וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדת המתלוננות נדחתה: אלון קסטיאל ישוחרר מוקדם

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 18:30

לאחר שבית המשפט ביטל את שחרורו המוקדם של עבריין המין, הוועדה דנה בסוגיה, והחליטה שיסיים לרצות את עונשו מוקדם מהצפוי, אך יורחק מתל אביב. אחת המתלוננות נכחה בוועדה והתעקשה לדבר בפני קסטיאל. "אני בכלא כבר יותר משבע שנים אז מה הוא בוכה על תשעה חודשים מסכנים?"

בווידאו: עופרי יהב, מתלוננת נגד אלון קסטיאל, מגיבה על ההחלטה לשחרר אותו שחרור מוקדם/צילום: יואב איתיאל, שלומי גבאי ולע"מ

ועדת השחרורים קבעה היום (שני) כי עבריין המין אלון קסטיאל ישוחרר מוקדם מהצפוי. זאת, כשלושה שבועות לאחר שבוטל שחרורו המוקדם. עוד החליטה הוועדה כי קסיטאל יורחק מתל אביב, שם ביצע את העבירות, ועד שיוסדרו תנאי שוחררו - הוא יישאר מאחורי סורג ובריח.

דיון הוועדה התקיים היום בנוכחות המתלוננות. אחת מהן, עופרי יהב התעקשה לדבר בפניו, ואמרה בוועדה כי היא מפחדת להביא ילדים, "כדי שאם תהיה לי בת היא לא תעבור מה שאני עברתי". עופרי פנתה לקסטיאל ואמרה: "מעולם לא התנצלת, מעולם לא התחרטת - אני בכלא כבר יותר משבע שנים אז מה הוא בוכה לוועדה על תשעה חודשים מסכנים גם ככה הוא קיבל עונש מצחיק. אם הוא ירצה את תשעת החודשים שנותרו לו, רק אז אולי אתחיל להאמין שהוא השתנה". במקביל, נפגעות נוספות הפגינו מחוץ למקום הוועדה, והניפו שלטים שעליהם נכתב "מי יקצר לנו את הטראומה?".

אלון קסטיאל נכנכס לכלא חרמון 26 באוגוסט 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
הורשע בארבעה סעיפים של עבירות מין. אלון קסטיאל נכנס לכלא, 26 באוגוסט 2018/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

עופרי אמרה לאחר פרסום ההחלטה כי "אכזבה מטורפת - מה שהוועדה עשתה זה אונס שני. אמרנו להם בדיוק את מי הם עומדים לשחרר. הציבור צריך לפחד. להרחיק אותו מתל אביב? כי בטבריה הוא לא אנס סדרתי? זו תעודת עניות לבית המשפט ולמערכת".

בתחילת החודש החליט בית המשפט המחוזי בנצרת לבטל את החלטת הוועדה לשחרר אותו, בנימוק ש"נפל פגם בהחלטת ועדת השחרורים שלא לדחות את הדיון כדי לשמוע את הנפגעות". השופטים קיבלו את עמדת הפרקליטות שערערה על השחרור, לאחר שוועדת השחרורים הקדימה את הדיון בבקשתו של קסטיאל מבלי להודיע לשלוש מארבע הנפגעות. בהחלטת השופטים נכתב: "נפגע עבירת מין זכאי שישמעו אותו ושתינתן עמדתו בפני ועדת השחרורים".

בשנת 2018 גזר בית המשפט על קסטיאל, איש חיי הלילה התל אביבי, למאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים. קסטיאל הורשע בהסדר טיעון בעבירות מין בארבע נשים ובהן בניסיון אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה ובהטרדה מינית.

עוד בוואלה!

המחוזי ביטל את ההחלטה על שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל

לכתבה המלאה
שלט שהציבה אחת המתלוננות על אלון קסטיאל בזמן הדיון על שחרורו. שלומי גבאי
שלט שהציבו המתלוננת נגד קסטיאל מחוץ לבניין הוועדה/שלומי גבאי

ועדת השחרורים החליטה בדעת רוב על שחרורו המוקדם לאחר שקסטיאל קיבל טיפולים פסיכולוגיים ומסוכנותו הוערכה כנמוכה. לפני כחודש עתרה הפרקליטות נגד ההחלטה. בעתירה שהגישה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ועדת השיחרורים של שירות בתי הסוהר, נטען כי "החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית".

עופרי יהב מנפגעות קסטיאל: "אני שמחה ששמעו אותנו, המאבק שלנו רק מתחיל. תודה לציבור שהיה אתנו, זה נתן לנו הרבה כוחות. זה מאבק של כל נפגעי העבירה באשר הם שזה תקדימי לחייב את הוועדה לתת קול לנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully