וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם לא פסל קואליציה עם רע"ם; נתניהו תקף: נדהמתי לשמוע, לא על דעתי

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 18:09

ראש האופוזיציה תקף את חבר מפלגתו, על רקע דבריו, לפיהם אם הליכוד תשיג 61 מנדטים בבחירות, רע"ם תוכל להיות שותפה בקואליציה. נתניהו והליכוד מיהרו להבהיר: אמסלם אמר את זה על דעתו. בהמשך הח"כ תקף: "נתניהו מנסה לפגוע בי - נדהמתי שלא התקשר"

בווידאו: ח"כ אמסלם תוקף את נתניהו ואומר שהוא רוצה לפגוע/מתוך : "רבע לחמש" ברדיו גלי ישראל

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון) בחריפות את חבר הכנסת ממפלגתו, דוד אמסלם. זאת, לאחר שבמהלך ריאיון הבוקר אמר אמסלם כי הוא לא פוסל שותפות עם רע"ם בקואליציה. לדברי אמסלם, אם הליכוד תשיג 61 מנדטים בבחירות הקרובות, רע"ם תוכל להיות שותפה בקואליציה. הליכוד ונתניהו מיהו להתנער מדבריו, ונתניהו אף הוציא הודעה בה נכתב: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם, שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר".

מיד לאחר דבריו של אמסלם, שידוע כאחד מתומכיו הבולטים של נתניהו, הליכוד פרסם הודעת הבהרה בה נכתב כי "הדברים נאמרו בניגוד לעמדתו ולא על דעתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. נתניהו מעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את רע"ם בקואליציה שלו". נתניהו הוסיף בהודעה משלו כי "רע"ם היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע"ם לקואליציה כלשהיא".

בנימין נתניהו ודודי אמסלם. טוויטר, צילום מסך
נתניהו ואמסלם/צילום מסך, טוויטר

בהמשך גם אמסלם הוציא הודעת הבהרה בה סייג מעט מדבריו: "נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני. הליכוד לא מפלגה גזענית ולא יפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל - מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור - לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה".

כמה שעות לאחר מכן אמר אמסלם בריאיון לתחנת הרדיו "גלי ישראל" כי "חברי הליכוד חלקם תקפו אותי, נתניהו הוציא הודעה כדי לפגוע בי. נדהמתי שלא התקשר, וזו לא הפעם הראשונה שהוא עשה את זה. אני מכבד אותו מאוד, עשיתי בשבילו המון בשנה האחרונה כי האמנתי בזה. אני נלחם את מלחמת הליכוד, ואם טעיתי אפשר להגיד לי שטעיתי".

עוד בוואלה!

אחרי העימות: נתניהו ואמסלם קיימו פגישת פיוס בלשכתו

לכתבה המלאה
מנסור עבאס 19 ביוני 2022. ניב אהרונסון
נתניהו האשים אותו באנטישמיות. עבאס/ניב אהרונסון

ח"כ אמסלם ידוע לעיתים בסגנונו הבוטה והתבטאויותיו השנויות במחלוקת, וכשנתניהו כתב בהודעתו כי דבריו של אמסלם היו על דעתו בלבד, "כפי שקרה בעבר", הוא התכוון בין היתר לעימות שנרשם ביניהם בפברואר, לאחר שנתניהו התנער מדבריו של אמסלם כנגד נשיאת העליון אסתר חיות.

חיות, שיגרה מכתב חריף לאחר שאמסלם האשים אותה בכך שהיא כותבת פסקי דין לאחר שתיית אלכוהול. לאחר המכתב החריף יו"ר האופוזיציה נתניהו התקשר להבהיר את עמדתו בפני הנשיאה. "שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון, ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח"כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך".

לאחר השיחה תקף אמסלם בריאיון את יו"ר מפלגתו ואמר כי בשיחתו עם חיות הוא פגע במאבק של המחנה הלאומי. לאחר מכן נפגשו השניים לפגישת פיוס ופרסמו תמונה בה הם נראים מחוייכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully