וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נידרש למבצע בלבנון - הוא יהיה עוצמתי": גנץ בעצרת 40 שנה למלחמת לבנון הראשונה

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 21:26

משרד הביטחון קיים עצרת הצדעה והוקרה ללוחמים והנופלים במלחמת "שלום הגליל", שהתרחשה לפני 40 שנה. בנאומו באירוע אמר שר הביטחון גנץ כי אם ישראל תאלץ לצאת למבצע, היא "תגבה מחיר כבד משלוחי איראן - חיזבאללה, וממדינת לבנון"

משרד הביטחון וצה"ל קיים הערב (רביעי) בקריית שמונה עצרת ההצדעה וההוקרה בציון 40 שנה למערכת "שלום הגליל". בעצרת נוחכים הגיעו שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל.

העצרת, התקיימה באמפיתאטרון הזהב שבעיר ונועדה להכיר תודה ללוחמים במלחמת לבנון הראשונה ולזכור את הנופלים. במהלך האירוע הובא סיפורו של השבוי הראשון במערכת "שלום הגליל', אפרים טלבי, שחייו ניצלו בזכות סיוע של איש פת"ח.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"אויבנו נמצאים בדשדוש קבוע". גנץ/ראובן קסטרו

באירוע נאם שר הביטחון בני גנץ, שאמר כי "אם נידרש למבצע בלבנון - הוא יהיה עוצמתי ומדויק". שר הביטחון הוסיף כי "מבצע שכזה יגבה מחיר כבד משלוחי איראן - חיזבאללה, וממדינת לבנון. מול איום על אזרחי ישראל, שום תשתית שמשמשת לפגיעה בנו לא תהיה חסינה. גם העורף שלנו יספוג, ולכן אנחנו מכינים אותו - במיגון, ובחיזוק הקשר בין הצבא לראשי הרשויות ולתושבים".

"איננו רוצים במלחמה ואנו מוכנים לצעוד רחוק מאוד בנתיב השלום, ובנתיבי ההסדרה כמו בגבול הימי ביננו לבין לבנון, שעלינו לסכם עליו במהרה ובהגינות", אמר גנץ והתייחס לסכסוך עם לבנון בנושא אסדת "כריש".

גנץ ביים את דבריו ואמר כי "ישראל היא מדינה קטנה עם אתגרים גדולים ואתם, היושבם באיזורים בעלי פוטנציאל איום גבוה, נושאים בנטל האזרחי לאורך כל השנים. אנחנו מחוייבים לספק לכם ביטחון אבל גם מחוייבים לתמוך בכם ובהמשך הפיתוח החברתי והכלכלי שלכם. ולכם החיילים - אני סומך עליכם ובטוח בכם".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס הסיום של קורס ׳אלון׳ ללימודי המלחמה, 26 במאי 2022. דובר צה"ל, צילום מסך
"אויבנו נמצאים בדשדוש קבוע", הרמטכ"ל אביב כוכבי/צילום מסך, דובר צה"ל

כמו כן, נאם גם הרמטכ"ל אביב כוכבי. "חרף האתגרים הביטחוניים הרבים, מצבה של המדינה הולך ומשתפר", אמר בנאומו, "אויבנו נמצאים בדשדוש קבוע, שלא לומר דרדור קבוע מבחינה כלכלית, וחברתית ומולם מדינת ישראל ממשיכה להתפתח, לפרוח ולממש את יעדיה הלאומיים".

עוד הוסיף כוכבי ואמר כי "ארגוני הטרור המשקיעים משאבים רבים יהפכו לצבאות טרור מאפיינים את המלחמות החדשות, אבל הם גם מזכירים לנו את הישגיה של מדינת ישראל ואת מצבה האסטרטגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully