וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהל הראשון כבר הוקם: המחאה החברתית חוזרת לרוטשילד

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 0:11

במחאה על מחירי הדיור המאמירים הגיעו המפגינים לשדרה המרכזית בת"א, והקימו אוהלים - בדומה למחאה החברתית שהחלה שם ב-2011. "אנחנו רוצים לחולל שינוי אמיתי, לא רק בת"א", אמר יותם הרפז, הראשון להקים שם אוהל. במהלך הערב הוקמו 10 אוהלים, בהם מתכוונים המשתתים לישון

בווידאו: מחאה ברוטשילד נגד יוקר המחיה/צילום: אורי סלע

ראשוני המפגינים במחאה על מחירי הדיור הגיעו היום (ראשון) לשדרות רוטשילד בתל אביב. במקום החלו להקים אוהלים, בדומה למחאה החברתית ב-2011, שנקראה גם "מחאת האוהלים" והחלה באותו המקום בעיר. במהלך הערב הוקמו עשרה אוהלים, בהם יישנו המשתתפים. במקביל, הוקמו אוהלים גם בפרדס חנה, באר שבע, ראש העין וחולון.

"אנחנו רוצים לחולל שינוי אמיתי, לא רק בתל אביב", אמר יותם הרפז, בן 23, שהקים את האוהל הראשון על השדרה. "באתי במחאה על עליות המחירים הפסיכיות, אני גר עם שותפים בנווה שאנן", סיפר.

"בחרתי מיקום מרכזי ליד כל הכבישים, מקווה להתחבר פה לצנרת אבל הכל די סולרי", שיתף בתכניותיו. "אני פה לבד אבל החברה שאיתי מאחורה זה כלכלנים עם רשימת דרישות. זו לא המחאה שלי, זו המחאה של כולנו".

הפגנה על יוקר הדיור בשדרות רוטשילד בתל אביב, 19 ביוני 2022. אורי סלע
המחאה, הערב/אורי סלע
הפגנה ברוטשילד, תל אביב נגד יוקר המחיה 19 ביוני 20222. תומר נויברג, פלאש 90
המחאה ברוטשילד, היום/פלאש 90, תומר נויברג
מחאה על הדיור, אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב, 19 ביוני 2022. אורי סלע
ההתארגנות ברוטשילד, היום/אורי סלע

עידו בן נון, שותפו של יותם בשנה האחרונה, הגיע גם הוא להקים אוהל ברוטשילד. "נהיה פה כמה זמן שנצטרך. הרעיון הוא להעלות את הנושא של השכירות מחדש לסדר היום, הפעם במטרה לשנות את המצב. אנחנו מדברים עם אנשים מכל הארץ, אנחנו מצטרפים לאוהלים בפרדס חנה.

הפגנה ברוטשילד, תל אביב נגד יוקר המחיה 19 ביוני 20222. תומר נויברג, פלאש 90
הקמת האוהלים ברוטשילד, היום/פלאש 90, תומר נויברג
הפגנה ברוטשילד, תל אביב נגד יוקר המחיה 19 ביוני 20222. תומר נויברג, פלאש 90
המחאה, היום/פלאש 90, תומר נויברג
הפגנה על יוקר הדיור בשדרות רוטשילד בתל אביב, 19 ביוני 2022. אורי סלע
המחאה, הערב/אורי סלע

"הבעיה לא רק שלנו, אבל בתל אביב היא הכי חמורה", המשיך בן נון. "פוליטיקאי שבבחירות הקרובות לא ידבר על הדיור יהיה לא רלוונטי. מחירי השכירות לא הגיוניים, צריך כמה פתרונות במקביל: לתקן את חוק התיווך, להגדיל את ההיצע. אנשים רדומים. יודעים שהמצב לא בסדר ולא עושים כלום. לקנות דירה בשביל בן אדם צעיר בארץ זה חלום".

יובל דירליק, תושב תל אביב בן 18, סיפר שהוא גר עם הוריו ובא כדי להביע תמיכה במחאה. "אני בא ממשפחה שאנשים קוראים לה מנותקים. יש לנו כמה בתים ומעולם לא הרגשתי את יוקר המחיה. באתי להראות שלא כולנו מנותקים. אני הולך לישון על הרצפה. זאת האחריות דווקא של האנשים בעלי האמצעים לעזור לאלה שאין להם".

עיריית ת"א מסרה כי בשלב זה לא ייפנו את האוהלים, אך הוסיפה: "נפעל בהתאם לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully