וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת התאריכים ומצג השווא של נתניהו: מרוץ החקיקה לפיזור הכנסת עולה שלב

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 3:23

ועדת הכנסת תתכנס הבוקר לקידום החקיקה לפיזורה. בעוד שבקואליציה מנסים להעביר את ההליך בוועדת החוקה, באופוזיציה מעוניינים שהחקיקה תעבור בוועדה של אורבך. זאת, כחלק מניסיון כביכול ליצור מצג שבו נתניהו מנסה להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית

בווידאו: ישיבת הממשלה האחרונה של בנט כראש הממשלה/מערכת וואלה!

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך תתכנס היום (שני) בשעה 10:00 לקידום הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24. הקרב מתנהל בין הקואליציה לאופוזיציה - בקואליציה רוצים לקדם את ההצעה באמצעות ועדת החוקה שבראשה עומד גלעד קריב במטרה למנוע מאורבך לעכב את קידום החוק. לעומת זאת, באופוזיציה רוצים לקדם את החוק בוועדה של אורבך כדי לשלוט בקצב של החקיקה. חלק מכך נועד כביכול ליצור מצג שבו נתניהו מנסה להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אף שאין לכך כמעט סיכוי.

לאחר שיסתיים, תתכנס הוועדה הנבחרת כדי להכין את הצעת הפיזור לקריאה ראשונה לדיון שיימשך זמן ארוך, ואז תתכנס המליאה לאשר את ההצעה בקריאה ראשונה. אחרי אישורה של ההצעה בקריאה ראשונה, תתכנס הוועדה לדון בהצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. עד אז, על הקואליציה והאופוזיציה נדרש להגיע להסכמות על מועד בחירות, החלטה שלא הצליחו להגיע אליה עד כה.

מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מליאת הכנסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בקואליציה נחושים לסיים את הליך החקיקה עד יום מחר, ואומרים כי לא יסגרו את מליאת הכנסת עד להשלמת ההליך, אך ספק אם יצליחו בכך נוכח העיכובים המסתמנים מצד אורבך והאופוזיציה. בכל מקרה, בכנסת מעריכים כי עד סוף השבוע יצליחו הצדדים להגיע להסכמות והכנסת ה-24 תפוזר לקראת בחירות חדשות.

בשבוע שעבר הצביעה מליאת הכנסת בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 בקריאה טרומית. 110 ח"כים הצביעו בעד, ללא מתנגדים. על סדר היום ישנן 11 הצעות חוק פרטיות לפיזור הכנסת, שתיים מהן של הקואליציה ותשע של האופוזיציה.

עוד בוואלה!

הפגישה המשולשת עם בנט: שקד רוצה לתמוך בנתניהו, כהנא בעד אחדות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully