וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל תועד מסיר דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 20:05

לצד הקצין תועד גם אזרח שסייע בהורדת הדגל - שנתלה שעתיים קודם בידי ראש המועצה. זו השנה הרביעית ברצף בה דגל גאווה מוסר ללא אישור בשטח המועצה, אולם לדברי רכז הקהילה הגאה זהו המקרה החמור ביותר עד כה. "אובדן ערכי חמור". צה"ל: "לא משקף את ערכינו, הנושא יטופל"

בווידאו: קצין צה״ל במדים, מוריד דגל גאווה שתלתה מועצה אזורית עמק הירדן לרגל חודש הגאווה/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קצין במדי צה"ל תועד היום (חמישי) מוריד דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן. לצד הקצין תועד גם אזרח שסייע בהורדת הדגל - שנתלה שעתיים קודם לכן בידי ראש המועצה עידן גרינבאום. מדובר צה" נמסר בתגובה לתיעוד כי "התנהגות הקצין בסרטון אינה משקפת את ערכי צה"ל. הנושא ייבדק ויטופל".

רכז הקהילה הגאה במועצה ינון ערב אמר בשיחה עם וואלה! כי הסרטון צולם זמן קצר לאחר טקס ההנפה מרגש בהשתתפות ראש המועצה. "כל שנה אנחנו חווים מרדף אחרי הורדת הדגל", סיפר. "השנה קצין בצה"ל עקר את התורן והוריד את הדגל עם עוד בן אדם. עובד העירייה שצילם את הסרטון ניסה להשיג את הפרטים או שלפחות יחזירו לו את התורן - אבל הקצין לקח את התורן איתו".

לדברי ערב, "העובד ניסה לדבר איתם, אבל הם לא דיברו איתו כמובן. יכול להיות שהמועצה תגיש נגדם תלונה. אנחנו מנסים להגיע לכל מיני גורמים בצה"ל כדי להבין מי הקצין ולהדיח אותו מתפקידו".

קצין צה״ל במדים, מוריד דגל גאווה שתלתה מועצה אזורית עמק הירדן לרגל חודש הגאווה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הקצין והאזרח עם הדגל בידם, היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השבת דגל הגאווה גאווה שהוסר. המועצה האזורית עמק הירדן, אתר רשמי
ראש המועצה תולה את הדגל לפני שהוסר/אתר רשמי, המועצה האזורית עמק הירדן

זו כבר השנה הרביעית ברציפות שדגל גאווה שמונף במועצה - מוסר. "השנה זה קיצוני יותר בגלל שממש עקרו את התורן. בדרך כלל רק מורידים את הדגל. בשנה שעברה אנשים עשו דברים מאוד מסוכנים כדי להוריד את הדגלים הגבוהים שנתלו על עמודי תאורה".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי "להט"בופוביה לא יכולה להיות חלק מערכי צה"ל. העובדה שמעשה ונדליזם נעשה ע"י קצין במדים מראה על אובדן ערכי חמור. אין אלא לתהות כיצד אותו קצין שהתעקש להוריד באלימות דגל גאווה מתייחס לחייליו הלהט"ב. אנחנו מצפים מצה"ל לתחקר את המעשה ולמצות את הדין עם הקצין"

מהמועצה האזורית עמק הירדן נמסר כי זה ארבע שנים שהמועצה מציינת את אירועי חודש הגאווה, "אך עוינות כזו לא נראתה מעולם. משעות אחר הצהריים הורד פעמיים דגל הגאווה אותו הניף בבוקר ראש המועצה עידן גרינבאום ביחד עם מחזיק תיק הקהילה הגאה, ינון ערב, בכיכר המרכזית בצומת צמח. בפעם השנייה, במבצע משותף של חייל במדי צה"ל ואדם נוסף, לא הסתפקו הצמד בהורדת הדגל אלא גם חיבלו בתורן הדגל, כל זאת בהתרסה ומול המצלמות. אנו דורשים מצה"ל למצות את החקירה עם החייל שפניו גלויות. קב"ט המועצה הגיש מיידית תלונה במשטרה ואנו רואים בחומרה רבה את המעשים הסותרים בכל צורה שהיא את דרכה של המועצה האזורית עמק הירדן ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully