וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא פוסל שהתנהלותו של אורבך נובעת מכך שהוא תחת סחיטה באיומים

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 18:28

בריאיון ל-103FM אמר שר האוצר כי התנהלות ח"כ ימינה שפרש זמנית מהקואליציה לא ברורה לו, ולכן ייתכן כי הוא נסחט. עוד אמר כי הוא מאמין שהממשלה תחזיק לפחות עד למושב החורף. על מחאת הדיור אמר כי בממשלה פועלים להגדיל את ההיצע, מה שיביא להתמתנות מחירי השכירויות

בווידאו: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סייעתו/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי הוא אינו פוסל טענה לפיה ח"כ ימינה ניר אורבך נמצא תחת סחיטה באיומים, מה שמסביר לכאורה את התנהלותו בשבועות האחרונים. לפני שבוע הודיע אורבך כי הוא אינו חלק מהקואליציה "עד להודעה חדשה", והוא צפוי להחליט לקראת סוף החודש על תמיכה בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

"יש הרבה שמועות ובאמת נשאלת השאלה האם יש פה סחיטה באיומים", אמר ליברמן ל-103FM. "אני לא יכול להגיד. אין לי שום הוכחה לכך, אבל שמעתי כל מיני אנשים שהכירו אותו מתקופות קודמות, מימי בית יהודי ובני עקיבא. לא יודע מה היה שם, אבל מכל מה שאני שומע אני לא יכול לפסול. מעבר לדברי עידית סילמן, במסדרונות הכנסת ובמזנון הכנסת מסתובבים לא מעט אנשים, ואתה שומע כל מיני ריקושטים מאותן שיחות ומאותן הערות. אין לי הוכחה אבל אני לא יכול לפסול שהוא לא נמצא תחת סחיטה ואיומים וזה אולי ההסבר לכל ההתנהלות הזאת".

על היתכנות סיום דרכה של הממשלה השיב: "אני מאמין שנסיים את מושב הקיץ, יהיה גם מושב חורף, אנחנו פועלים במסגרת התקציב עד 31.12, אבל חייבים להיות מוכנים עם הצעת תקציב".

ניר אורבך לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לשכת רה"מ, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יכול לפסול שהוא לא נמצא תחת סחיטה ואיומים". אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד התייחס ליברמן למחאת הדיור, עליה טען כי "בסופו של דבר הכול פונקציה של היצע וביקוש, ומבחינת היצע כמו שעשינו בדיור לזוגות צעירים, שברנו את כל השיאים שהיו ואנחנו רואים שיש בלימה במחירי הדיור, ואם נמשיך עם מימוש התוכנית אני בטוח שעד סוף השנה נראה גם ירידה במחירים וגם בביקושים. וגם בנושא השכירות אותו דבר, אנחנו צריכים בסופו של דבר להגדיל את ההיצע והגדלת ההיצע תביא גם התמתנות וגם ירידה במחירים".

על השאלה האם דרושה חקיקה שתגביל את מחירי השכירויות, ענה כי הוא "מאמין בכלכלה חופשית". "תהיה יותר תחרות, יהיה יותר היצע, אנחנו נראה את ירידת המחירים, וכל החקיקה זה לא עוזר, זה בדרך כלל רק פוגע".

לדבריו, "ההתייקרות היא לא במדינת ישראל, היא בכל העולם, כאשר אצלנו בהשוואה למעצמות היא חצי או פחות מחצי. אם אני משווה למדינות אחרות אנחנו ברבע או בשליש מהתייקרות המקובלת באירופה וצפון אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully