וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי ביטל את ההחלטה על שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 12:32

בית המשפט קיבל את העתירה נגד שחרורו המוקדם של איש חיי הלילה שמרצה עונש מאסר בגין עבירות מין, ומתח ביקורת על החלטת ועדת השחרורים לשחרר אותו לפני הזמן: "נפל פגם בהחלטה שלא לדחות את הדיון כדי לשמוע את הנפגעות". ועדת השחרורים תתכנס שוב לדיון נוסף על שחרורו

בווידאו: בית המשפט המחוזי בנצרת מודיע על ביטול החלטת ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל/צילום: לע"מ - הרשות השופטת ואלי אשכנזי

בית המשפט המחוזי בנצרת ביטל היום (שלישי) את החלטת ועדת השחרורים לשחרר מוקדם מהכלא את איש חיי הלילה אלון קסטיאל, עבריין המין המרצה מאסר. הדיון נערך בדלתיים סגורות אך מתן פסק הדין הועבר בשידור חי. זאת, כחלק מניסוי שידורים ישירים שעורכת מערכת בתי המשפט.

השופטים קבעו כי יש מקום לקבל את העתירה של הפרקליטות נגד שחרורו של קסטיאל, ו"כי נפל פגם בהחלטת ועדת השחרורים שלא לדחות את הדיון כדי לשמוע את הנפגעות". השופטים מתחו ביקורת על כך שהנפגעות לא קיבלו הזדמנות מוועדת השחרורים להשתתף בדיון, לאחר שהדיון הוקדם מבלי ששלוש מארבע הנפגעות קיבלו על כך הודעה. הם כתבו בהחלטתם כי "נפגע עבירת מין זכאי שישמעו אותו ושתינתן עמדתו בפני ועדת השחרורים. הועדה ידעה שמרבית נפגעות העבירה לא ידעו על הקדמת הדיון".

עופרי יהב, אחת מנפגעות קסטיאל שהופיעו בכתב האישום הגיבה להחלטה ואמרה: "אני שמחה ששמעו אותנו, המאבק שלנו רק מתחיל. תודה לציבור שהיה איתנו, זה נתן לנו הרבה כוחות. זה מאבק של כל נפגעי העבירה באשר הם שזה תקדימי לחייב את הוועדה לתת קול לנפגעים".

בוטלה ההחלטה של שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל 
7.6.22. הרשות השופטת, לשכת העיתונות הממשלתית
"נפל פגם בהחלטת ועדת השחרורים". הדיון בבית המשפט בנצרת, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, הרשות השופטת

בסוף החודש שעבר הפרקליטות עתרה לבית המשפט נגד שחרורו המוקדם של קסטיאל מכלא צלמון. בעתירה שהגישה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ועדת השיחרורים של שירות בתי הסוהר, נטען כי "החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית".

עופרי יהב מנפגעות קסטיאל: אני שמחה ששמעו אותנו, המאבק שלנו רק מתחיל. תודה לציבור שהיה אתנו, זה נתן לנו הרבה כוחות. זה מאבק של כל נפגעי העבירה באשר הם שזה תקדימי לחייב את הוועדה לתת קול לנפגעים

אלון קסטיאל. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
אלון קסטיאל/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

העתירה הוגשה לאחר שוועדת השחרורים, בדעת רוב, הודיעה על שחרורו המוקדם של קסטיאל. הוועדה הורתה זאת לאחר שקסטיאל קיבל טיפולים פסיכולוגיים ומסוכנותו הוערכה כנמוכה. עם זאת, לטענת הפרקליטות, בהחלטת הוועדה לא ניתנה מספיק חשיבות לעמדתן של הנפגעות ועל כן "דינה להתבטל".

קסטיאל, שהורשע בביצוע עבירות מין בארבע נשים, ריצה עד כה כמעט ארבע שנות מאסר מתוך ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר שנגזרו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully