עם בנט: שקד רוצה לתמוך בנתניהו, כהנא בעד אחדות

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 19:12

השלושה נפגשו במשרד ראש הממשלה בירושלים ודנו באפשרויות לקראת הבחירות הקרובות. בפגישה עלו חילוקי דעות בין שקד לכהנא בנוגע למסרים של המפלגה בבחירות, בעקבותיהם ייתכן שאם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים, כהנא ילך בעקבותיו

בווידאו: ישיבת הממשלה האחרונה של בנט כראש הממשלה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הפנים איילת שקד וסגן השר מתן כהנא נפגשו היום (ראשון) במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך הפגישה הצדדים דנו באפשרויות לקראת הבחירות הקרובות, ומהם עלה, כי אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים מי שיוביל את המפלגה היא איילת שקד. עם זאת, בין כהנא לשקד התעוררו חילוקי דעות על המסרים של המפלגה בבחירות. בעוד שקד רוצה שימינה תתמוך במועמדות של נתניהו לראשות ממשלת ימין, כהנא נמנע מכך וביקש לחתור לממשלת אחדות רחבה. בעקבות כך, ייתכן כי פרישת בנט תוביל גם לפרישתו של כהנא. הקרב בתוך המפלגה נע סביב בעיקר מימון המפלגות שמקנה לימינה סכום של יותר מ-10 מיליון שקלים.

מוקדם יותר היום אמרה שקד לבנט בפגישתם כי היא מעוניינת להוביל את מפלגת ימינה אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים. עוד הוסיפה כי בהמשך היא מתכננת לחבור למפלגות נוספות - וזאת מבלי לפסול חבירה אפשרית לנתניהו.

שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות 13.03.22. ראובן קסטרו
מעוניינת לתמוך בנתניהו. שקד/ראובן קסטרו

השניים נפגשו בסוף השבוע לראשונה מאז ההודעה על פיזור הכנסת ה-24. שקד שהתה בשבוע שעבר במרוקו ועודכנה ברגע האחרון על ידי בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים. מאחורי הקלעים, עוד קודם, שקד הצליחה לשכנע את חבר הכנסת ניר אורבך לדחות את תמיכתו בחוק פיזור הכנסת בשבוע עד לחזרתה מחו"ל, אך יו"ר ימינה החליט יחד עם שותפו יאיר לפיד להקדים אותו.

הבוקר אמר בנט בישיבת הממשלה האחרונה שלו כראש הממשלה כי "יוצאים לבחירות וצריך לנצל כל דקה שנותרה כדי לנקות שולחן". עוד הוסיף כי יש להאיץ כל מה שאפשר לפני פיזור הכנסת ואיחל הצלחה לשר לפיד שייכנס לתפקידו בעוד כמה ימים.

"בזמן הקרוב לצערי ישראל תצא למערכת בחירות שבמהלכה פעולות ממשלה מסוימות כבר לא יתאפשרו, אך האחריות שלנו כלפי אזרחי ישראל ממשיכה גם בתקופת בחירות", אמר. "זו הייתה ממשלה מצוינת שנשענה על קואליציה מורכבת, ופה בחדר יש קבוצת אנשים שידעה להניח בצד מחלוקות אידאולוגיות, להתעלות ולפעול למען ישראל. יש ממשלות ארוכות שנים עם הישגים דלים מאוד, אנחנו ממשלה קצרת שנים עם הישגים אדירים". לסיום הודה בנט לשותפיו השרים וראשי המפלגות וכינה את מנסור עבאס "ידידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully