וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על סיכול החטיפה באיסטנבול: "האשמות מגוחכות שמטרתן לסכסך בינינו לטורקיה"

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 12:00

משרד החוץ של איראן הגיב באופן רשמי על מעצרם של 10 האיראנים שנעצרו באיסטנבול בחשד שתכננו לחטוף ישראלים ולרצוח אותם. "ישראל מנסה לפגוע ביחסים בין טורקיה ואיראן", אמרו. בתוך כך, שר החוץ לפיד ביקר אתמול בטורקיה והודה על מאמציהם לסכל פיגועים נגד ישראלים במדינה

בווידאו: תיעוד מעצר החולייה שתכננה לפגוע בישראלים/DHA

דובר משרד החוץ של איראן אמר היום (שישי) כי ההאשמות של ישראל נגד איראן בנוגע לכוונה לבצע פיגועים בטורקיה "מגוחכות" וכי ישראל מנסה לסכסך ולפגוע ביחסים בין טורקיה לאיראן. הדברים מגיעים פחות מיממה לאחר שדווח בטורקיה על סיכולה של חוליית טרור איראנית שתכננה לרצוח ישראלים באיסטנבול.

לפי כלי תקשורת בטורקיה, עשרה איראנים נעצרו אתמול באיסטנבול בחשד שתכננו לחטוף את שגריר ישראל באיסטנבול לשעבר ואת אשתו - ולרצוח אותם. האיראנים נעצרו במלון ובדירות מסתור על ידי ארגון המודיעין הטורקי בחשד כי תכננו לבצע ירי לעבר הדיפלומט ואשתו ששהו במלון בעיר. עוד דווח כי המוסד פינה ישראלים שהיוו מטרות במטוס פרטי חזרה ארצה. בחיפוש בדירות המסתור נתפסו שני משתיקי קול, שני אקדחים, מסמכים רבים וחומרים דיגיטליים.

איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
"האשמות מגוחכות". איסטנבול/יואב איתיאל

מדובר בפעם הראשונה שבה העיתונות הטורקית מפרסמת פרטים על ניסיונות הפיגוע האיראנים נגד ישראלים בטורקיה מאז פרסום אזהרת המסע מצד ישראל לפני כמה שבועות. עד היום הייתה דממה מוחלטת בתקשורת הטורקית לגבי הנושא הזה והפרסום הופיע שעה קלה לפני הגעתו של שר החוץ יאיר לפיד לביקור בטורקיה.

לפיד נפגש אתמול עם ראש המודיעין הטורקי האקאן פידאן באנקרה ודן עמו בשיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לטורקיה ובמאמצים להמשיך ולסכל נסיונות פיגוע איראנים נגד ישראלים בטורקיה. כמו כן, לפיד קיים היום הצהרה משותפת עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'אבושולו באנקרה.

בשבוע שעבר העלתה ישראל את אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה מספר 4, שהינה הרמה הגבוהה ביותר, ופרסמה אזהרת מסע חמורה לישראלים הנוסעים למדינה. בצל האיומים דווח כי כוחות הביטחון בטורקיה עצרו לאחרונה סוכנים בשירותה של איראן, שתכננו לבצע פיגועי טרור נגד תיירים ישראלים במדינה. כך לדוגמא סוכל לפני כחודש פיגוע של משמרות המהפכה נגד אזרחים ישראלים, ובכיר ישראלי ציין כי הפיגוע היה אמור להתבצע במתווה של חטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully