וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת אישרה: ההצעה לפיזור הכנסת תעלה כבר מחר לקריאה טרומית

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 16:52

ההצעה אושרה פה אחד בוועדה, ובקואליציה שואפים לקדם בהליך בזק את פיזור הכנסת ולהשלים את המהלך בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני. לפיד נערך לכניסה לתפקיד ראש הממשלה. גורמים בקואליציה מנסים להצמיד את "חוק הנאשם" להצבעה

בווידאו: ועדת הכנסת אישרה פה אחד את הצעת החוק לפיזור הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

ועדת הכנסת אישרה היום (שלישי) פה אחד את הצעת החוק לפיזור הכנסת. בקואליציה שואפים לקדם בהליך בזק את פיזור הכנסת, לאשר את ההצעה מחר בקריאה טרומית, ביום חמישי בקריאה ראשונה, ולהשלים את הקריאה השנייה והשלישית ביום שני הבא. לפי גורמים בקואליציה, ביש עתיד מעוניינים שתהיה הצעת חוק משל עצמם, כדי לא להיות תלויים בהצעה של הליכוד ויוכלו לשלוט בהמשך קידום החקיקה בכנסת. במקביל, השר יאיר לפיד נערך לקראת כניסתו לתפקיד ראש הממשלה.

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הניחה על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הצעת חוק פרטית שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. גם חבר הכנסת אלי אבידר הניח הצעת חוק דומה יחד עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי. לדברי אבידר, "אי אפשר ואין הצדקה מוסרית להמתין עוד רגע אחד. שמח שראשי המפלגות החליטו להצטרף ליוזמה שלי, גם שעשו את זה לצערי מאוחר מידי. המטרה אחת - לשלוח את נתניהו הנאשם הביתה. בקואליציה שוקלים לקדם את החוק במקביל לפיזור הכנסת בשבוע הבא, אך טרם התקבלה החלטה בנושא. עם זאת, בכירים מעריכים שהסיכויים לקדם את החוק נמוכים, לאור לוחות הזמנים הצפופים.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בהצהרה על הליכה לבחירות, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מפזרים את הכנסת. בנט ולפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום אמר שר האוצר אביגדור ליברמן כי הוא פועל להצמיד את "חוק הנאשם" להצעה לפיזור הכנסת שצפויה לעלות מחר למליאה. לדבריו, יו"ר האופוזיציה הוא האשם בהליכה למערכת בחירות נוספת. "הבחירות הן תוצאה של תככים והטרלות של איש אחד", אמר ליברמן בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "המטרה העיקרית היא למנוע ממנו לחזור לשלטון".

"ברור שחייבים לשנות את השיטה הפוליטית", המשיך שר האוצר. "תמיד השוליים הקטנים יודעים לסחוט את המפלגות הגדולות ולמנוע יציבות פוליטית". לטענת השר אין אפשרות להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית: "היה אפשרי לו איש אחד שדואג רק לעצמו היה זז הצידה. למרות שלא הייתי בטוח שהממשלה תשרוד, היה חשוב לשדר אופטימיות. כלכלה זה גם פסיכולוגיה. גם אחרי הבחירות הבאות אם תקום ממשלה צריך לשדר אופטימיות".

בקואליציה בוחנים הבוקר את האפשרות לקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להיבחר לראשות הממשלה עוד לפני פיזור הכנסת לבחירות. גם שר המשפטים גדעון סער אמר היום בראיון בגל"צ שהוא תומך בהבאת החוק להצבעה. עד כה, הממשלה לא קידמה את חוקי הנאשם בגלל וטו של ימינה, אך לאחר פיזור הכנסת החל מאמץ נוסף לגייס תמיכה לחוק יחד עם חברי הרשימה המשותפת. יחד עם זאת, גורמים בקואליציה מעריכים כי לוח הזמנים הצפוף עשוי להקשות על אישור החוק בשלוש קריאות עד לפיזור הכנסת, ברקע השאיפה של שר החוץ, יאיר לפיד, להשלים את הפיזור כבר בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

האם הזוגיות של בנט ושקד נגמרה ומה יעשה שיקלי? ימינה ביום שאחרי ההכרזה על בחירות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully