וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת ההפלות בארה"ב: אושרו הקלות חדשות להליך הפסקת ההיריון בישראל

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 15:30

משרד הבריאות הודיע על אישור הרפורמה ההפלות, שתקל על נשים רבות לעבור את ההליך, ותיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים. כעת, יוסרו שאלות בנוגע לאמצעי מניעה, הווסת והפלות קודמות. בנוסף, הנשים לא יידרשו לעמוד מול הוועדות

בווידאו: שר הבריאות הורוביץ מתייחס לרפורמת ההפלות/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי אושרה רפורמת הפלות, שנועדה להקל על נשים לעבור את ההליך להפסקת היריון בישראל. התקנות החדשות צפויות להיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ולפיהן, יופסקו השאלות על אמצעי מניעה, וסת והפלות קודמות. בנוסף, הנשים שמעוניינות לעבור את ההליך לא יידרשו לעמוד פיזית מול הוועדה שבה מחליטים אם לאשר את הפסקת ההיריון.

מעבר לכך, והאישה גם לא תחויב גם לפגוש פיזית את העובדת הסוציאלית, שהגדרת התפקיד שלה תשתנה, והיא תהיה משאב לבחירת הפונה. כמו כן, תינתן לראשונה האפשרות לנשים לבצע הפלה תרופתית בקופות החולים. כיום, נשים נאלצות להגיע לאשפוז יום בבתי החולים או במרפאות כירורגיות לצורך הפסקת היריון - גם כשהיא תרופתית בשלבים מוקדמים וגם כשאין צורך בכך.

הפגנה בעד הזכות להפלה בארה"ב. רויטרס
הפגנה בעד הזכות להפלה בארה"ב/רויטרס

עוד נמסר כי הטפסים הישנים ינוסחו מחדש, השאלות המשפילות יוסרו והשאלון יצטמצם למינימום הנדרש. הטופס יעבור תהליך דיגיטציה כך שחברי הוועדה יקבלו את מלוא המידע מראש, והאישה הפונה תוכל להגיש את הפניה מרחוק.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר כי "הזכות על גופה של אישה, היא של האישה בלבד. המהלך של בית המשפט העליון בארצות הברית לשלול את הזכות מאישה על גופה הוא מהלך חשוך, דיכוי האישה והחזרת מנהיגת העולם החופשי והליברלי מאה שנים לאחור. אנחנו במקום אחר, ואנחנו עושים היום צעדים גדולים בכיוון הנכון".

"יותר מ-30 שנה שמשרד הבריאות פעל לפי נוהל ארכאי שמנחה את חברי הוועדות להפסקת היריון לעשות כל שביכולתם לצמצם 'הפלות מיותרות'. החוזר קרא לחברי הוועדות לנסות ולשכנע נשים הפונות לוועדה לשקול שוב", המשיך השר. "ביטלנו את החוזר המגוחך הזה. כשראיתי את הנהלים של הוועדה להפסקת היריון זה היה נראה כמו בדיחה גרועה. טופס השאלון כלל שאלות משפילות ולא עניינו של אף אחד, בטח לא של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully