וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט אישר חוקים להגברת הפיקוח על נשק בתמיכת שתי המפלגות

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 10:22

החוקים יחייבו בני 21-18 המבקשים לקנות נשק לעבור בדיקת רקע הכוללת מתן מידע על עבר פלילי ומצב נפשי. הם צפויים לעבור לאישור בית הנבחרים ביממה הקרובה ואושרו כשבמקביל פסק ביהמ"ש העליון במדינה לפיה המגבלות שהטילה מדינת ניו יורק על נשיאת נשק בפומבי מנוגדות לחוקה

בווידאו: זירת הטבח בבית ספר בטקסס, 19 תלמידים ו-2 מבוגרים נרצחו/צילום: רויטרס

הסנאט בארצות הברית אישר היום (שישי) חוקים להגברת הפיקוח על נשק. החוקים יחייבו בני 21-18 המבקשים לקנות כלי נשק לעבור בדיקת רקע, הכוללת מתן מידע על עבר פלילי ומצב נפשי.

החקיקה מגיעה בהמשך למקרה הירי האחרונים במדינה, בינהם מסע הירי בחודש שעבר בטקסס, במהלכו סלבדור ראמוס ירה למוות ב-19 תלמידים ובשתי מורות בבית ספר יסודי בעיירה יובלדה שבמדינה. כמו כן, החקיקה מגיעה במקביל לפסיקת בית המשפט העליון של ארצות הברית אתמול לפיה שהמגבלות שהטילה מדינת ניו יורק על נשיאת נשק בפומבי מנוגדות לחוקה.

החוק אושר בתמיכת 65 סנאטורים מול 33 מתנגדים. החוקים צפויים לעבור לאישור בית הנבחרים ביממה הקרובה. כמו כן, החוק אושר לאחר פשרה שהשוגה בסבב שיחות בין דמוקרטים ורפובליקנים. שתי המפלגות סירבו להתפשר על אמצעי פיקוח גורפים יותר על כלי נשק המועדפים על ידי הדמוקרטים - כמו איסור על רובי סער או מגזינים בעלי קיבולת גבוהה.

תמונה של רובים שהעלה סלבדור ראמוס, היורה בבית הספר היסודי בטקסס, 24 במאי 2022. אינסטגרם, אתר רשמי
הרובים מהירי בטקסס/אתר רשמי, אינסטגרם

כחלק מהחקיקה אושר תקציב של מאות מיליוני דולרים לתוכניות בתחום בריאות הנפש, בהם 150 מיליון דולרים למאבק באובדנות ו-300 מיליון דולרים להגברת האבטחה בבתי ספר.

"החקיקה הדו-מפלגתית הזאת תעזור להגן על אמריקנים - ילדים בבתי ספר ובקהילות יהיו בטוחים יותר", אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לאחר אישור החוק. "בית הנבחרים צריך להצביע מיידית על הצעת החוק הדו-מפלגתית הזו ולשלוח אותה לשולחן שלי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully