וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ עונה לגוש הימין: אמשיך לקדם את תהליך מינוי הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 19:09

הצהרתו זו מגיעה על רקע דרישתן של מפלגות הימין לעצור מינויים בתקופת ממשלת המעבר. הוא ביקר במרומז את החלטתו של בנט על פיזור הכנסת, כשאמר: "היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו האחרונה". הוא שלל את האפשרות לממשלה חלופית עם נתניהו: "מיצה את האמון הפוליטי בו"

בווידאו: שר הביטחון מתייחס להליך מינוי הרמטכ"ל בבחירות ואומר כי מצטער שלא הצליחו לשמור על הממשלה/צילום: קונטקט

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שלישי) כי הוא מתכוון להמשיך לפעול לקידום תהליך מינוי הרמטכ"ל. זאת, ברקע פנייתם של ראשי המפלגות בבלוק הימין היום ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לעצור מינויים בתקופת ממשלת המעבר.

את הדברים אמר בישיבת הסיעה הראשונה של "כחול לבן" מאז ההחלטה על פיזור הכנסת. "קיימתי שיחה ארוכה מאוד עם האלוף איל זמיר והרצי הלוי, ומחר מקווה להיפגש עם האלוף יואל סטריק", סיפר על תהליך המינוי. "התהליך הוא סדור, יציב, ומאוד עמוק, שנועד להבטיח רציפות פיקודית בארגון המורכב ביותר שקיים במדינת ישראל. התהליך ארוך כשלעצמו והוא מילד שרשרת ארוכים אחר כך. מציע להרחיק את הפוליטיקה מהדיון הזה ולהתמקד בו בצורה עניינית. מתכוון להמשיך לקדם את התהליך הזה. אני חושב שזה נכון ממלכתית", הדגיש.

"אלה ימים מאתגרים למדינת ישראל", אמר גנץ בפתח דבריו בישיבה, כשהתייחס להחלטה על פיזור הכנסת. "צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה. היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו האחרונה", הוסיף, מבקר במרומז את ההחלטה שהתקבלה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך מסע"ת בתל אביב 21 ביוני 2022. אבשלום ששוני, מעריב
גנץ, היום/מעריב, אבשלום ששוני

"אם לתמצת במילה אחת על מה הבחירות האלו יהיו בעיני - ממלכתיות", המשיך. "אנחנו נמצאים בבחירות בין גורמים פוליטיים קיצוניים ובראשם לצערי בן גביר, שהוא חלק בלתי נפרד מגוש נתניהו - למנהיגים ממלכתיים. אין לנו פריבילגיה להתייאש". עוד אמר כי "אנו נמצאים במשבר הפוליטי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. רעיון ממשלת האחדות הרחבה - שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הפתרון. הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל".

גנץ שלל אפשרות להקמת ממשלה חלופית עם בנימין נתניהו. "בכאב ובצער אני אומר שהוא מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת בו. לכן הדברים אינם רלוונטיים", אמר.

עוד בוואלה!

אף אחד לא רוצה להיות חתום על מיתון: בנט ידע בדיוק מתי לברוח

לכתבה המלאה
אייל זמיר בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
ימשיך בתהליך למינוי הרמטכ"ל החדש. אחד המועמדים, האלוף אייל זמיר/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים החל גנץ בתהליך למינוי הרמטכ"ל החדש, אותו הוא שואף לקצר כדי להביא להשלמתו בהקדם. במוצאי שבת קיים פגישה ראשונה עם המועמד הראשון, האלוף אייל זמיר, היום נפגש עם המועמד האלוף יואל סטריק ומחר ייפגש עם המועמד האלוף הרצי הלוי.

מוקדם יותר היום פנו ראשי המפלגות בבלוק הימין ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לעצור מיד מחטפים ומינויים בתקופת ממשלת המעבר. במכתב ששלחו ליועמ"שית הם כתבו כי "הכיוונים שבכוונת הממשלה לבצע מונעים משיקולים זרים. הנימוקים שפורסמו להצדקתם כמו יציבות ורציפות אינם אלא אמתלות שנועדו להסתיר מעיני הציבור את כוונתה של הממשלה הנוכחית לשבש את פעולתה של הממשלה הנבחרת הבאה".

המינוי המרכזי שעומד על סדר יומה של הממשלה הוא של הרמטכ"ל הבא על ידי שר הביטחון. גם תהליך מינויו של מנכ"ל הביטוח הלאומי טרם הושלם לפני פיזור הכנסת לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully